Vânzările de sărbători, ameninţate de greva tiriştilor. Transportatorii de marfă din România au intrat astăzi în grevă pe termen nelimitat. Aceştia sunt nemulţumiţi de noua acciză pe combustibil, de şapte eurocenţi pe litru, contestată şi de preşedintele Traian Băsescu.
Transportatorii rutieri de mărfuri au oprit de astăzi activitatea, susţinând că "au epuizat toate căile diplomatice" în relaţia cu autorităţile, care nu îşi respectă angajamentele, şi că cea mai recentă "lovitură" din partea Guvernului este creşterea accizelor la carburanţi.
„Sătui să tot aştepte respectarea angajamentelor Ministerului de Transport în ceea ce priveşte îmbunătăţirea contextului legislativ în care îşi desfăşoară activitatea, transportatorii din toată ţara sunt decişi ca începând din data de 9 decembrie să înceteze activitatea specifică”, a comunicat Confederaţia Naţională Rutieră (CNR), într-un comunicat postat pe site-ul oficial.
În data de 29 noiembrie reprezentanţi ai transportatorilor de mărfuri din întreaga ţară împreună cu delegaţii ale patronatelor din transportul rutier au decis în cadrul unei reuniuni desfăşurate lângă Sibiu să transmită un semnal ferm Guvernului României şi ministerului de resort în contextul în care au epuizat toate căile diplomatice pentru a determina autorităţile să accepte dialogul constructiv să îşi respecte angajamentele din primăvara acestui an.
CNR arată că actualul ministru al transporturilor nu a răspuns niciuneia dintre adresele transmise de patronatele din transporturi de la momentul preluării mandatului, “înţelegând să se întâlnească, după modelul fostului ministru Relu Fenechiu doar cu „apropiaţi” ai ministerului cu care de altfel, în ultimele săptămâni, se „aranjează” pe şest legislaţia”.
O altă mare nemulţumire a transportatorilor este legată de indexarea accizei la carburanţi cu 7 eurocenţi. "Transportatorii rutieri de mărfuri mai primesc încă o lovitură de la Guvern prin scumpirea carburanţilor odată prin creşterea accizei şi totodată prin noua taxa de 7 cenţi + TVA, abuziv introdusă în carburanţi. Transportatorii autohtoni nu pot înţelege şi nici nu pot accepta explicaţiile lipsite de logică prin care Guvernul încearcă să justifice abuzul comis.
Astfel „amortizarea” celor 7 cenţi pe fondul presupuselor predicţii privind scăderea cotaţiei internaţionale a barilului este o aberaţie şi un nonsens atât timp cât, într-o asemenea situaţie, în ţările europene preţul carburanţilor va fi mai mic decât în România, fapt ce aruncă şi mai mult transportatorii români în afara competiţiei din piaţa europeană şi regională”, conchide CNR.