Programul "Read and Ride" (Citeşte şi Pedalează) introdus în clase din şcoli primare americane a reuşit să-i facă pe copii să citească şi să facă mişcare în acelaşi timp cu rezultate surprinzătoare, relatează cotidianul spaniol ABC.
Creat în 2010 de un consilier din Carolina de Nord, Scott Ertl, programul "Read and Ride" îmbină activitatea fizică moderată cu lectura. Cu alte cuvinte, mens sana in corpore sano.
Ideea i-a venit lui Scott Ertl în timp ce se afla pe o biciletă statică şi citea. S-a gândit atunci că "multor copii li s-ar părea distractiv să citească în timp ce fac mişcare" şi i-a transmis această idee directorului şcolii elementare Ward din Winston-Salem, unde lucra.
Experimentul a început cu o bicicletă aşezată într-un colţ al clasei. Ideea a fost atât de bine primită încât în scurt timp a fost nevoie de mai multe biciclete, pentru o clasă întreagă, iar elevii au început să citească în timp ce pedalau în sesiuni de câte 15-20 de minute.
Treptat, programul "Read and Ride" s-a extins la alte şcoli din Carolina de Nord şi din alte state ale SUA. Combinaţia dintre "biclă" şi cărţi contribuia la arderea caloriilor şi îi ajuta pe copii să înveţe mai mult şi mai bine.
Analizele au evidenţiat că rezultatele şcolarilor care petrecuseră mai mult timp în cadrul acestui program se îmbunătăţiseră simţitor iar capacitatea lor de lectură crescuse cu 83%. 'Faptul de a citi pedalând este mai distractiv pentru mulţi copii care se simt frustraţi şi îşi pierd răbdarea când citesc, iar pedalarea îi ajută să se elibereze de această frustrare', a explicat Scott Ertl.
Acest sistem îi ajută pe elevii care nu sunt atraşi de exerciţiul fizic să facă mişcare. După cum relatează creatorul programului, 'mulţi şcolari supraponderali trăiesc într-o luptă constantă cu activităţile sportive pentru că nu vor să fie totdeauna ultimii sau perdanţi, în timp ce în cazul unei biciclete pot marca propriul lor ritm şi pot face efort la nivelul lor, fără să se observe dacă pedalează mai încet". În fond, ajută la combaterea problemei obezităţii infantile.