Situaţie extrem de periculoasă pe centura Bacăului. La numai câteva ore după inaugurare, mai mulţi şoferi au tras o sperietură zdravănă când au trecut peste podul care traversează canalul Bistriţa. Bucăţile de asfalt desprinse din carosabil i-au distrus unuia dintre ei jantele şi anvelopele. CNAIR spune că unul dintre rosturi era prost făcut, problemă care a fost remediată între timp.

 

Inauguraţi cu fast înainte de alegeri, cei 20 din kilometri din centura Bacăului, din care 16 în regim de autostradă, primii de acest fel din Moldova, le-au pus probleme mai multor şoferi care au traversat ieri podul peste Bistriţa.

 

Pe unul dintre sensurile de mers rosturile de dilataţie nu erau gata. Drumarul apucase doar să taie asfaltul, care sub greutatea camioanelor a început să se desprindă. Mai mulţi şoferi ghinionişti care treceau prin zonă şi-au avariat maşinile.

 

 Teodor Nastasă, proprietarul unei vulcanizări mobile: „Am primit 6 apeluri, am intervenit la toate. Majoritatea anvelopelor au fost distruse în urma loviturii cu corpuri contondente, respectiv bucăţti din asfalt. La 5 maşini a fost necesară înlocuirea anvelopelor.”

 

Unul dintre ei şi-a distrus şi jantele şi anvelopele, după cum se poate vedea şi din pozele postate pe Facebook.

 

Că mai era de muncă la rosturile de la pod a recunoscut şi şefa de la Drumuri. Restricţiile de viteză au fost introduse tocmai pentru că lucrările la şosea nu erau gata.

 

Mariana Ioniţă, directorul general al CNAIR: „Se dă în trafic această secţiune cu nişte restricţii de viteză de 90 km/h pentru că mai sunt mici lucrări de efectuat în zona împrejmuirilor, panourilor fonoabsorbante, şanţurilor, mici intervenţii la rosturile podurilor. Aceste lucrări se vor finaliza în cursul lunii decembrie.”

 

Acum, Compania de Drumuri dă vina pe o eroare de fabricaţie a unuia dintre rosturile de la pod: „Imediat ce a fost constatată problema, au fost executate în regim de urgenţă lucrări de remediere, astfel încât la această oră se circulă în condiţii de siguranţă pe toată lungimea variantei ocolitoare Bacău”, se arată într-un comunicat.

 

Dintr-o filmare cu noua şosea, publicată pe un forum al pasionaţilor de infrastructură se vede clar că sunt mai multe probleme. Pe alocuri lipseşte chiar tăblierul metalic care separă sensurile de mers, precum şi cel de pe margine.

 

Centura Bacăului, la care lucrează firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, are în total aproape 31 de kilometri. O bucată de 7 kilometri, între DN11 şi DN2, a fost deja dată în exploatare în septembrie, iar o alta de 20 de kilometri, la mijlocul acestei săptămâni. În lucru a rămas şi o porţiune de trei kilometri de centură, pe care constructorul speră să-i finalizeze până la primăvară.

 

 

 

 

 

 

Sursa: www.digi24.ro