Biletul de tramvai poate fi inlocuit cu un buchet de flori, asadar toti cei ce calatoresc avand cu ei flori nu mai trebuie sa-si cumpere bilet, scrie siteul ePersonalizat.ro

Se intampla in Japonia, in orasul Toyama, dar cum alegerile locale din Romania sunt la doar cateva luni distanta, ne-am gandit sa dam o idee gratuita de PR candidatilor care vor sa câştige si voturile iubitorilor de frumos.

Ideea transportului in comun gratuit pentru toti cei ce au in braţe un buchet de flori este doar una dintre initiativele primarului din Toyama, oras cu  420.000 de locuitori, menita sa faca urbea mai atractiva atat pentru proprii cetateni, cat si pentru turisti. Totul a plecat de la problema scaderii numerice a populatiei si imbatranirea acesteia, care l-a facut pe primarul Masashi Mori sa caute solutii pentru a pastra sustenabilitatea  orasului pe termen lung. Astfel, scopul acestuia este sa creeze un mediu prietenos in care cat mai multi oameni sa poata calatori dintr-o parte in alta a orasului si in special catre zona centrala a acestuia, facand trecerea de la o utilizare excesiva a automobilelor personale catre folosirea mai frecventa a mijloacelor de transport in comun.

O gandire strategica, pe termen lung, bazata pe un calcul de bun simt: orice scadere demografica adauga pe umerii generatiilor viitoare costuri marite in privinta mentinerii bunei functionari a strazilor, a cheltuielilor administrative sau a infrastructurii spitalicesti. Astfel, primarul Masashi Mori incearca nu doar sa atraga navetisti din orasele mai mici din apropiere, care sa vina sa munceasca in Toyama, ci si familiile acestora, care sa-i insoteasca si sa traiasca impreuna in oras. Iar ideea transportului in comun gratuit pentru toti cei ce calatoresc avand in brate un buchet de flori este doar o mica piesa a unui puzzle complex, ce include si cea mai dezvoltata retea de tramvai usor din intreaga Japonie si un sistem foarte bine organizat de bike-sharing. In plus, pentru a atrage turistii straini, acestia beneficiaza de asemenea de transport in comun gratuit, in timp ce vizitatorii din afara orasului pot calatori platind doar jumatate din pretul biletului.

Toate aceste initiative nu sunt menite sa risipeasca bugetul primariei: scopul este de a creste valoarea activelor imobiliare din centrul orasului si, implicit, taxele platite pentru acestea care merg.... la bugetul primariei. In timp ce zona centrala a orasului reprezinta doar 0.4% din suprafata totala a acestuia, taxele colectate aici contribuie cu 22.2% la bugetul total al administratiei locale. O strategie win-win care poate reprezenta, cu siguranta, un model de urmat.

Si pentru ca orice propunere sau idee poate fi evaluata, cu adevarat, doar pe baza rezultatelor, acestea au fost deja cuantificate: in ultimii ani, trendul depopularii centrului orasului in favoarea periferiei a fost inversat, numarul elevilor din scolile situate in zona centrala a inceput sa creasca, iar sumele cheltuite in aceeasi zona au crescut cu 20%. Iar planurile primarului din Toyama nu se opresc aici, intreaga strategie fiind proiectata pana la nivelul anului 2025. Si, in cazul in care va intrebati daca locuitorii orasului sunt multumiti de prestatia lui, trebuie sa stiti ca la ultimile alegeri a castigat cel de-al patrulea mandat cu nu mai putin de 86% din voturi!

Am aflat despre aceasta initiativa cu totul intamplator, citind un articol din Financial Times legat de piaţă imobiliara din Japonia. Ar fi minunat daca un numar cat mai mare de romani ar începe sa aprecieze si astfel de masuri si daca, in viitor, ziare de acest calibru ar scrie si despre idei frumoase ale edililor din Romania!

SURSA: ePersonalizat.ro