Vânzările alianţei Renault-Nissan au crescut în 2013 cu 2,1%, însemnând 8.264 autovehicule. Este al cincilea an consecutiv cu livrări record, ca urmare a rezultatelor bune pe cele mai mari două pieţe ale celor doi producători auto, Statele Unite şi China.

Alianţa Renault-Nissan reprezintă un parteneriat strategic între compania franceză şi cea niponă, lansat în 1999. Renault deţine o participaţie de 43,4% din acţiunile Nissan, iar Nissan 15% din acţiunile Renault. Renault-Nissan controlează, în parteneriat cu o companie rusă de stat, producătorul auto AVTOVAZ, cel mai mare din Rusia.

În plus, Renault-Nissan are colaborări cu alte companii auto, precum Daimler (Germania), Mitsubishi (Japonia), Dongfeng (China) şi Ashok Leyland (India).

„Cererea solidă pe cele mai importante pieţe la nivel global a compensat creşterea anemică şi scăderile din alte regiuni. Vor exista întotdeauna perioade de instabilitate regională, dar rămânem încrezători. În industria auto contează creşterea pe termen lung, iar alianţa Renault-Nissan este bine poziţionată pentru a continua să joace un rol major pe toate segmentele (de piaţă, n.r.) la nivel global“, a declarat Carlos Ghosn, director general şi preşedinte al alianţei Renault-Nissan, citat de Automotive News.

Renault a vândut 2,628 milioane de maşini anul trecut, în creştere cu 3,1% faţă de anul anterior. Livrările în Europa au urcat cu 2,4%, la 1,3 milioane, în pofida declinului pieţei pe ansamblu cu 1,7%.

Nissan Motor a vândut 5,1 milioane de maşini anul trecut, în urcare cu 3,3% faţă de 2012. Compania a înregistrat în continuare livrări mai mari de 1 milion de unităţi pe fiecare din cele mai mari pieţe ale sale, China şi SUA.

Cele mai importante 10 pieţe ale Renault-Nissan au fost anul trecut China, SUA, Rusia, Japonia, Franţa, Mexic, Brazilia, Germania, Marea Britanie şi Turcia.