În timp ce României i se interzice să încurajeze vânzarea produselor alimentare autohtone, în numele libertăţii pieţelor şi comerţului din UE, ţările străine îşi închid puţin câte puţin piaţa transporturilor rutiere în faţa transportatorilor români, sub privirile îngăduitoare ale Comisiei Europene şi în absenţa oricăror reacţii venite din partea Ministerului Transporturilor şi Guvernului.
Ultima ţară care se aliniază curentului îndreptat impotriva transportatorilor români este Italia, după Franţa, Belgia şi Germania. Camera Deputaţilor a Parlamentului Italian a aprobat, la 05 iunie 2017, proiectul de lege pentru ratificarea Decretului-lege 50/2017, care pretinde că ar conţine “politici corective de conturi publice”, dar care, în fapt, are ca scop golirea ţării de firmele şi şoferii din estul Europei, informează publicaţia de specialitate TIR Magazin.
Italienii au reacţionat astfel în numai cinci zile la un aşa zis “pachet de mobilitate” prezentat, pe 31 mai 2017, de Comisia Europeană. Publicaţia menşionată acuză o „incapacitate a guvernului european de a reacţiona corect pentru protejarea libertăţii de mişcare a forţei de muncă, unul dintre idealurile pentru care s-a creat Uniunea Europeană”. Inacţiunea Comisiei Europene a dat curaj politicienilor din ţările bogate să vină cu pachete legislative prin care ţările sărace sunt scoase de la “masa comună”. Proiectul de lege urmează să fie dezbătut acum şi de Senatul italian, care e puţin probabil să aducă modificări substanţiale textului.
În actuala formă, proiectul de lege reduce drastic timpul în care un şofer poate face cabotaj pe teritoriul Italiei la volanul unui camion înmatriculat de o firmă din străinătate (cabotajul este activitatea de transport prestatată pe teritoriul unei ţări dec ătre o firmă de transport dintr-o altă ţară. Este însă de neînţeles menţinerea aceastei noţiuni ce datează din perioada pre-aderare, atât timp cât graniţele UE nu mai există din punct de vedere economic comercial iar Uniunea Europeană se consideră a fi o singură piaţă. Mai mult, firmele din alte ţări trebuie să notifice autorităţile italiene despre operaţiunile de transport pe care le efectuează în această ţară. De asemenea, pentru a creşte exponenţial costurile firmelor, şi italienii impun un plafon minim în euro de plată a şoferilor, precum şi proceduri de rambursare a cheltuielilor de deplasare, cazare şi masă. O copie a notificării, împreună cu contractul de muncă (sau documentaţia echivalentă) şi salariul şoferului, trebuie să fie la bordul vehiculului, astfel încât să poată fi controlate de către poliţia rutieră.
Toate documentele trebuie să fie traduse în limba italiană. Lipsa acestor documente de pe vehicul (sau prezenţa unei documentaţii care nu corespunde cu ceea ce este cerut de standard -cum ar fi statul de plată netradus în italiană) are ca rezultat aplicarea unei amenzi de la 1.000 euro la 10.000 euro. În acord cu un nou articol, amenda trebuie plătită imediat agentulului care instrumentează cazul, sub sancţiunea reţinerii vehiculului până la maximum 60 de zile. Ca o consecinţă directă a noilor pachete legislative din ţările occidentale, va creşte din nou numărul propriilor cetăţeni angajaţi în transportul rutier. Cele mai multe firme est-europene nu vor putea face faţă hăţişului birocratic instituit peste noapte de Vest. Aceste companii vor fi silite să renunţe la transporturile intracomunitare şi să îşi concedieze mare parte dintre şoferii profesionişti folosiţi acum pentru aceste operaţiuni.
Inclusiv firmele vestice de transport care şi-au deschis firme în Est pentru a angaja la costuri mai mici şoferi cu care să lucreze în propriile ţări vor fi afectate. Mai mult, patronii acestor firme riscă şi să fie acuzaţi de evaziune fiscală pentru că aplică un sistem în care prestează servicii de transport în propriile ţări şi plătesc taxe şi impozite mult mai mici în ţările din estul Europei.
Pe termen scurt, politicienii vestici dau lovituri de imagine pentru că redeschid piaţa transporturilor pentru şoferii lor profesionişti, care sunt mai pretenţioşi şi mult mai scumpi decât cei est-europeni. Preţul social va fi plătit de un mare număr de şoferi din ţările estice, care îşi vor pierde locurile de muncă. Pe termen mediu şi lung, creşterea costurilor cu transportul rutier va face ca preţul la raft al produselor să crească substanţial, adică o lovitură pentru toţi cetăţenii acelor ţări. Măsura italienilor vine după ce ţări precum Germania, Franţa, Belgia au ridicat numeroase cerinţe care împiedică practic accesul şoferilor est-europeni pe pieţele lor. Citeşte aici mai mult pe acest subiect,
Încă o ţară UE închide uşa tirurilor româneşti
10 iunie 2017




Din aceeaşi categorie:
Preşedintele Klaus Iohannis: Săptămâna viitoare voi emite un nou decret care va prelungi cu o lună de zile starea de urgenţă.
(6 aprilie 2020)
126 vizualizări
Creşterea burselor pentru studenţi a mărit bugetul asistenţei sociale cu 300 de milioane de lei
(7 februarie 2017)
79 vizualizări
România va fi lovită de o vijelie cu gheaţă, care a făcut dezastru în Ungaria
(18 mai 2021)
65 vizualizări
Un judeţ întreg a intrat în scenariu roşu de aseară. Ce nu mai au voie să facă locuitorii
(24 noiembrie 2020)
169 vizualizări
Raed Arafat, semnal de alarmă pentru cetăţeni. Greşeala care te bagă direct la Terapie Intensivă: „Populaţia trebuie să fie foarte atentă la acest lucru”
(25 martie 2021)
102 vizualizări
Evaluările elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor avea loc în mai
(9 ianuarie 2014)
267 vizualizări
Prună: Avem un deficit de 9.500 de locuri în penitenciare, două penitenciare noi nu vor rezolva problema
(8 iunie 2016)
431 vizualizări
Trenurile înregistrează întârzieri de 15-20 de minute pe anumite segmente din cauza restricţiilor de viteză
(31 decembrie 2016)
181 vizualizări
FAN Courier: 24 de angajaţi de la depozitul din Ştefăneşti au fost confirmaţi pozitiv cu coronavirus
(10 iunie 2020)
305 vizualizări
Situaţie limită în Suceava! Zeci de oameni au rămas blocaţi în zăpada viscolită
(8 ianuarie 2016)
346 vizualizări
Legea privind combaterea ambroziei a fost promulgată: amenzi de 20.000 de lei pentru cei care nu curăţă terenurile
(9 martie 2018)
960 vizualizări
Peste 15.500 de locuri de muncă disponibile la nivel naţional. În Prahova sunt 1.268
(7 noiembrie 2014)
103 vizualizări
Trenuri suplimentare pentru mini-vacanţa de 1 Mai
(16 aprilie 2015)
171 vizualizări
Percheziţii DNA la Sindicatul Liber din Metrou şi la reşedinţa lui Ion Rădoi / Primăriile conduse de Piedone şi Robert Negoiţă, vizate de procurori
(14 iulie 2021)
47 vizualizări
România, prima din Europa la Olimpiada Internaţională de Fizică
(22 iulie 2014)
73 vizualizări
Statul vrea să se împrumute de la români
(3 iunie 2015)
306 vizualizări
Locuitorii a şapte oraşe pot ieşi mai repede la pensie
(25 mai 2017)
452 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole