Pornit la drum cu promisiunea de a oferi o alternativă inedită în materie de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii pentru femeile creative din mediul de afaceri, brandul de modă ALISIA ENCO s-a lansat în anul 2014, împrumutând din valorile antreprenoarei ce l-a fondat - Alice Botnarenco. Cu o largă experienţă în crearea şi dezvoltarea afacerilor, aceasta este şi fondatoare a organizaţiei FEMEI IN AFACERI.

Cunoscut în special ca brand de cămăşi, ALISIA ENCO aduce în prim-plan latura creativă şi plină de personalitate a femeilor de afaceri. "Ajutându-le să îşi contureze stilul personal prin produse ce nu se încadrează în tiparele clasice şi rigorile unei ţinute formale de business, din materiale de cea mai bună calitate, ALISIA ENCO îşi propune în continuare să le inspire pe doamne să experimenteze cu imaginea lor prin culori, texturi şi croieli inovative", explică Alice Botnarenco.

La lansare, firma a pornit cu cămăşi de tip ţinută de birou pentru doamne, însă între timp gama de produse s-a diversificat. Fondatoarea mărcii explică faptul că şi-a dorit să le ofere femeilor o ţinută completă, astfel că a dezvoltat noi linii de produse - rochii, tricotaje, accesorii şi chiar cămăşi pentru bărbaţi. În pandemie, firma s-a orientat şi către ţinuta casual, lansând o linie de produse din bumbac organic. Mai mult decât atât, în 2021 au fost introduse şi produsele de încălţăminte.

Colecţia Tradiţionale, inspirată de cusăturile populare româneşti


"Printre cele mai apreciate colecţii se distinge colecţia Tradiţionale, ce îmbină rigurozitatea unei cămăşi business impecabile cu farmecul broderiilor de altădată, într-o simfonie stilistică neasemănată ce rămâne preferata doamnelor. Este o colecţie inspirată de autenticitatea şi frumuseţea cusăturilor populare romaneşti, care vine cu un suflu proaspăt în garderoba femeilor de afaceri, cu eleganţă şi bun-gust, demonstrând că nu au nevoie de ţinute extravagante pentru a ieşi în evidenţă, ci doar de câteva elemente discrete, dar cu personalitate. Multe cliente mi-au mărturisit că văd în cămăşile din colecţia Tradiţionale piese care le reprezintă estetic şi vorbesc despre valorile lor personale", mai spune Alice Botnarenco.

 

 

Afacerea ALISIA ENCO este un model românesc de iniţiativă antreprenorială, iar brandul cu acelaşi nume reprezintă un exemplu de ancoră a ideii de neconvenţional în spirit modern: cămăşile propuse femeilor vin cu o invitaţie - aceea de a nu accepta stereotipiile şi ţinutele conforme, de a nu îngrădi personalitatea, de a avea curajul de a se exprima liber prin hainele şi accesoriile alese. Practic, vorbim despre un manifest pentru creativitate în afaceri, ce reflecta viziunea fondatoarei, antreprenoarea Alice Botnarenco, asupra ţinutei de business la feminin.


Folosirea intensă a mijloacelor de vânzare şi promovare online


Ca în orice afacere antreprenorială pornită din pasiune, s-a învăţat din mers, a existat mereu o adaptare la context, la piaţă, însă startul s-a bazat pe un plan solid. Investiţia iniţială a fost de aproximativ 20.000 de euro, iar pentru partea de vânzări s-a optat pentru un magazin online propriu. Acesta este disponibil în 3 limbi şi beneficiază de creştere organică de la an la an. Promovarea se realizează pe internet pe reţelele de socializare, prin optimizare pentru motoarele de căutare (SEO), prin Google Ads şi alte mecanisme de publicitate online.

"Brandul ALISIA ENCO invită, prin produsele şi iniţiativele sale, la exprimarea liberă a creativităţii şi personalităţii femeilor prin ţinute, accesorii şi atitudine. Pentru asta, brandul însuşi trebuie să-şi tragă inspiraţie de la o echipă de profesionişti creativi. Modul de lucru este fluid şi hibrid, fiecare departament din acest business este externalizat unei firme, iar eu sunt este cea care pune împreună resursele, supervizează echipa şi reflecta viziunea afacerii, cum este şi firesc", declară Alice Botnarenco, care subliniază accentul pe calitatea deosebită a produselor ALISIA ENCO, pe o piaţă abundentă în produse fabricate în China, de calitate îndoielnică, până şi sub branduri de renume.

 

 

Competitivitatea este aşadar o provocare, aşa cum se întâmplă în cazul oricărei firme. Moda este de altfel unul dintre cele mai competitive domenii de afaceri. Investiţiile de timp şi bani sunt semnificative, ai nevoie de răbdare şi resurse suficiente pentru a te face remarcat pe piaţă. ALISIA ENCO se dedică unei anumite nişe de consumatori, tocmai de aceea calitatea şi designul original al produselor sunt atu-urile principale. Cămăşile sunt realizate din bumbac 100%, au cusătura impecabilă şi sunt împachetate cu grijă în cutii premium, marcate cu logo-ul ALISIA ENCO. Evident, costurile pentru a susţine un astfel etalon de calitate premium, cu realizare integrală în România, sunt tot mai mari şi se reflectă implicit în preţurile produselor.


Spiritul antreprenorial feminin, pus în valoare perfect la ALISIA ENCO


Alice Botnarenco a pornit pe drumul antreprenoriatului la doar 23 de ani, iar de atunci s-a implicat constant într-o multitudine de proiecte, inclusiv la nivel internaţional. A fost primul speaker român după 10 ani la Global Summit of Women 2012, cel mai mare forum economic internaţional pentru femei, şi speaker în 2016 la WTO Public Forum în Geneva, Elveţia. De asemenea, a fost de două ori mentor în Reţeaua Naţională a Mentorilor Antreprenoriatului Feminin, un proiect susţinut de Comisia Europeană pentru a oferi modele pentru celelalte femei şi de a dezvolta spiritul antreprenorial al femeilor.


Produsele ALISIA ENCO, prezente pe noua platformă Stilulmeu.ro



De curând, cămăşile şi celelalte produse cu brandul ALISIA ENCO pot fi achiziţionate online şi prin prisma platformei Stilulmeu.ro, un nou proiect de comerţ electronic dedicat producătorilor şi comercianţilor locali de îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii, decoraţiuni interioare, cadouri,  din regiunea Sud-Muntenia (judeţele Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman). Firma care deţine acest proiect este o întreprindere socială care reinvesteşte 90% din profit în scop social, iar 2 dintre cei 5 angajaţi ai firmei provin din categorii vulnerabile.

 

 

"Consider foarte bună şi utilă iniţiativa Stilulmeu.ro de a agrega într-o platformă de vânzări online producătorii locali, oferindu-le vizibilitate sporită şi promovându-le produsele pe internet. Ca producător local, pot spune că un astfel de demers îmi este de folos, avem nevoie de promovare, produsele româneşti sunt de foarte bună calitate şi merită toată atenţia!", crede Alice Botnarenco.


Stilulmeu.ro include pe platforma online tot mai mulţi producători / comercianţi locali, afaceri de familie, ateliere meşteşugăreşti, dorind să sprijine acest segment de piaţă  întrucât majoritatea acestor mici antreprenori nu dispun de cunoştinţe şi fonduri necesare pentru a-şi promova în mod corespunzător şi eficient produsele. Este susţinută activ economia locală, sunt promovate produsele autohtone, care au astfel mai multe şanse de a ajunge la consumatori, folosind inclusiv mijloacele digitale de care se bucură în prezent foarte mulţi dintre concurenţii din alte ţări europene mai dezvoltate.

 

.