Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că profesorii dau prea multe teme pentru acasă, care sunt obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, arată un studiu online realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale. Conform acestuia, temele sunt în general considerate utile, însă sunt repetitive, monotone şi dificile, aproape 80% dintre părinţi afirmând că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea lor.
Potrivit unui studiu realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, temele pentru acasă sunt în general considerate utile, dar repetitive, monotone şi dificile. Studiul arată că profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor şi pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii şi părinţii preferă temele diferenţiate, pe care să le poată rezolva creativ şi, eventual, în echipă. În acelaşi timp, mai mult de jumătate dintre profesori au declarat că nu dau teme pentru vacanţă.
Astfel, 75-80 la sută dintre elevii şi părinţii participanţi consideră că temele sunt, de multe ori, prea obositoare şi prea multe şi că ocupă mare parte din timpul liber. De asemenea, ele duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, afirmaţie susţinută de 70,7 la sută dintre părinţi şi 67,8 la sută dintre elevi, în special cei de liceu şi gimnaziu. În acelaşi timp, aproape 81 la sută dintre părinţi au susţinut că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.
În ceea ce priveşte adoptarea unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă şi timpul necesar realizării acestora, o parte dintre profesori consideră necesar acest lucru, pentru a se evita excesele legate de volumul temelor şi gradul de dificultate, în timp ce alţi profesori sunt de părere că această problemă poate fi gestionată de cadrele didactice, în funcţie de particularităţile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertăţii de acţiune a profesorilor.
De asemenea, fetele şi băieţii se raportează diferit la teme, astfel că ponderea elevilor care susţin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieţii.
Respondenţii studiului au susţinut acordarea unei atenţii speciale nu doar tehnicilor de învăţare independentă, ci şi tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competenţelor de comunicare, negociere şi management al timpului.
Printre propuneri se numără şi alternarea temelor clasice, tradiţionale, cu cele practice, legate de viaţa reală, precum diverse proiecte sau machete, diferenţierea între teme zilnice şi teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea sau dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor elevilor legate de managementul timpului şi a responsabilităţii, utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice şi săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor, precum un caiet, jurnalul sau un grafic al clasei, disponibil pentru toţi profesorii care predau la clasa respectivă.
Consultarea publică a fost realizată online de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei în perioada 7 - 20 noiembrie şi a vizat rolul temelor pentru acasă. La studiu au participat 70.952 de actori din învăţământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinţi (84 la sută fiind mame), 32.786 de elevi şi 10.783 de cadre didactice din toate judeţele ţării.
Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că temele pentru acasă sunt prea multe, prea obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres
14 decembrie 2017

Din aceeaşi categorie:
Drumarii deszăpezesc Transfăgărăşanul pentru a fi redeschis
(10 iunie 2017)
138 vizualizări
De la 1 iulie, angajatorul vă poate da peste 6.000 de lei pentru vacanţă
(20 mai 2015)
473 vizualizări
Unui şofer i-a fost suspendat permisul de conducere de patru ori într-o singură zi
(19 februarie 2017)
246 vizualizări
Caz şocant, la Arad: şi-a înjunghiat fosta iubită şi pe fratele ei. Incidentul, LIVE pe Facebook
(5 iulie 2019)
119 vizualizări
Prima amendă în aplicarea GDPR. Victimă: Unicredit Bank
(4 iulie 2019)
62 vizualizări
România se va confrunta cu multiple valuri de căldură şi secetă, potrivit prognozei pentru vara 2017
(12 mai 2017)
581 vizualizări
Un TIR cu materiale pentru o autostradă din Ungaria s-a răsturnat pe o şosea din România
(2 iulie 2019)
75 vizualizări
Structura noului an şcolar se modifică!
(29 iunie 2016)
426 vizualizări
Proiect de lege: În ce condiţii va mai fi permisă parcarea pe trotuar
(11 ianuarie 2016)
454 vizualizări
Fostul director al Poştei Române, prahoveanul Dumitru Daniel Neagoe, condamnat la şase ani de închisoare pentru luare de mită
(16 iunie 2020)
116 vizualizări
Secţia ATI a Spitalului de campanie de la Otopeni a atins capacitatea maximă şi nu mai poate primi pacienţi
(25 iunie 2020)
192 vizualizări
Când trecem la ora de iarnă
(16 octombrie 2017)
231 vizualizări
Piaţa meditaţiilor devine un sistem de învăţământ paralel. Cât costă o oră de predare
(3 octombrie 2019)
70 vizualizări
Senat: Statul să asigure finanţare de bază din 2015 şi pentru învăţământul particular preuniversitar
(5 martie 2015)
255 vizualizări
Explozie, urmată de un incendiu puternic la Combinatul chimic Azomureş. Populaţia a fost informată prin mesaj RO-Alert
(7 iulie 2021)
48 vizualizări
Elevii care au trecut de corigenţe se pot înscrie la Bacalaureatul de toamnă
(28 iulie 2017)
560 vizualizări
SFÂNTA MARIA MICĂ. Tradiţii şi superstiţii
(8 septembrie 2016)
345 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole