Claudiu Frânc, preşedintele Federaţiei Crescătorilor de Bovine din România,trage un semnal de alarmă referitor la produsele pe care românii le cumpără ca fiind brânzeturi, dar care nu conţin lapte, ci doar uleiuri vegetale şi soia.

Înlocuirea laptelui cu uleiurile vegetale, precum cel de palmier, face ca aceste produse să aibă un preţ mic.

Problema este cunoscută de autorităţi încă de anul trecut, când în pieţe a fost descoperită brânză din Bulgaria care nu conţinea nici urmă de lapte. De atunci şi până în prezent, nu s-a luat însă nicio măsură.

Pe de altă parte, românii care consumă aşa-zise lactate, produse fără lapte, se expun unor riscuri, pentru că aceste uleiuri conţin grăsimi esterificate cu grave consecinţe asupra sănătăţii.

Potrivit lui Frânc, dacă până acum, astfel de brânzeturi se vindeau doar în pieţe, acum, ele au ajuns şi pe rafturile marilor magazine.

“Deşi TVA-ul este de 24% pentru toate produsele, cum vă explicaţi că se găsesc în magazine brânzeturi de provenienţă incertă care se vând cu preţul de 10 lei sau chiar mai puţin?! În mod cert acel produs conţine orice altceva numai lapte nu. În condiţiile în care pentru 1 kilogram de caşcaval este nevoie de 5,5-5,6 kilograme de lapte crud, care trebuie colectat, procesat şi la care se aplică şi TVA, un astfel de produs nu poate ajunge pe rafturile marilor retaileri la acest preţ ridicol de doar câţiva lei”, a atenţionat preşedintele FCBR, Claudiu Frânc, pentru agrointel.ro.

Pentru rezolvarea acestei probleme, preşedintele Federaţiei Crescătorilor de Bovine a propus ca etichetele produselor lactate să includă minimum patru elemente, respectiv ţara de origine a laptelui materie primă, cantitatea de lapte proaspăt, cantitatea de lapte reconstituit (lapte praf) din produs şi cât la sută din produs este reprezentat de altceva decât lapte.

Regulile de etichetare susţinute de către Federaţia Crescătorilor de Bovine din România au fost puse în discuţie inclusiv la Consiliul Concurenţei şi în negocierile cu celelalte instituţii ale statului.