De azi, românii vor ajunge în Ungaria direct pe autostradă. Tronsonul Arad – Nădlac, lotul II, este gata, după patru ani de la începerea lucrărilor, şi va fi inaugurat în prezenţa premierului Victor Ponta. A1 va face legătura direct cu autostrada M43 din Ungaria.
Diferenţa e, desigur, că, în Ungaria, odată ce ai urcat pe autostradă poţi să te dai jos la capătul de vest al Europei, în timp ce, în România, nu există nici măcar o autostradă care să traverseze ţara cap-coadă.
Punctul de frontieră se află pe teritoriul României, la aproximativ zece kilometri de Vama Nădlac, situată pe DN 7, care în prezent este cea mai mare de la graniţa cu Ungaria.
Noul punct de control va avea 20 de benzi de circulaţie, respectiv câte zece pe fiecare sens, cu câte zece cabine duble, în care vor sta poliţişti de frontieră români şi ungari.
Din cele zece benzi de pe fiecare sens, patru sunt pentru autoturisme, patru sunt pentru automarfare, nefiind inclus transportul de mărfuri ce trebuie controlate fitosanitar şi veterinar şi transportul de mărfuri periculoase, iar două sunt pentru autocare.
Pentru traficul greu vor exista patru cântare, două pe fiecare sens de circulaţie.
Parcarea de pe sensul de ieşire din ţară are 107 locuri pentru camioane.
Proiectul amenajării acestui punct de frontieră a fost modificat faţă de cel cuprins în contractul de construire a autostrăzii Nădlac-Pecica. Astfel, la solicitarea autorităţilor, punctul a fost extins, pentru a avea o capacitate de tranzit mult mai mare decât cea prevăzută iniţial, iar costurile de amenajare se ridică la peste 30 de milioane de lei, pentru care s-a semnat un contract nou cu asocierea de firme care a realizat autostrada.
După deschiderea PTF Nădlac II, automarfarele cu o capacitate de peste 7,5 tone nu vor mai putea tranzita Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac, de pe DN7.
Amenajarea Punctului de Trecere a Frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria) este inclusă în proiectul autostrăzii Nădlac-Arad, care face parte din Reţeaua - Europeană de Transport (TEN-T), ce tranversează România şi care are ca obiectuiv conexiunea între Autostrada (A1) şi Autostrada (M43).
Tot astăzi va fi deschis circulaţiei şi lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad, cuprins între Pecica şi Arad.
Lotul II are o lungime de 16 kilometri, însă şase kilometri au fost deschişi circulaţiei în luna decembrie 2014, odată cu primul lot, pentru a exista legătură între DN7 şi şoseaua de mare viteză. Astfel, vor mai fi deschişi traficului cei zece kilometri rămaşi, cuprinşi între DN7 Pecica şi Arad.