Astronomii au descoperit, pentru prima dată, o exoplanetă cu atmosferă. Oamenii de ştiinţă, care au publicat date despre descoperirea lor în Astronomical Journal, spun că deocamdată nu se poate vorbi despre viaţă pe această planetă, însă „este un pas important în direcţia bună pentru că este prima dată când se detectează atmosferă în jurul unei planete cu o mărime apropiată de cea a Terrei”.

Exoplaneta, numită GJ 1132b, situată la 39 de ani lumină de Terra în Constelaţia Velelor, este cu circa 16% mai mare decât Pământul şi se află pe o orbită prea apropiată de soarele său, o pitică roşie, pentru a putea fi locuibilă.

Potrivit acestor astronomi, temperaturile la suprafaţa sa depăşesc 250 de grade Celsius. Observaţiile realizate îi fac pe oamenii de ştiinţă să creadă că atmosfera este bogată în apă sau în metan. Vor fi însă necesare măsurători cu alte telescoape mai puternice pentru a identifica substanţele chimice prezente în atmosfera exoplanetei.

Oamenii de ştiinţă vorbesc despre mai multe posibilităţi, precum cea a unei planete pe care apa se află din abundenţă cu o atmosferă de vapori foarte calzi.

Acest tip de stele, piticile roşii, sunt cele mai frecvente, iar descoperirea unei planete cu atmosferă pe orbita unui astfel de sistem stelar lasă să se creadă că condiţiile pentru existenţa vieţii pot apărea destul de des în univers, indică oamenii de ştiinţă