Cu toate că un neamţ cheltuie de cinci ori mai mult cu achiziţia de haine şi pantofi, românul de rând scoate din buzunar, în fiecare lună, câte 15 euro pentru a se îmbrăca şi încălţa.
Românii alocă cea mai mare parte din salariu (4,2%) din cetăţenii europeni pe piaţa de haine şi încălţăminte locală, care se ridică la o valoare de 3,6 miliarde de euro.
Cifrele sunt în creştere, iar în România sunt reprezentate puternic cele mai importante companii de profil din lume. Românii au cheltuit cu 5% mai mult pe haine şi încălţăminte în 2015 faţă de 2014, susţine compania Euromonitor.
Atât numărul de clienţi, cât şi numărul de produse cumpărate au crescut anul trecut.
Evoluţia pozitivă este legată de creşterea consumului, şi nu neapărat de scăderea TVA-ului la alimente. Lumea modei din România este scindată între mediile urbane şi rurale.
Oraşele sunt dominate de brandurile internaţionale, în timp ce la sate şi comune, oamenii se îmbracă de la buticuri, bazaruri sau din pieţe.