Datorită mărcii Dacia, Renault a putut să bifeze un an 2013 pozitiv, scrie publicaţia franceză La Tribune, potrivit economica.net.
Grupul francez Renault a prezentat o creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi de 4% pe piaţa europeană, dar jurnaliştii francezi precizează că acest rezultat nu ar fi fost atins fără performanţele mărcii româneşti Dacia.
În ciuda lansării noului Clio IV şi a apariţiei crossover-ului Captur, primul din istoria mărcii franceze, (după SUV-ul clasic Koleos, care s-a dovedit un eşec) Renault a consemnat totuşi o scădere de 1,5%, dacă nu se iau în calcul rezultatele mărcii româneşti.
În schimb, înmatriculările Dacia, care a beneficiat anul trecut de reînnoirea gamei Logan şi Sandero şi de un nou facelift pentru Duster (cel mai vândut model al alianţei Renault-Nissan) au crescut cu 22,8%. Cu această cifră, Dacia este pe primul loc în Europa la creşterea înmatriculărilor în Europa.
În Uniunea Europeană, Dacia a avândut anul trecut 289.000 de automobile noi, marca românească deţinută de grupul Renault ajungând în luna decembrie la o cotă de piaţă de 3,2%, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Pe ansamblul anului trecut, Dacia a avut o cotă de piaţă de 2,4% în UE, faţă de 1,9% în 2012.
Rezultatele Dacia au permis grupului Renault să ocupe în 2013 cea de-a treia poziţie în topul producătorilor auto din Europa, cu 1,076 milioane autoturisme.
Pe ansamblul anului 2013, vânzările de autoturisme au scăzut cu 1,7%, până la 11,85 milioane de autovehicule. Este vorba de cel mai slab an pentru piaţa auto europeană din 2003, când ACEA a început să colecteze date.
Rezultatul negativ a fost totuşi influenţat de evoluţia bună a pieţei din ultimele luni, mai ales din decembrie, când piaţa a crescut cu 13,3%, cea mai mare creştere lunară din ultimii patru ani. Creşterea din decembrie a fost generată în principal de reducerile de preţ practicate de mai mulţi producători, precum Renault, Ford şi PSA Peugeot Citroen, iar revenirea pieţei ar trebui să continue în 2014.