Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că profesorii dau prea multe teme pentru acasă, care sunt obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, arată un studiu online realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale. Conform acestuia, temele sunt în general considerate utile, însă sunt repetitive, monotone şi dificile, aproape 80% dintre părinţi afirmând că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea lor.
Potrivit unui studiu realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, temele pentru acasă sunt în general considerate utile, dar repetitive, monotone şi dificile. Studiul arată că profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor şi pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii şi părinţii preferă temele diferenţiate, pe care să le poată rezolva creativ şi, eventual, în echipă. În acelaşi timp, mai mult de jumătate dintre profesori au declarat că nu dau teme pentru vacanţă.
Astfel, 75-80 la sută dintre elevii şi părinţii participanţi consideră că temele sunt, de multe ori, prea obositoare şi prea multe şi că ocupă mare parte din timpul liber. De asemenea, ele duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, afirmaţie susţinută de 70,7 la sută dintre părinţi şi 67,8 la sută dintre elevi, în special cei de liceu şi gimnaziu. În acelaşi timp, aproape 81 la sută dintre părinţi au susţinut că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.
În ceea ce priveşte adoptarea unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă şi timpul necesar realizării acestora, o parte dintre profesori consideră necesar acest lucru, pentru a se evita excesele legate de volumul temelor şi gradul de dificultate, în timp ce alţi profesori sunt de părere că această problemă poate fi gestionată de cadrele didactice, în funcţie de particularităţile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertăţii de acţiune a profesorilor.
De asemenea, fetele şi băieţii se raportează diferit la teme, astfel că ponderea elevilor care susţin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieţii.
Respondenţii studiului au susţinut acordarea unei atenţii speciale nu doar tehnicilor de învăţare independentă, ci şi tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competenţelor de comunicare, negociere şi management al timpului.
Printre propuneri se numără şi alternarea temelor clasice, tradiţionale, cu cele practice, legate de viaţa reală, precum diverse proiecte sau machete, diferenţierea între teme zilnice şi teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea sau dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor elevilor legate de managementul timpului şi a responsabilităţii, utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice şi săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor, precum un caiet, jurnalul sau un grafic al clasei, disponibil pentru toţi profesorii care predau la clasa respectivă.
Consultarea publică a fost realizată online de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei în perioada 7 - 20 noiembrie şi a vizat rolul temelor pentru acasă. La studiu au participat 70.952 de actori din învăţământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinţi (84 la sută fiind mame), 32.786 de elevi şi 10.783 de cadre didactice din toate judeţele ţării.
Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că temele pentru acasă sunt prea multe, prea obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres
14 decembrie 2017

Din aceeaşi categorie:
Singurul judeţ din România unde speranţa de viaţă depăşeşte 80 de ani
(29 august 2022)
28 vizualizări
Dosarul Gala Bute: Elena Udrea, acuzată de trei noi fapte de luare de mită
(16 februarie 2015)
49 vizualizări
Trenurile ajung la destinaţii cu întârzieri din cauza zăpezii şi a gerului
(5 ianuarie 2016)
387 vizualizări
Un TIR cu materiale pentru o autostradă din Ungaria s-a răsturnat pe o şosea din România
(2 iulie 2019)
75 vizualizări
Accident Lupeni. Al doilea miner, internat la Floreasca, a murit
(7 octombrie 2017)
59 vizualizări
Locuitorii a şapte oraşe pot ieşi mai repede la pensie
(25 mai 2017)
452 vizualizări
65% din şinele de tren necesită reparaţii capitale
(14 decembrie 2015)
535 vizualizări
Dezvăluiri: Peste jumătate din preţul produsului reprezintă comisioane de supermarket
(7 aprilie 2016)
71 vizualizări
Fiscul anunţă controale la bogaţii ţării, cu o lună înainte
(24 mai 2014)
244 vizualizări
Proprietarul benzinăriei de la care a pornit isteria combustibilului: cum a ajuns să vândă la peste 11 lei/litru
(10 martie 2022)
171 vizualizări
Evaluarea Şcolilor Doctorale începe cu o autoevaluare, după 7 ani în care universităţile nu au fost analizate şi zeci de scandaluri de plagiat. Care sunt noile criterii
(5 noiembrie 2018)
62 vizualizări
Românul cu coronavirus are 20 de ani şi lucra la restaurantul italianului
(27 februarie 2020)
316 vizualizări
Pseudoprinţul Paul Lambrino a fost REŢINUT în dosarul retrocedărilor ilegale
(11 decembrie 2015)
404 vizualizări
Bode, despre cazul de la Oneşti: Dacă au văzut că nu dau rezultate negocierile, poate că ar fi fost nevoie să treacă la altă abordare. Cei vinovaţi trebuie să răspundă în faţa legii
(3 martie 2021)
83 vizualizări
Cod de Etică în învăţământul preuniversitar: Personalul didactic, obligat să refuze cadourile
(20 decembrie 2016)
383 vizualizări
Explozie pe platforma Uzinei Mecanice Tohan. Un depozit privat de artificii s-a aprins, provocând moartea unei persoane şi intoxicarea cu fum a altor două.
(12 august 2021)
39 vizualizări
CNAS cheltuie 400 mil. euro pe an cu concediile medicale, dublu faţă de 2012
(8 aprilie 2019)
65 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole