În timp ce României i se interzice să încurajeze vânzarea produselor alimentare autohtone, în numele libertăţii pieţelor şi comerţului din UE, ţările străine îşi închid puţin câte puţin piaţa transporturilor rutiere în faţa transportatorilor români, sub privirile îngăduitoare ale Comisiei Europene şi în absenţa oricăror reacţii venite din partea Ministerului Transporturilor şi Guvernului.
Ultima ţară care se aliniază curentului îndreptat impotriva transportatorilor români este Italia, după Franţa, Belgia şi Germania. Camera Deputaţilor a Parlamentului Italian a aprobat, la 05 iunie 2017, proiectul de lege pentru ratificarea Decretului-lege 50/2017, care pretinde că ar conţine “politici corective de conturi publice”, dar care, în fapt, are ca scop golirea ţării de firmele şi şoferii din estul Europei, informează publicaţia de specialitate TIR Magazin.
Italienii au reacţionat astfel în numai cinci zile la un aşa zis “pachet de mobilitate” prezentat, pe 31 mai 2017, de Comisia Europeană. Publicaţia menşionată acuză o „incapacitate a guvernului european de a reacţiona corect pentru protejarea libertăţii de mişcare a forţei de muncă, unul dintre idealurile pentru care s-a creat Uniunea Europeană”. Inacţiunea Comisiei Europene a dat curaj politicienilor din ţările bogate să vină cu pachete legislative prin care ţările sărace sunt scoase de la “masa comună”. Proiectul de lege urmează să fie dezbătut acum şi de Senatul italian, care e puţin probabil să aducă modificări substanţiale textului.
În actuala formă, proiectul de lege reduce drastic timpul în care un şofer poate face cabotaj pe teritoriul Italiei la volanul unui camion înmatriculat de o firmă din străinătate (cabotajul este activitatea de transport prestatată pe teritoriul unei ţări dec ătre o firmă de transport dintr-o altă ţară. Este însă de neînţeles menţinerea aceastei noţiuni ce datează din perioada pre-aderare, atât timp cât graniţele UE nu mai există din punct de vedere economic comercial iar Uniunea Europeană se consideră a fi o singură piaţă. Mai mult, firmele din alte ţări trebuie să notifice autorităţile italiene despre operaţiunile de transport pe care le efectuează în această ţară. De asemenea, pentru a creşte exponenţial costurile firmelor, şi italienii impun un plafon minim în euro de plată a şoferilor, precum şi proceduri de rambursare a cheltuielilor de deplasare, cazare şi masă. O copie a notificării, împreună cu contractul de muncă (sau documentaţia echivalentă) şi salariul şoferului, trebuie să fie la bordul vehiculului, astfel încât să poată fi controlate de către poliţia rutieră.
Toate documentele trebuie să fie traduse în limba italiană. Lipsa acestor documente de pe vehicul (sau prezenţa unei documentaţii care nu corespunde cu ceea ce este cerut de standard -cum ar fi statul de plată netradus în italiană) are ca rezultat aplicarea unei amenzi de la 1.000 euro la 10.000 euro. În acord cu un nou articol, amenda trebuie plătită imediat agentulului care instrumentează cazul, sub sancţiunea reţinerii vehiculului până la maximum 60 de zile. Ca o consecinţă directă a noilor pachete legislative din ţările occidentale, va creşte din nou numărul propriilor cetăţeni angajaţi în transportul rutier. Cele mai multe firme est-europene nu vor putea face faţă hăţişului birocratic instituit peste noapte de Vest. Aceste companii vor fi silite să renunţe la transporturile intracomunitare şi să îşi concedieze mare parte dintre şoferii profesionişti folosiţi acum pentru aceste operaţiuni.
Inclusiv firmele vestice de transport care şi-au deschis firme în Est pentru a angaja la costuri mai mici şoferi cu care să lucreze în propriile ţări vor fi afectate. Mai mult, patronii acestor firme riscă şi să fie acuzaţi de evaziune fiscală pentru că aplică un sistem în care prestează servicii de transport în propriile ţări şi plătesc taxe şi impozite mult mai mici în ţările din estul Europei.
Pe termen scurt, politicienii vestici dau lovituri de imagine pentru că redeschid piaţa transporturilor pentru şoferii lor profesionişti, care sunt mai pretenţioşi şi mult mai scumpi decât cei est-europeni. Preţul social va fi plătit de un mare număr de şoferi din ţările estice, care îşi vor pierde locurile de muncă. Pe termen mediu şi lung, creşterea costurilor cu transportul rutier va face ca preţul la raft al produselor să crească substanţial, adică o lovitură pentru toţi cetăţenii acelor ţări. Măsura italienilor vine după ce ţări precum Germania, Franţa, Belgia au ridicat numeroase cerinţe care împiedică practic accesul şoferilor est-europeni pe pieţele lor. Citeşte aici mai mult pe acest subiect,
Încă o ţară UE închide uşa tirurilor româneşti
10 iunie 2017




Din aceeaşi categorie:
Nici priveghiul nu mai e ce a fost! Lege nouă pentru serviciile funerare
(23 ianuarie 2016)
304 vizualizări
Peştera Polovragi, “Triunghiul Bermudelor din România”
(4 octombrie 2019)
406 vizualizări
Structura anului şcolar, modificată!
(10 septembrie 2015)
420 vizualizări
Lista bolilor contagioase pentru care se instituie izolarea la domiciliu sau spitalizarea
(29 octombrie 2020)
296 vizualizări
Vot final: Fără plafon la indemnizaţia pentru mame
(30 martie 2016)
160 vizualizări
Trei bărbaţi şi o femeie, reţinuţi într-un dosar de proxenetism şi nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor
(6 mai 2022)
15 vizualizări
Ordonanţa privind salarizarea în sectorul bugetar a fost adoptată de Guvern
(9 iunie 2016)
72 vizualizări
ANOFM: Circa 2.400 de locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European pentru lucrătorii români
(30 decembrie 2015)
279 vizualizări
Legea prin care deţinuţii încarceraţi în condiţii inumane beneficiază de zile reduse din pedeapsă, promulgată de Iohannis
(15 iulie 2017)
123 vizualizări
Român aflat la Nisa la momentul atacului: Am văzut cum camionul călca oamenii care ţipau şi fugeau
(15 iulie 2016)
101 vizualizări
Orban: Nunţile, botezurile şi transportul public, cei mai mari factori de risc pentru infectarea cu COVID
(1 octombrie 2020)
183 vizualizări
Video / O maşină în care se aflau patru oameni s-a prăbuşit pe Transfăgărăşan
(6 octombrie 2019)
270 vizualizări
Noul contract-cadru în Sănătate. Toate modificările care intră în vigoare de la 1 iulie, de la consultaţiile la domiciliu la plata serviciilor în spitalele private
(28 iunie 2021)
121 vizualizări
INS: Rata şomajului, estimată la 7,2%
(5 mai 2014)
67 vizualizări
Replici ale cutremurului din Gorj, înregistrate pe toată durata nopţii
(15 februarie 2023)
28 vizualizări
Elevii din clasele a XII-a şi a XIII-a încheie cursurile
(29 mai 2015)
32 vizualizări
Nisipuri mişcătoare pe platforma de programare: Sunt locuri libere pe hartă care dispar în centrele de vaccinare
(19 martie 2021)
314 vizualizări

Ingrediente La borşul pescaresc nu se folosesc decât câteva legume: cartofi, ceapă,

Cele mai populare jocuri de cazinou online sunt în continuare cele ca la aparate
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
Brebu- un castel necunoscut!
Publicat la data de 17 februarie 2025
-
O grădină zoologică inedită
Publicat la data de 17 februarie 2025
-
Valentine s Day, o sărbătoare modernă a iubirii cu o istorie tot mai populară la români
Publicat la data de 14 februarie 2025
-
Cum influenţează tehnologia deciziile noastre financiare?
Publicat la data de 17 februarie 2025