În timp ce României i se interzice să încurajeze vânzarea produselor alimentare autohtone, în numele libertăţii pieţelor şi comerţului din UE, ţările străine îşi închid puţin câte puţin piaţa transporturilor rutiere în faţa transportatorilor români, sub privirile îngăduitoare ale Comisiei Europene şi în absenţa oricăror reacţii venite din partea Ministerului Transporturilor şi Guvernului.
Ultima ţară care se aliniază curentului îndreptat impotriva transportatorilor români este Italia, după Franţa, Belgia şi Germania. Camera Deputaţilor a Parlamentului Italian a aprobat, la 05 iunie 2017, proiectul de lege pentru ratificarea Decretului-lege 50/2017, care pretinde că ar conţine “politici corective de conturi publice”, dar care, în fapt, are ca scop golirea ţării de firmele şi şoferii din estul Europei, informează publicaţia de specialitate TIR Magazin.
Italienii au reacţionat astfel în numai cinci zile la un aşa zis “pachet de mobilitate” prezentat, pe 31 mai 2017, de Comisia Europeană. Publicaţia menşionată acuză o „incapacitate a guvernului european de a reacţiona corect pentru protejarea libertăţii de mişcare a forţei de muncă, unul dintre idealurile pentru care s-a creat Uniunea Europeană”. Inacţiunea Comisiei Europene a dat curaj politicienilor din ţările bogate să vină cu pachete legislative prin care ţările sărace sunt scoase de la “masa comună”. Proiectul de lege urmează să fie dezbătut acum şi de Senatul italian, care e puţin probabil să aducă modificări substanţiale textului.
În actuala formă, proiectul de lege reduce drastic timpul în care un şofer poate face cabotaj pe teritoriul Italiei la volanul unui camion înmatriculat de o firmă din străinătate (cabotajul este activitatea de transport prestatată pe teritoriul unei ţări dec ătre o firmă de transport dintr-o altă ţară. Este însă de neînţeles menţinerea aceastei noţiuni ce datează din perioada pre-aderare, atât timp cât graniţele UE nu mai există din punct de vedere economic comercial iar Uniunea Europeană se consideră a fi o singură piaţă. Mai mult, firmele din alte ţări trebuie să notifice autorităţile italiene despre operaţiunile de transport pe care le efectuează în această ţară. De asemenea, pentru a creşte exponenţial costurile firmelor, şi italienii impun un plafon minim în euro de plată a şoferilor, precum şi proceduri de rambursare a cheltuielilor de deplasare, cazare şi masă. O copie a notificării, împreună cu contractul de muncă (sau documentaţia echivalentă) şi salariul şoferului, trebuie să fie la bordul vehiculului, astfel încât să poată fi controlate de către poliţia rutieră.
Toate documentele trebuie să fie traduse în limba italiană. Lipsa acestor documente de pe vehicul (sau prezenţa unei documentaţii care nu corespunde cu ceea ce este cerut de standard -cum ar fi statul de plată netradus în italiană) are ca rezultat aplicarea unei amenzi de la 1.000 euro la 10.000 euro. În acord cu un nou articol, amenda trebuie plătită imediat agentulului care instrumentează cazul, sub sancţiunea reţinerii vehiculului până la maximum 60 de zile. Ca o consecinţă directă a noilor pachete legislative din ţările occidentale, va creşte din nou numărul propriilor cetăţeni angajaţi în transportul rutier. Cele mai multe firme est-europene nu vor putea face faţă hăţişului birocratic instituit peste noapte de Vest. Aceste companii vor fi silite să renunţe la transporturile intracomunitare şi să îşi concedieze mare parte dintre şoferii profesionişti folosiţi acum pentru aceste operaţiuni.
Inclusiv firmele vestice de transport care şi-au deschis firme în Est pentru a angaja la costuri mai mici şoferi cu care să lucreze în propriile ţări vor fi afectate. Mai mult, patronii acestor firme riscă şi să fie acuzaţi de evaziune fiscală pentru că aplică un sistem în care prestează servicii de transport în propriile ţări şi plătesc taxe şi impozite mult mai mici în ţările din estul Europei.
Pe termen scurt, politicienii vestici dau lovituri de imagine pentru că redeschid piaţa transporturilor pentru şoferii lor profesionişti, care sunt mai pretenţioşi şi mult mai scumpi decât cei est-europeni. Preţul social va fi plătit de un mare număr de şoferi din ţările estice, care îşi vor pierde locurile de muncă. Pe termen mediu şi lung, creşterea costurilor cu transportul rutier va face ca preţul la raft al produselor să crească substanţial, adică o lovitură pentru toţi cetăţenii acelor ţări. Măsura italienilor vine după ce ţări precum Germania, Franţa, Belgia au ridicat numeroase cerinţe care împiedică practic accesul şoferilor est-europeni pe pieţele lor. Citeşte aici mai mult pe acest subiect,
Încă o ţară UE închide uşa tirurilor româneşti
10 iunie 2017




Din aceeaşi categorie:
Alertă epidemiologică în Sibiu pentru boala Lyme
(5 aprilie 2016)
171 vizualizări
Societatea Naţională a Sării-Salrom va furniza 300.000 de tone de sare pentru deszăpezire
(10 octombrie 2017)
949 vizualizări
Şeful STS a demisionat. “Demisia nu a fost depusă ca urmare a existenţei celei mai mici umbre de vinovăţie”
(29 iulie 2019)
70 vizualizări
Eveniment test cu peste o mie de participanţi, propus pe litoral
(8 aprilie 2021)
26 vizualizări
Cod Rutier 2019. Folosirea telefonului la volan – amenda e valabilă şi când maşina staţionează?
(10 octombrie 2019)
97 vizualizări
Taxa auto revine. Cât vor achita statului proprietarii de maşini vechi
(6 ianuarie 2022)
2234 vizualizări
Raed Arafat, despre triajul epidemiologic al copiilor, la început de an şcolar
(1 septembrie 2020)
115 vizualizări
Tribunalul Prahova: Florian Walter, mandat de arestare în lipsă
(16 mai 2015)
243 vizualizări
Sute de noi cazuri de coronavirus in Romania! 66 in Prahova!
(27 aprilie 2020)
682 vizualizări
Ordin ministrul Educaţiei: Teme de maximum două ore, de nivel mediu, niciodată în vacanţă, în învăţământul primar şi gimnazial
(7 decembrie 2016)
192 vizualizări
245 de copii, părăsiţi în maternităţi în primul trimestru din 2017
(28 august 2017)
306 vizualizări
O lege bună! Dispreţul pentru însemnele naţionale s-ar putea pedepsi cu închisoarea!
(10 octombrie 2015)
313 vizualizări
Cele 3 scenarii pentru redeschiderea şcolilor, APROBATE de Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă
(3 februarie 2021)
124 vizualizări
Jaf în miezul zilei la o casă de amanet din Capitală
(26 august 2019)
63 vizualizări
Senatul (în calitate de for decizional) a respins iniţiativa legislativă privind autonomia Ţinutului Secuiesc, care fusese adoptată tacit în Camera Deputaţilor.
(29 aprilie 2020)
241 vizualizări
Împuşcături şi bătaie cu bâte în Piaţa Constituţiei. O persoană a murit
(30 septembrie 2019)
178 vizualizări
Şedinţă la Palatul Victoria - Guvernul adoptă normele pentru amânarea ratelor la credite
(27 iulie 2022)
44 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
Brebu- un castel necunoscut!
Publicat la data de 7 aprilie 2025
-
Joia Mare - tradiţii şi obiceiuri
Publicat la data de 17 aprilie 2025
-
Ce semnificaţii are Vinerea Mare, ziua răstignirii Mântuitorului
Publicat la data de 18 aprilie 2025
-
Ce nu se ştie despe puterile lumânărilor din Joia Mare
Publicat la data de 17 aprilie 2025
-
Alimente interzise total câinilor şi pisicilor. Riscă boli grave
Publicat la data de 7 aprilie 2025
-
Începe Săptămâna Mare, cu slujbe şi obiceiuri în fiecare zi
Publicat la data de 14 aprilie 2025
-
Creştinii celebrează Floriile, care deschid perioada sărbătorilor de Paşte. Peste 1,3 milioane de români îşi serbează onomastica
Publicat la data de 13 aprilie 2025
-
De ce nu este bine să mănânci urzici şi oţet în Săptămâna Mare. Semnificaţia nebănuită pe care o au aceste alimente
Publicat la data de 14 aprilie 2025
-
Săptămâna Mare. Cele mai mari păcate pe care le poţi face marţi şi joi. Atenţie mare!
Publicat la data de 15 aprilie 2025
-
doarlaafi
Publicat la data de 8 aprilie 2025