Auchan va deveni după preluarea celor 20 de hipermarketuri Real, preluate de la Metro, a doua cea mai importantă reţea de hipermarketuri din România, după Kaufland şi înaintea Carrefour, potrivit  Ziarului Financiar.  

Potrivit GfK, o firmă de cercetare, cei mai puternici retaileri din România erau în prima jumătate a acestui an Kaufland, Carrefour şi Lidl, top identic cu cel din 2012.

„Estimăm că la finalizarea acestui proces Auchan va fi al doilea cel mai important lanţ de hipermarketuri din România“, a declarat un reprezentant al GfK România.

Din rezultatele cumulate ale Auchan şi Real, obţinute în prima jumătate a anului 2013, aceştia acoperă 7% din valoarea totală a bunurilor de larg consum consumate în interiorul casei şi puţin mai mult de un sfert din totalul cheltuielilor în hipermarket, având o bază de cumpărători de aproximativ 40% din gospodăriile din România.

Retailului modern l-a depăşit pentru prima dată în acest an pe cel tradiţonal, ajungând la 53% din valoarea totală a produselor de larg consum, iar hipermarketul este canalul cu cea mai mare creştere, cu 3 puncte procentuale faţă de anul anterior, atingând o cotă de 28%.

Activităţile retailerilor s-au intensificat în ultima perioadă atât din punct de vedere al numărului de magazine deschise, cât şi în privinţa activităţilor de loializare – leafleturi, publicitate, concursuri în magazine sau alte activităţi promoţionale, notează GfK.

În acest an, marile reţele au deschis 270 de magazine, majoritatea de proximitate şi supermarketuri, şi s-au extins pe online. Valoarea pieţei de retail se situa anul trecut la 17,2 miliarde euro.