Cheltuielile de sponsorizare sau mecenat şi cele pentru burse private vor putea fi scăzute din cifra de afaceri a unei firme într-un procent mai mare faţă de cât prevede legea în prezent, conform unui proiect de lege adoptat de Parlament. Schimbarea fusese aprobată de Senat în octombrie 2017, iar miercuri a primit şi votul final al Camerei Deputaţilor, urmând să intre în vigoare după promulgarea de către şeful statului.
Potrivit prevederilor actuale ale Codului Fiscal, pentru cheltuielile de sponsorizare şi/ sau mecenat şi cheltuielile privind bursele private, firmele pot scădea sumele aferente din impozitul pe profit datorat fie cu valoarea calculată prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri, fie cu valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit datorat.
Proiectul de lege, susţinut atât de aleşii puterii, cât şi ai opoziţiei, propunea majorarea pragului de 20% din impozitul pe profit la 35%, cu argumentul că, de cele mai multe ori, acesta depăşeşte pragul de 0,5% din cifra de afaceri. Chiar şi acest prag fusese majorat de la 1 ianuarie 2016, de la 0,3% la 0,5%.
Prin urmare, pentru a stimula sponsorizările companiilor către sport, iniţiatorii eliminau procentul de 0,5% din cifra de afaceri, majorând la 35% scăderea din impozitul pe profit.
Senatorii din comisia de buget au considerat că majorarea la 35% a pragului din impozitul pe profit nu se justifică şi au decis în schimb majorarea pragului de 0,5% din cifra de afaceri la 1%. Pragul de 20% din impozitul pe profit a rămas însă neschimbat, iar proiectul a trecut în această formă de plenul Senatului.
Ajuns la Camera Deputaţilor pentru dezbatere şi vot final, proiectului i-au fost aduse noi modificări în comisiile de specialitate.
Astfel, deputaţii au considerat că firmele trebuie să îşi poată deduce un procent mai mare din cifra de afaceri cu cheltuielile de sponzorizare, dar au decis ca procentul să nu fie de 1%, ci de 0,75%.
Iniţiatorii consideră că, astfel, mişcarea sportivă din România îşi va majora consistent finanţarea, iar firme locale vor alege să sponsorizeze cluburi din ţară.
”Modificarea legislativă se impune. deoarece actuala dispoziţie legală este total neatractivă, agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul ţării noastre preferând să sponsorizeze activităţi sportive din alte ţări, aşa cum este cazul Uzinelor Dacia Renault care sponsorizează cu succes de câţiva ani echipa de fotbal UDINESE Calcio. Dacă discutăm de sport, cele mai profitabile companii se vor bate să sponsorizeze ”vârfurile“ valorice din toate ramurile de sport, piaţa va deveni una concurenţială, iar managerii sportivi nu vor mai fi ”cerşetori“. De asemenea, structurile sportive, vor fi mai atente la politicile de marketing, astfel încât să fie capabile să le propună sponsorilor pachete cât mai atractive şi mulţumitoare”, susţin autorii proiectului.
Sursa: www.profit.ro