Valoarea totală a contractelor de deszăpezire încheiate pentru iarna 2015 – 2016 se ridică la circa 223,85 milioane de lei, fără TVA, potrivit situaţiei contractelor publicată pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Cea mai mare parte din reţeaua de autostrăzi şi drumuri naţionale este acoperită de contracte, cu excepţia A1 (Bucureşti — Piteşti) — Ciorogârla, A1 (Bucureşti — Piteşti) — Ioneşti şi A1 (Bucureşti — Piteşti) — Căţeasca (judeţele Ilfov, Giurgiu, Dâmboviţa, Argeş), DN 31, DN 4, DN 41, DN 41A, DN 5A (judeţele Călăraşi, Ilfov, Giurgiu), DN 56, DN 56 A, 56 D (judeţul Dolj), DN 64, DN 65C, DN 67, 67B, 67C, DN 7, DN 73C (judeţul Vâlcea) — caz în care s-a retras ofertantul.
Potrivit documentului, pe aceste tronsoane se va relua procedura de licitaţie, până la încheierea contractelor activitatea fiind asigurată cu utilaje proprii şi prin redistribuire de utilaje închiriate.
Cea mai mare valoare a contractelor se înregistrează la DRDP Timişoara, 56,07 milioane de lei, urmată de DRDP Bucureşti, cu 54,77 milioane de lei. La polul opus, cu cea mai mică sumă, se situează DRDP Iaşi (20,33 milioane de lei) şi DRDP Craiova (13,13 milioane de lei).
Pe 11 decembrie, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, afirma că toată reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi este acoperită prin contractele de deszăpezire încheiate, însă vor fi folosite şi utilajele proprii. Potrivit acestuia, toate autostrăzile care pornesc din Capitală sunt asigurate la nivel de operator de deszăpezire, iar pentru A1, pentru care nu s-a încheiat contract de deszăpezire, s-au relocat utilaje din zonele acoperite prin contracte.
„În acest moment, împreună cu contractele încheiate şi cu resursele locale, avem asigurată practic toată reţeaua. La contracte cu terţi, într-adevăr avem A1 care nu este asigurată, dar este asigurată prin toate acele utilaje care au fost relocate din bazele unde s-au încheiat contractele cu terţi ca să acopere aici. Este şi cazul Vâlcea şi cazul Timişoara, inclusiv pentru autostrada pe care sperăm, dacă vremea va ţine cu noi să ne lase să facem marcajul, Timişoara — Lugoj, să finalizăm aceste marcaje şi s-o dăm în exploatare. Inclusiv pentru acele locuri au utilaje asigurate ca autostradă nouă”, a spus ministrul la vremea respectivă.