Fanii asiatici ai jocului Pokemon Go vânează cei mai buni operatori de telecomunicaţii şi furnizori de echipamente de reţele, pentru a depăşi problemele provocate de conexiunile slabe la Internet, în cursa de a captura personajele virtuale, relatează Reuters.
Din Indonezia până în Hong Kong şi Cambodgia, popularitatea extraordinată a aplicaţiei pentru realitate virtuală a companiei Nintendo aduce şi modificarea stilului de viaţă al multor jucători, care trebuie să se deplaseze în lumea reală în vânătoarea lor.
Jocul a fost lansat în multe ţări din Asia de Sud-Est pe 5 august, la o lună după Statele Unite, Noua Zeelandă şi Australia, iar utilizatorii au constat că trebuie mai întâi să depăşească problema semnalului slab de Internet.
În Indonezia, un angajat la bancă, în vârstă de 29 de ani, a spus că a trebuit să îşi schimbe operatorul de telefonie mobilă pentru o ofertă mai bună privind traficul de date, în timp ce prietenii săi au cumpărat modemuri de 20 de dolari bucata.
”Putem purta cu noi un modem pentru a ne juca, în locuri unde semnalul este slab, a spus tânărul.
El şi prietenii săi care locuiesc în Java Centrală, o provincie renumită pentru peisajeşe sale montane, obişnuiau să îşi petreacă timpul liber jucând jocuri de strategie, acasă.
Acum, înarmaţi cu noile dispozitive, se aventurează tot mai mult în lumea reală, pentru a prinde pokemonii care apar la temple sau alte locuri intens circulate.
În Kong Kong, navetiştii sar în tramvaie cunoscute sub numele de ”ding dings", în căutare de pokemoni, în timp ce în ţări cum sunt Cambodgia, Laos şi Vietnam, Departamentul de Stat al SUA a avertizat jucătorii să aibă grijă la minele neexplodate rămase din război.
Jocul a fost lansat oficial în Indonezia acum două săptămâni, dar zeci de mii de pasionaţi, din populaţia de 250 de milioane de persoane, au început să se joace mai devreme.
Jucătorii alimentează creşterea cererii de modemuri, iar producători precum PT Smartfren Telecom au înregistrat o creştere a vânzărilor de cinci ori, în ultimele două luni.
Compania a lansat noi produse, cu baterii mai mari, a declarat Derrick Surya, vicepreşedinte al Smartfren.
Şi retailerii beneficiază de numărul mare de jucători ai Pokemon Go, care caută dispozitive de îmbunătăţire a conexiunilor mobile.