Turismul personalizat atrage tot mai mulţi vizitatori în România: pe străduţele cochete din centrul Bucureştiului sunt ascunse zece boutique-hoteluri în clădiri istorice restaurate, iar proprietarii spun că cifra de afaceri a unui asemenea hotel creşte şi cu 20% pe an, relatează digi24.ro.

Boutique-hotelul este un concept care a apărut în Statele Unite şi în Anglia la începutul anilor ’80, însă în România micile hoteluri elegante au început să aibă succes abia în ultimii ani. Un boutique-hotel are un număr redus de camere şi servicii personalizate. De exemplu, proprietarii pot păstra garderoba oaspeţilor până la următoarea vizită.

În Bucureşti, proprietarii au restaurat clădiri istorice, cu 7 sau 12 camere, şi au îmbinat luxul cu relaxarea.

Într-unul dintre boutique-hotelurile din Bucureşti, o cameră poate să ajungă şi la 100 de euro, în funcţie de decorul camerelor.

Una dintre mai căutate camere este cea cu profil vânătoresc, aceasta având un decor dominat de motive din natură, însă hotelul are şi o cameră în stil oriental-otoman, cu elemente din cultura turcească.

„Avem patul – culorile sunt predominant roşu aprins şi auriu, oglinzile, pernele, canapeaua”, a explicat pentru postul de televiziune Roxana Neaţă, reprezentanta boutique-hotelului.

Boutique-hotel într-o vilă de acum 100 de ani

Un alt hotel, amenajat într-o clădire construită pe la 1900, nu duce lipsă de clienţi: proprietarii au avut o cifră de afaceri de 90.000 de euro doar anul trecut. Ei au păstrat arhitectura iniţială a vilei: chiar şi geamurile sunt aceleaşi de acum 100 de ani, iar decorul este unul clasic.

Unele hoteluri au şi grădină şi organizează evenimente. „Mergem pe evenimente private, în cerc restrâns, botezuri, cununii civile, recepţii, lansări de produse”, a explicat Andrei Popa, directorul unui boutique-hotel.

Durata medie a unui sejur este de două zile, de obicei de marţi până joi. Cei mai mulţi clienţi sunt oameni de afaceri din domeniul farmaceutic sau IT, ori actori.

„În hotelul nostru 60% sunt italieni, în procent de 20% nemţi, restul români şi americani”, spus Roxana Neaţă.

Gradul mediu de ocupare depăşeşte uneori 70%, dublu faţă de un hotel de cinci stele cu peste o sută de camere. În Bucureşti sunt zece boutique-hoteluri, iar pentru o afacere reuşită trebuie să investeşti cel puţin două milioane de euro, arată proprietarii.