Un amestec special de beton nu lasă să se formeze gheaţa şi topeşte zăpada, fără vreun produs chimic. Betonul conductor, dezvoltat de cercetătorii de la Universitatea din Nebraska-Lincoln, este în mare parte la fel ca betonul obişnuit.
Diferenţa constă în folosirea în proporţie de 20 la suta de aşchii de oţel şi particule de carbon, care dau suficient de multă conductivitate mixturii încât poate topi gheaţa si zăpada fără a altera proprietăţile materialului obişnuit, potrivit Ştirile TVR.
Betonul conductor, invetat de inginerul Chris Tuan, este în prezent în curs de evaluare de Administraţia Federală SUA a Aviaţiei, întrucât industria aeronautică este foarte interesată să poată deszăpezi zonele adiacente pistelor.
Betonul a fost supus la experimente din 2002. Administraţia Drumurilor din Nebraska a trasformat podul Roca Spur în prima construcţie din lumea care foloseşte betonul conductor.
„Podurile îngheaţă întotdeauna primele, deoarece sunt expuse la condiţiile meteo pe ambele părţi. Nu este eficient sa construim drumuri intregi utilizând acest tip de beton conductor, însă el poate fi folosit in locaţii cheie, reducând costurile cu deszăpezirea, cu repararea gropilor apărute după anotimpul rece şi în general, cu întreţinerea construcţiei respective”, a declarat Tuan, citat de Ştirile TVR.
Potrivit inginerului, betonul nu este periculos pentru mediu, aşa cum este sarea sau alţi compuşi chimice. Potrivit unor calcule, energia utilizată pentru a ţine podul Roca Spur fără zăpadă în timpul unei furtuni de aproximativ 3 zile costă aproximativ 250 de dolari.
Un alt beneficiu al betonului este că include mineralul magnetit, care înlocuieşte calcarul şi nisipul, iar amestecul conductor obţinut reuşeşte să protejeze împotriva undelor electromagnetice, inclusiv cele radio-frecvenţă utilizate de telefoanele mobile.