Peste 100 de români care ar fi trebuit să plece în destinaţii exotice din Asia, Africa sau America de Sud au fost păcăliţi de agenţia de turism FunTrip, care i-a anunţat cu doar câteva zile înainte de plecare că excursiile nu se mai organizează. Apoi, reprezentanţii agenţiei de turism le-au spus oamenilor că se reorganizează şi că vor fi preluaţi de o mare agenţie, acesta fiind motivul amânării excursiilor. Li s-au dat numeroase asigurări că dacă nu mai vor să plece vor primi toţi banii înapoi. Dar ulterior li s-a spus că agenţia a intrat în insolvenţă.
Sediul s-a închis, pagina de Facebook a agenţiei a fost ştearsă, site-ul oficial a fost golit de tot conţinutul, iar nimeni – nici ghizii, nici proprietarii – nu au mai răspuns la întrebările clienţilor. Luminiţa Coman din Baia Mare ar fi trebuit să plece pe 3 februarie într-o excursie în Thailanda, Bali şi Singapore. A achitat excursia în valoare de 1.200 de euro în două tranşe: o parte anul trecut, în august, iar restul în ianuarie.
Cu doar câteva zile înainte de plecare, Luminiţa Coman a primit un e-mail în care i s-a spus că excursia va fi amânată pentru două săptămâni deoarece FunTrip se reorganizează, urmând să fie preluată de un tour operator mai mare, motiv pentru care îşi vor muta sediul.
I s-a spus şi că, dacă nu mai vrea să plece, i se vor da banii înapoi.
„După care am comunicat că dorim restituirea banilor”, a explicat ea pentru GreatNews.ro.
Ulterior, Luminiţa Coman a primit încă un e-mail oficial în care i s-a promis că va primi banii înapoi, precum şi asigurări directe din partea lui Andrei Dinu, administratorul societăţii FunTrip SRL. Într-o discuţie pe Facebook, acesta i-a spus că îi pare rău pentru ce s-a întâmplat şi că banii îi vor fi returnaţi: „Scuze pentru tot. Îţi transferăm banii. Înţeleg pe toată lumea crede-mă”.
Pe de altă parte, Andrei Dinu a precizat că nu a fost direct implicat, deşi el este unul dintre proprietarii agenţiei, alături de George Bratu (care era şi directorul agenţiei, potrivit site-ului FunTrip): „Chiar dacă nu am mai fost implicat direct cu agenţia tot vina mea e în final… Şi trebuie să o rezolv”.
În ciuda promisiunilor administratorului, Luminiţa Coman nu a primit niciun leu înapoi: „Nu ne-am imaginat că s-ar putea întâmpla niciodată aşa ceva”.
Mulţi alţi clienţi ai agenţiei de turism FunTrip sunt în aceeaşi situaţie. Oamenii păcăliţi au lansat un grup pe Facebook numit „Ţeapa FunTrip” şi încearcă să se organizeze pentru a-şi recupera banii şi pentru a da în judecată agenţia de turism.
Excursiile anulate, pentru care oamenii nu şi-au mai primit banii înapoi, ar fi trebuit să aibă loc în numeroase ţări de pe diferite continente, pe tot parcursul anului 2017: Thailanda, Singapore, Bali (insulă din Indonezia), Japonia, Hong Kong (China), Filipine, Malaezia, Cambodgia, Peru, Kenya, Brazilia, Uruguay, Argentina, Myanmar, Tanzania sau Zanzibar.