Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că profesorii dau prea multe teme pentru acasă, care sunt obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, arată un studiu online realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale. Conform acestuia, temele sunt în general considerate utile, însă sunt repetitive, monotone şi dificile, aproape 80% dintre părinţi afirmând că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea lor.
Potrivit unui studiu realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, temele pentru acasă sunt în general considerate utile, dar repetitive, monotone şi dificile. Studiul arată că profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor şi pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii şi părinţii preferă temele diferenţiate, pe care să le poată rezolva creativ şi, eventual, în echipă. În acelaşi timp, mai mult de jumătate dintre profesori au declarat că nu dau teme pentru vacanţă.
Astfel, 75-80 la sută dintre elevii şi părinţii participanţi consideră că temele sunt, de multe ori, prea obositoare şi prea multe şi că ocupă mare parte din timpul liber. De asemenea, ele duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, afirmaţie susţinută de 70,7 la sută dintre părinţi şi 67,8 la sută dintre elevi, în special cei de liceu şi gimnaziu. În acelaşi timp, aproape 81 la sută dintre părinţi au susţinut că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.
În ceea ce priveşte adoptarea unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă şi timpul necesar realizării acestora, o parte dintre profesori consideră necesar acest lucru, pentru a se evita excesele legate de volumul temelor şi gradul de dificultate, în timp ce alţi profesori sunt de părere că această problemă poate fi gestionată de cadrele didactice, în funcţie de particularităţile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertăţii de acţiune a profesorilor.
De asemenea, fetele şi băieţii se raportează diferit la teme, astfel că ponderea elevilor care susţin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieţii.
Respondenţii studiului au susţinut acordarea unei atenţii speciale nu doar tehnicilor de învăţare independentă, ci şi tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competenţelor de comunicare, negociere şi management al timpului.
Printre propuneri se numără şi alternarea temelor clasice, tradiţionale, cu cele practice, legate de viaţa reală, precum diverse proiecte sau machete, diferenţierea între teme zilnice şi teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea sau dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor elevilor legate de managementul timpului şi a responsabilităţii, utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice şi săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor, precum un caiet, jurnalul sau un grafic al clasei, disponibil pentru toţi profesorii care predau la clasa respectivă.
Consultarea publică a fost realizată online de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei în perioada 7 - 20 noiembrie şi a vizat rolul temelor pentru acasă. La studiu au participat 70.952 de actori din învăţământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinţi (84 la sută fiind mame), 32.786 de elevi şi 10.783 de cadre didactice din toate judeţele ţării.
Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că temele pentru acasă sunt prea multe, prea obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres
14 decembrie 2017

Din aceeaşi categorie:
Viscolul a trecut. Vine ger de până la minus 25 de grade!
(31 decembrie 2014)
563 vizualizări
Atenţie, trecem la ora de iarnă!
(29 octombrie 2016)
478 vizualizări
Adrian Streinu-Cercel, managerul Institutului Matei Bals: Problema gripei este grava. Vaccinati-va!
(4 martie 2018)
383 vizualizări
FSLI: Legea salarizării unitare trebuie să elimine actualele inechităţi între salariaţii din sectorul public
(19 ianuarie 2016)
75 vizualizări
Femeie găsită moartă, într-un magazin Kaufland
(21 septembrie 2019)
193 vizualizări
Un liceu din România a introdus chineza ca materie
(27 octombrie 2015)
191 vizualizări
De la 1 martie, ANAF a primit noi atribuţii
(2 martie 2015)
296 vizualizări
182 de cazuri noi de coronavirus in Romania!
(24 martie 2020)
63 vizualizări
Care sunt numerele extrase la tragerea LOTO de duminică
(18 noiembrie 2018)
101 vizualizări
Peste 30 de percheziţii în Bucureşti şi Ilfov, într-un dosar de cămătărie şi şantaj
(3 noiembrie 2016)
75 vizualizări
BAC2019- Şase medii de 10 în Prahova, 4 dintre acestea la CN "Mihai Viteazul"
(8 iulie 2019)
514 vizualizări
Cod roşu de inundaţii în şase judeţe! Doi oameni şi-au pierdut viaţa
(3 iunie 2016)
66 vizualizări
345 de noi cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19, in Romania
(17 iunie 2020)
107 vizualizări
Autorităţile anunţă încă cinci decese noi din cauza coronavirusului, în România. Bilanţul la nivel naţional a trecut astfel de 200.
(8 aprilie 2020)
52 vizualizări
CNAIR menţine în nouă judeţe restricţii de circulaţie în 7 august pentru camioanele de peste 7,5 tone
(7 august 2017)
233 vizualizări
DSP Sibiu propune carantinarea municipiului Sibiu şi a comunei Şelimbăr, lipită practic de municipiul reşedinţă/ Oraşele Tălmaciu şi Cisnădie, propuse, de asemenea, pentru carantinare
(12 noiembrie 2020)
97 vizualizări
ANOFM: Aproape 19.000 de posturi vacante, disponibile la nivel naţional
(11 octombrie 2014)
101 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole