Taxele pentru podurile Cernavodă – Feteşti şi Vadu Oii - Giurgeni ar putea fi eliminate, dacă un proiect de lege aprobat de Comisia de Transporturi a Camera Deputaţilor trece de votul plenului, care este decizional. Proiectul este iniţiat de deputatul PNL Bogdan Huţucă. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat că nu susţine eliminarea taxei pentru pod, deoarece veniturile obţinute sunt folosite pentru întreţinerea autostrăzii.

 

Comisia pentru Transport şi Infrastructură din Camera Deputaţilor a aprobat un proiect de lege care prevede anularea taxei pentru podurile dunărene, Cernavodă – Feteşti şi Vadu Oii – Giurgeni. Proiectul este iniţiat de deputatul PNL Bogdan Huţucă, în urmă cu aproape 3 ani.

 

Deputatul PNL Marian Cruşoveanu susţine că această taxă este “discriminatorie faţă de conducătorii auto şi mai ales faţă de agenţii economici /transportatori”.

 

“Alături de colegii din comisie, am dat aviz pozitiv pentru acest act normativ, deoarece dobrogenii care trec peste podurile Cernavodă - Feteşti şi Vadu Oii-Giurgeni plătesc o taxă suplimentară, care a fost instituită doar din raţiuni pur financiare. Această suprataxare nu reprezintă altceva decât o dublă taxare a celor care plătesc deja rovinieta.

 

Este de menţionat faptul că, pentru a nu afecta bugetul de investiţii şi reparaţii, instituit de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, am susţinut, în cadrul comisiei, ca anularea taxei să fie aplicată, începând cu anul viitor”, a scris, pe Facebook, Marian Cruşoveanu.

 

În schimb, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, din partea USR-PLUS nu susţine eliminarea taxării.

 

“Aceste taxe care se plătesc la podurile dunărene, s-a spus despre ele că ar fi cumva o dublă taxare, acelaşi principiu se aplică în multe ţări europene. De exemplu, în Austria se numeşte vinietă, îi spunem rovinietă în România, şi la trecerile prin anumite tuneluri care sunt pe autostrăzile lor se mai plăteşte încă o taxă.

 

Sumele colectate anual sunt semnificative şi eliminarea taxei ar văduvi bugetul Companiei de Drumuri de aceste sume. Am cerut amortizat pe cinci ani investiţiile în Autostrada A2 Bucureşti-Constanţa pentru a o ţine funcţională şi ele se apropie exact de încasările taxei. Din acei bani se întreţine autostrada.

 

În condiţiile unui buget dificil, nu cred că este oportun acum – asta este şi discuţia pe care am avut-o în coaliţie – eliminarea unei surse de venit care se regăseşte în drumuri reparate.

 

Am făcut o comparaţie iar cu Austria – finanţarea pe reţea de autostradă e de câteva zeci de ori mai mare în Austria. Avem nevoie să creştem această finanţare. Partea de taxare pe trafic greu duce şi în zona asta”, a afirmat Cătălin Drulă, joi, la Iaşi.

 

Acesta a precizat că impactul bugetar ar fi de 120 de milioane de lei pe an la Feteşti, la care se mai adaugă 40-50 de milioane de lei la Giurgeni-Vadul Oii.

 

Liderul PNL, Ludovic Orban, a spus, joi, că a discutat în coaliţia de guvernare despre acest subiect, însă “între timp s-au mai întâmplat câteva lucruri”.

 

“Sunt mai multe proiecte de lege depuse de mai multe grupuri parlamentare, inclusiv PNL. Nu s-a discutat la nivelul grupului parlamentar acest subiect. Dar dacă au votat, e ok. Asta e poziţia lor”, a spus Orban.

 

Liderul PNL a precizat că a discutat despre acest subiect în coaliţia de guvernare, alături de ministrul Transporturilor.

 

“Între timp s-au mai întâmplat câteva lucruri”.

 

 

 

 

Sursa: www.digi24.ro