Tramvaiul tras de cai a apărut în Bucureşti în anul 1872 şi a fost o adevărată bucurie pentru zeci de mii de români. Primul tramvai – cunoscuta linie 1 de tramvai – îi plimba de bucureşteni pe actuala Cale a Victoriei şi pe Calea Moşilor. Pe data de 9 decembrie 1894, în timpul mandatului primarului Nicolae Filipescu, şi-a făcut apariţia primul tramvai electric, un lucru neobişnuit pentru românii care abia se învăţaseră cu tramvaiul tras de cai. Cum se împotriveau românii apariţiei tramvaiului electric?

Primul argument consta în faptul că România era o ţară preponderent agricolă. Astfel, se vorbea despre caii care trăgeau vagoanele şi aveau nevoie de fân, ovăz şi orz pentru hrană. Conform celor care se opuneau, fără cai, fânul nu mai era cosit şi ogoarele cultivate cu orz şi ovăz ar fi rămas pustii. Totuşi. nimeni nu-şi punea problema că tramvaiul electric ar fi înlocuit doar câteva mii de cai (2-3 mii, mai exact).

Un alt argument la fel de pueril consta în faptul că ţara noastră ar fi avut cei mai buni potcovari din toate ţările vecine. În cazul în care tramvaiul electric lua locul cailor, animalele nu ar mai fi avut nevoie de potcoave şi aceşti potcovari ar fi plecat în alte ţări să-şi câştige pâine.

Şi al treilea argument avea legătură cu meseria. Se spunea că în toate oraşele mari şi mici din ţară sunt mii de producători de hamuri, biciuri şi alte accesorii necesare cailor. Rămaşi fără meserie şi aceştia ar fi trebuit să-şi schimbe ocupaţia sau ar fi rămas pe drumuri.

Fără un argument solid, tramvaiul electric a scos din circuit tramvaiul tras de cai. De fapt, ultima linie de tramvai cu cai a fost desfiinţată în anul 1929.