Retailerul suedez H&M, prezent pe piaţa locală din primăvara lui 2011 când a deschis primele magazine în Bucureşti, a intrat începând de ieri şi pe online, deschizând magazinul virtual pentru piaţa locală.
Magazinul online al H&M va vinde pe lângă produse de modă şi de casă, care se găsesc local şi în offline, şi produse cosmetice. Deşi produsele vor avea aceleaşi preţuri ca în magazin vor exista şi oferte exclusive în online.
Livrarea va fi gratuită până pe 19 aprilie, iar pentru comenzile ulterioare reprezentanţii H&M au precizat că preţul va fi 16,9 lei. Ei nu au oferit ţinte de vânzări pentru magazinul online.
Suedezii au intrat pe piaţa locală în urmă cu patru ani, după mai mulţi ani de tatonări. De altfel, retailerul a fost ultimul nume mare intrat în contextul în care spaniolii de la Inditex au venit în 2004 în franciză şi trei ani mai târziu şi-au făcut intrarea direct. La momentul venirii H&M pe piaţă erau deja activi şi C&A şi New Yorker.
Încă de la început compania suedeză a mizat pe o expansiune agresivă, pariind pe circa 10 deschideri anuale. H&M s-a orientat atât către marile oraşe ale ţării în frunte cu Bucureştiul, cât şi către cele din eşalonul doi, printre care Botoşani, Târgu Jiu sau Buzău. Această strategie s-a văzut şi în rezultatele financiare, compania terminând anul financiar 2014 (care începe la 1 decembrie şi se termină la 30 noiembrie) cu vânzări în România de 138 mil. euro, plus 43%, respectiv 3,6 mil. euro per magazin.