O curte de apel a anulat o amendă de 500.000 de euro pe care lanţul de magazine Lidl o luase pentru că vindea uleiul de măsline virgin ca fiind ulei extravirgin. Magazinul a fost amendat iniţial pentru a da un semnal de alarmă cu privire la importanţa controlului pe parcursul lanţului alimentar, potrivit judecătorilor.

În 2016, Autoritatea Antitrust din Italia a amendat lanţul de magazine Lidl, dar şi producătorul spaniol de ulei de măsline Deoleo şi Pietro Coricelli cu 550.000 de euro pentru practici comerciale incorecte. Atunci s-au făcut teste organoleptice şi s-a constatat că uleiul Primadonna este vândut ca ulei extravirgin de măsline, când de fapt este doar ulei virgin. Un judecător din Torino a cerut să se mai facă un rând de teste, care au confirmat problema.

Lidl a făcut apel arătând că a făcut tot ce se poate pentru a verifica uleiul de la furnizorul spaniol şi a venit cu dovezi în acest sens. ”Mostre din produs au fost duse atât la Fiorentini Firenze Spa şi la Eurofin, două laboratoare prestigioase din Europa”, a precizat apărarea. În această fază a procesului judecătorii au fost de acord că lanţul de supermarketuri a făcut tot posibilul să testeze corect produsele. Un alt aspect semnalat de retailer a fost că grupul de test a fost unul subiectiv şi irelevant. Acesta a fost şi motivul pentru care amenda a fost anulată.

O asociaţie pentru protecţia consumatorilor va face recurs la această decizie. Fabrizio Premuti, preşedinte al Konsumer Italia, a declarat pentru foodnavigator.com că ”Este revoltător ca o decizie să fie anulată nu pentru că produsele nu sunt de calitate şi periculoase pentru consumatori, ci din cauza unor chestiuni birocratice, pentru că cel care a scris concluzia testelor nu a fost suficient de profesionist.”