Mecanicul marfarului, un bărbat de 34 de ani din Buzău, pare să fie cel care a greşit miercuri, când două trenuri s-au ciocnit lângă Ploieşti.

 

Respectivul şi-ar fi continuat drumul, cu toate că exista o semnalizare care-l obliga să oprească. Mai multe instituţii fac anchete, însă investigaţiile sunt abia la început.

 

Accidentul s-a produs într-o zonă unde limita de viteză este de 20 de km/oră, între staţiile Ploieşti Sud şi Ploieşti Triaj, la ora 15.39.

 

Trenul regio 5008 abia plecase din Ploieşti Sud şi se îndrepta spre Bucureşti. Doar că pe aceeaşi linie, din sens opus, venea şi marfarul încărcat cu zahăr care abia părăsise gara Brazi şi mergea spre Ploieşti.

 

Se pare că cel din urmă ar fi trebuit să oprească şi să aştepte să treacă garnitura de călători, pentru că semnalul alb/albastru care îi interzicea trecerea era pornit. Deşi niciuna dintre garnituri nu avea viteză, impactul a fost violent. Primele date adunate de anchetatori arată înspre mecanicul marfarului.

 

Oana Bunghez, purtătorul de cuvânt al IPJ Prahova: „Nu ar fi respectat semnalul de oprire intrând în coliziune cu un tren personal.”

 

Reporter: „Nu a văzut semnalul?”

Muncitor CFR: „Nu a văzut semnalul de manevră. E vorba de parcurs, e vorba de semnal, e vorba de neatenţie.”

 

Dacă cele două garnituri ar fi avut viteză mai mare, bilanţul ar fi fost tragic. Numai locomotivele cântăresc 127 de tone fiecare. Şi aşa vorbim despre 12 victime. 11 au fost transportate la spitalul din Ploieşti cu ambulanţele, în timp ce mecanicul marfarului a fost dus cu un elicopter SMURD la o unitate medicală din Capitală.

 

Violeta Tănase, medic primar UPU Ploieşti: „Majoritatea au fost cu traumatisme cranio cerebrale uşoare, cu entorse cu contuzii.”

 

Între timp, anchetatorii au analizat locul în care s-a produs accidentul, iar după ce au terminat, muncitorii de la căi ferate au repus pe şine vagoanele deraiate.

 

Agenţia de Investigare Feroviară Română, dar şi inspectorii de muncă din Prahova fac anchete în paralel.

 

Constantin Stoica, inspector şef adjunct ITM Prahova: „În final după cercetare pentru cele patru victime salariate în timpul activităţii vom declara accident de muncă.”

 

Contactaţi telefonic, reprezentanţii companiei private căreia îi aparţine trenul de marfă au refuzat să comenteze incidentul.

 

Deocamdată, poliţiştii au deschis un dosar penal în care fac cercetări inclusiv pentru vătămare corporală din culpă şi distrugere sau semnalizare falsă.

 

În 2017, un tren cu azotat a luat foc lângă Breaza, iar în 2008 o tânăra de 17 ani şi-a pierdut viaţa după ce o şină de cale ferată a străpuns podeaua vagonului în care se afla.

 

 

 

 

 

 

Sursa: www.stirileprotv.ro