Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că profesorii dau prea multe teme pentru acasă, care sunt obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, arată un studiu online realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale. Conform acestuia, temele sunt în general considerate utile, însă sunt repetitive, monotone şi dificile, aproape 80% dintre părinţi afirmând că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea lor.
Potrivit unui studiu realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, temele pentru acasă sunt în general considerate utile, dar repetitive, monotone şi dificile. Studiul arată că profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor şi pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii şi părinţii preferă temele diferenţiate, pe care să le poată rezolva creativ şi, eventual, în echipă. În acelaşi timp, mai mult de jumătate dintre profesori au declarat că nu dau teme pentru vacanţă.
Astfel, 75-80 la sută dintre elevii şi părinţii participanţi consideră că temele sunt, de multe ori, prea obositoare şi prea multe şi că ocupă mare parte din timpul liber. De asemenea, ele duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, afirmaţie susţinută de 70,7 la sută dintre părinţi şi 67,8 la sută dintre elevi, în special cei de liceu şi gimnaziu. În acelaşi timp, aproape 81 la sută dintre părinţi au susţinut că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.
În ceea ce priveşte adoptarea unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă şi timpul necesar realizării acestora, o parte dintre profesori consideră necesar acest lucru, pentru a se evita excesele legate de volumul temelor şi gradul de dificultate, în timp ce alţi profesori sunt de părere că această problemă poate fi gestionată de cadrele didactice, în funcţie de particularităţile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertăţii de acţiune a profesorilor.
De asemenea, fetele şi băieţii se raportează diferit la teme, astfel că ponderea elevilor care susţin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieţii.
Respondenţii studiului au susţinut acordarea unei atenţii speciale nu doar tehnicilor de învăţare independentă, ci şi tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competenţelor de comunicare, negociere şi management al timpului.
Printre propuneri se numără şi alternarea temelor clasice, tradiţionale, cu cele practice, legate de viaţa reală, precum diverse proiecte sau machete, diferenţierea între teme zilnice şi teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea sau dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor elevilor legate de managementul timpului şi a responsabilităţii, utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice şi săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor, precum un caiet, jurnalul sau un grafic al clasei, disponibil pentru toţi profesorii care predau la clasa respectivă.
Consultarea publică a fost realizată online de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei în perioada 7 - 20 noiembrie şi a vizat rolul temelor pentru acasă. La studiu au participat 70.952 de actori din învăţământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinţi (84 la sută fiind mame), 32.786 de elevi şi 10.783 de cadre didactice din toate judeţele ţării.
Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că temele pentru acasă sunt prea multe, prea obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres
14 decembrie 2017

Din aceeaşi categorie:
Percheziţii în Capitală într-un dosar uriaş. 15.000 de persoane au buletin la trei adrese din Sectorul 3
(15 noiembrie 2018)
115 vizualizări
Chitaristul trupei Prea Târziu, Daniel Ciobanu, printre persoanele decedate sâmbătă, în urma tragediei din Colectiv
(7 noiembrie 2015)
449 vizualizări
Actele de violenţă din şcoli, înregistrate şi anunţate la inspectorat într-o oră de la producere
(31 ianuarie 2015)
71 vizualizări
Holocaustul din România, în benzi desenate realizate de elevi. Trecutul se vede în prezent
(14 iunie 2023)
137 vizualizări
Noul ministru al Mediului şi noul ministru pentru Relaţia cu Parlamentul depun luni jurământul la Palatul Cotroceni
(3 aprilie 2017)
398 vizualizări
Amenzi de 30.000 de lei date de poliţiştii locali unor magazine unde se vindeau ţigări la bucată în apropierea şcolilor
(28 martie 2017)
153 vizualizări
Mario Iorgulescu, condamnat definitiv la 3 ani de închisoare într-un dosar de sechestrare de persoane
(9 aprilie 2021)
110 vizualizări
O locomotivă a luat foc în gara din Predeal. În cele 27 de vagoane ale trenului se află motorină
(12 noiembrie 2021)
21 vizualizări
Două surori au fost salvate de la înec la Eforie Nord după ce oamenii de pe plajă au format un lanţ uman pentru a le scoate din apă- VIDEO
(17 august 2017)
515 vizualizări
Cum fentezi legea anti-fumat! 4 idei geniale ale unui jurnalist
(3 februarie 2016)
564 vizualizări
Dentiştii cer înfiinţarea stomatologiei pediatrice şi redeschiderea cabinetelor şcolare
(8 octombrie 2015)
177 vizualizări
Prima agenţie europeană cu sediul în România. Centrul Cyber al UE va fi în Bucureşti
(10 decembrie 2020)
84 vizualizări
Profesorul Alexandru Rafila crede că recordul de îmbolnăviri cu noul coronavirus e cauzat de redeschiderea şcolilor: Rămâne să vedem dacă în zilele următoare ne stabilizăm sau creşterea va continua
(1 octombrie 2020)
356 vizualizări
Zborul TAROM Bucureşti-Londra-Bucureşti, de luni, va fi anulat
(4 ianuarie 2021)
166 vizualizări
Aer tropical peste România. Valul de căldură se intensifică - temperaturile ating 41 de grade LA UMBRĂ - cod portocaliu. Urmează FURTUNI VIOLENTE
(2 august 2021)
42 vizualizări
2.121 de cazuri noi de persoane infectate cu COVID-19, in Romania!
(6 octombrie 2020)
108 vizualizări
Alte şase decese cauzate de gripă. Numărul total al victimelor a ajuns la 20
(10 februarie 2017)
294 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole