Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că profesorii dau prea multe teme pentru acasă, care sunt obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, arată un studiu online realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale. Conform acestuia, temele sunt în general considerate utile, însă sunt repetitive, monotone şi dificile, aproape 80% dintre părinţi afirmând că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea lor.
Potrivit unui studiu realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, temele pentru acasă sunt în general considerate utile, dar repetitive, monotone şi dificile. Studiul arată că profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor şi pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii şi părinţii preferă temele diferenţiate, pe care să le poată rezolva creativ şi, eventual, în echipă. În acelaşi timp, mai mult de jumătate dintre profesori au declarat că nu dau teme pentru vacanţă.
Astfel, 75-80 la sută dintre elevii şi părinţii participanţi consideră că temele sunt, de multe ori, prea obositoare şi prea multe şi că ocupă mare parte din timpul liber. De asemenea, ele duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, afirmaţie susţinută de 70,7 la sută dintre părinţi şi 67,8 la sută dintre elevi, în special cei de liceu şi gimnaziu. În acelaşi timp, aproape 81 la sută dintre părinţi au susţinut că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.
În ceea ce priveşte adoptarea unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă şi timpul necesar realizării acestora, o parte dintre profesori consideră necesar acest lucru, pentru a se evita excesele legate de volumul temelor şi gradul de dificultate, în timp ce alţi profesori sunt de părere că această problemă poate fi gestionată de cadrele didactice, în funcţie de particularităţile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertăţii de acţiune a profesorilor.
De asemenea, fetele şi băieţii se raportează diferit la teme, astfel că ponderea elevilor care susţin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieţii.
Respondenţii studiului au susţinut acordarea unei atenţii speciale nu doar tehnicilor de învăţare independentă, ci şi tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competenţelor de comunicare, negociere şi management al timpului.
Printre propuneri se numără şi alternarea temelor clasice, tradiţionale, cu cele practice, legate de viaţa reală, precum diverse proiecte sau machete, diferenţierea între teme zilnice şi teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea sau dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor elevilor legate de managementul timpului şi a responsabilităţii, utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice şi săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor, precum un caiet, jurnalul sau un grafic al clasei, disponibil pentru toţi profesorii care predau la clasa respectivă.
Consultarea publică a fost realizată online de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei în perioada 7 - 20 noiembrie şi a vizat rolul temelor pentru acasă. La studiu au participat 70.952 de actori din învăţământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinţi (84 la sută fiind mame), 32.786 de elevi şi 10.783 de cadre didactice din toate judeţele ţării.
Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că temele pentru acasă sunt prea multe, prea obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres
14 decembrie 2017

Din aceeaşi categorie:
CCR: Legea care elimină 102 taxe nefiscale, inclusiv cea radio-tv, este constituţională
(17 decembrie 2016)
65 vizualizări
Lista noilor măsuri de relaxare care intră în vigoare de la 1 iunie
(28 mai 2021)
99 vizualizări
Săptămâna începe în forţă: Percheziţii DNA la Primăria Braşov
(29 iunie 2015)
64 vizualizări
„Pot să-mi transport soţia sau soţul cu maşina la serviciu?” Răspunsul Poliţiei Române
(31 martie 2020)
227 vizualizări
Guvernul PNL-USR taie si banii bisericilor!
(17 februarie 2021)
103 vizualizări
Elevii şi preşcolarii se întorc la cursuri
(13 ianuarie 2020)
46 vizualizări
Percheziţii în Bucureşti şi Argeş, la persoane bănuite că ar fi obligat peste 40 de tinere să se prostitueze în UE
(4 iulie 2017)
1092 vizualizări
Înscrierea în clasa pregătitoare şi clasa I, decalată cu o săptămână
(9 februarie 2015)
219 vizualizări
MAI: Sărbătorile pascale din acest an au fost cele mai sigure din ultimii cinci ani
(2 mai 2016)
574 vizualizări
ATENŢIE! Valabilitatea rovinietei nu se prelungeşte în perioada stării de urgenţă!
(27 martie 2020)
47 vizualizări
TARE! Cum a asfaltat Dorel o parcare în jurul unei maşini la Aiud
(23 noiembrie 2015)
278 vizualizări
Se apropie simularea pentru Bacalaureat şi Evaluarea Naţională 2017
(9 februarie 2017)
549 vizualizări
100 de ani de la un asasinat politic şi pretextul Conflagraţiei Mondiale
(28 iunie 2014 - Alex POLICALĂ)
462 vizualizări
Se înmulţesc adăposturile de protecţie civilă. Bisericile şi pensiunile sunt obligate să le amenajeze
(20 noiembrie 2016)
1094 vizualizări
7 din 10 tineri stau în case supraaglomerate
(9 februarie 2016)
230 vizualizări
Reacţia MAI după incidentele de la mitingul unioniştilor
(23 octombrie 2016)
296 vizualizări
Legea poliţelor RCA, schimbată din nou. „Va fi o diversificare a tarifelor”
(24 septembrie 2019)
144 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole