Agenţiile de turism se întrec în ultimul timp în oferte inedite pentru a descoperi România, tendinţă evidentă mai ales în acest sezon, când circuitele culturale organizate într-o manieră modernă, plimbările turistice cu trenul în Transilvania, tururile la crame şi podgorii sau pachetele pentru tot mai numeroasele concerte sau festivaluri din ţară devin tot mai cunoscute pentru turiştii români şi străini. Turoperatorii şi specialiştii în domeniu spun astfel de oferte indică faptul că, în ultimii ani, turiştii au recăpătat încrederea în România ca destinaţie de vacanţă şi pun evoluţia mai ales pe seama unei schimbări de generaţii active în materie de călătorii.
Circuitele culturale reprezintă, de altfel, principalul produs turistic pentru care vin turiştii străini în România, spun specialiştii consultaţi de News.ro.
Săptămâna aceasta, Corali Holidays, unul dintre principalii turoperatori specializaţi pe transport cu autocarul din România, a anunţat că va introduce circuite turistice dedicate României.
Primul este “Incursiune culturală în Transilvania” şi va avea loc în perioada 4-8 octombrie, iar traseul va include Cisnădie, Răşinari, Hunedoara, Deva, Ţebea, Oradea, Cluj Napoca, Turda, Alba Iulia şi Sibiu.
“Am constatat că românii încep să redescopere România într-un mod activ. Turiştii au recăpătat încrederea în România ca destinaţie de vacanţe, de sejururi, însă, în ultima vreme, creşte şi apetitul pentru circuitele culturale. Este normal să fie aşa, mai ales dacă ne gândim că străinii vin la noi în primul rând pentru turismul cultural”, subliniază directorul general al Corali Holidays, Dumitru Luca.
Printre obiectivele turistice vizitate se vor număra mănăstirea Cozia, biserica fortificată din Cisnădie, Castelul Corvinilor din Hunedoara, Cetatea Devei, cimitirul eroilor şi Gorunul lui Horea din Ţebea, centrul istoric al Oradei, aqua park-ul Nymphaea din Oradea, Catedrala Sf. Mihail din Cluj-Napoca, salina Turda, cetatea Alba Carolina din Alba Iulia şi centrul istoric al Sibiului.
Pentru acest circuit, tariful este de 690 de lei locul în cameră dublă şi include patru nopţi de cazare cu mic dejun la hoteluri de trei şi patru stele şi transport cu autocarul.
Circuitele culturale sunt alese în general de persoane singure şi cupluri trecute de 50 de ani. Foarte puţine familii cu copii apelează la astfel de pachete turistice, preferând în general circuitele ad-hoc, cu maşina personală.
"Circuitele sunt diferite. Turiştilor străini le propunem, de exemplu, circuite culturale: Turul Transilvaniei sau al Bucovinei, la culele olteneşti, altă temă este Dracula, trasee în Bucureşti şi Delta Dunării", a declarat pentru News.ro preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea, proprietarul Paralea 45.
Specialiştii spun că românii au început să redescopere în ultimii ani circuitele culturale şi produsele turistice de nişă în propria ţară.
"Turiştii români sunt, de ani de zile, adepţi ai circuitelor culturale externe, însă, din păcate, circuitele interne intraseră într-un con de umbră după 1990. Se ştie că în vremea comunismului, românii călătoreau mult prin ţară, neavând alte opţiuni. Ei bine, în ultimii 10-15 ani, românii au reînceput să capete încredere în turismul intern, primele creşteri fiind înregistrate pentru turismul de litoral montan, balnear şi rural. Apoi, au început să atragă din ce în ce mai mult oraşele turistice ale României", a explicat consultantul în turism Traian Bădulescu, pentru News.ro.
În prezent, românii încep să fie atraşi de circuitele culturale în Transilvania şi nordul Moldovei (Bucovina, Neamţ, Iaşi), de tururile cramelor şi podgoriilor, de tururi ale conacelor şi culelor din Oltenia sau de castelele din Transilvania.
De asemenea, Dunărea atrage din ce în ce mai mult, atât pe partea de turism cultural şi istoric, cât şi pe partea vitivinicolă, pescuit, drumeţii şi, timid, încep să-şi facă loc şi trenurile turistice sau minicroazierele pe Dunăre.
"Dezvoltarea acestor circuite va determina creşterea numărului unităţilor de cazare dar şi a calităţii serviciilor şi va impulsiona şi incoming-ul, aceste trasee – unele dintre ele noi, inedite – urmând să fie 'rodate' de către români", a menţionat Bădulescu.
Un proiect inedit este Transilvania Train, primul concept de tren turistic din România, ce va avea loc între 31 august şi 3 septembrie, pe ruta Braşov – Saschiz - Sighişoara – Mediaş – Alba Iulia – Sebeş – Sibiu – Făgărăş.
Turiştii vor călători cu trenul, prin inima Transilvaniei, şi vor intra în atmosfera tradiţiilor şi experienţelor cu specific transilvănean, se vor bucura de degustări de vin sau prânzuri câmpeneşti în zone cu încărcătură culturală, până la workshop-uri de ţiglărie tradiţională, echitaţie sau chiar evenimente exclusiviste şi rare, cum ar fi concertul Filarmonicii din Sibiu, organizat în Piaţa Mică din Sibiu sau concertul de orgă la Biserica din Sebeş.
Reprezentanţii Transilvania Train remarcă o creştere a interesului pentru turismul cultural în ultimii ani, considerând chiar cîă România a devenit un pol regional de cultură.
"Atât sejururi cât şi circuite culturale, iar creşterea cea mai mare pe aceste segmente o avem în România. Această schimbare a opticii are un fundament sănătos. Pe de o parte asistăm la o schimbare de generaţii active în materie de călătorii, iar pe de altă parte asistăm la o expansiune fără precedent a evenimentelor culturale din România", a declarat pentru News.ro managerul de proiect al Transilvania Train, Cristian Pitulice.
Evenimente precum Festivalul Enescu, Untold, Transilvania International Film Festival (TIFF) sau festivalul de Teatru de la Sibiu au făcut posibilă creşterea circulaţiei turistice de weekend, punctează managerul.
"Practic, în 2017, în medie, românii au cam cinci-şase weekenduri pe an dedicate activităţilor turistice, iar câteva dintre acestea sunt dedicate evenimentelor culturale", a spus Pitulice.
Un alt segment turistic care se dezvoltă tot mai mult este turismul viticol, ce presupune vizite la crame şi degustări de vinuri, dar care se asociază tot mai mult - aşa cum se întâmplă în Italia sau Franţa - cu gastronomia.
Această nişă devine din ce in ce mai cunoscută şi solicitată, mai ales că mulţi proprietari de crame au investit în facilităţi pentru primirea turiştilor, care pot găsi cazare şi masă şi au acces la facilităţi de relaxare, pe lângă degustări şi vizite ghidate în crame.
"Publicul din România doritor să viziteze crame este format din persoane cu vărsta de peste 25 de ani, sunt consumatori de vinuri, cunoscători sau dornici să îl descopere, provin din toate mediile şi au venituri medii şi mari. Însă este şi o experienţă care se transmite, oamenii revin la crame insoţiti de prieteni", a explicat, pentru News.ro, fondatorul companiei Revino, Alina Iancu.
Agenţiile de turism lansează tot mai multe sejururi inedite în România, după ce au descoperit o cerere neaşteptat de mare
9 iulie 2017





Din aceeaşi categorie:
Mamaia, Las Vegas de România
(19 septembrie 2013)
237 vizualizări
Peste 90 la sută din locurile de cazare de pe Valea Prahovei sunt deja rezervate pentru Crăciun şi Revelion
(25 noiembrie 2016)
644 vizualizări
A treia doză de vaccin împotriva Covid-19, o posibilitate reală: anunţul experţilor germani
(17 mai 2021)
22 vizualizări
Pasageri blocaţi pe aeroporturi din Europa după falimentul Flybmi
(18 februarie 2019)
59 vizualizări
De unde vine expresia „a freca menta“
(10 august 2019)
232 vizualizări
Cea mai lungă eclipsă totală de lună a secolului 21 va fi vizibilă din România în seara de vineri
(26 iulie 2018)
238 vizualizări
Bucureştiul, a patra cea mai ieftină destinaţie turistică din lume
(17 februarie 2017)
298 vizualizări
Primele vouchere de vacanţă vor fi emise de luna viitoare
(18 iunie 2015)
166 vizualizări
Cum este viaţa în Italia, după ce un sfert din populaţie a intrat în carantină
(9 martie 2020)
356 vizualizări
Studiu: COVID-19 este o afecţiune vasculară, nu una respiratorie cum se credea până acum
(11 mai 2021)
44 vizualizări
Amendă de la CNCD pentru o piesă de teatru în care actorii ar defăima religia ortodoxă
(16 decembrie 2019)
46 vizualizări
Tigru ucis la Paris după ce a scăpat de la un circ
(25 noiembrie 2017)
67 vizualizări
Germania. Eroii „din prima linie”, trimişi gratuit în vacanţă. Medici, vânzători la supermarket sau poliţişti au plecat în Grecia.
(30 iunie 2020)
257 vizualizări
HARTA Ţărilor europene care au suspendat utilizarea vaccinului AstraZeneca/ România a oprit de la utilizare dozele dintr-un lot
(16 martie 2021)
196 vizualizări
Istoria Atenei
(28 martie 2025)
497 vizualizări
Se discută despre un salariu minim pentru toţi angajaţii din UE.
(16 ianuarie 2020)
203 vizualizări
Povestea cutremurătoare a lui Marius Balo, profesorul român aflat de şase ani într-o închisoare în China pentru un prejudiciu de 80 de dolari
(10 ianuarie 2020)
162 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole