Profitul Renault, al treilea mare producător auto european, a crescut cu 25% în primul semestru din 2014, datorită cererii mai solide pentru brandul Dacia şi a reducerii cheltuielilor, potrivit Agerpres. În primele şase luni ale acestui an, profitul înainte de taxe, dobânzi şi elemente excepţionale a urcat la 729 milioane de euro (979 milioane de dolari), de la 583 milioane de euro în primul semestru din 2013, în timp ce analiştii se aşteptau la un câştig de 673 milioane de euro.

Cererea pentru maşinile Dacia a devenit o sursă cheie a profitului Renault şi a majorării cotei sale de piaţă, în special în Europa, afectată de încetinirea creşterii economiei.

Vânzările din primul semestru au scăzut cu 3%, la 19,8 miliarde de euro, din cauza fluctuaţiilor cursului de schimb.

Profitul net a urcat la 749 milioane de euro în perioada ianuarie-iunie 2014.

Renault se aşteaptă ca piaţa auto din Europa să înregistreze anul acesta o creştere de 3-4%.

În primele şase luni, livrările Renault au urcat cu 4,7%, la 1,37 milioane de maşini şi vehicule comerciale uşoare. Vânzările Dacia în Europa au crescut cu 35%, sprijinite de restilizarea SUV-ului Duster şi a hatchback-ului Sandero.

Majorarea cererii în Europa a compensat cererea mai slabă din Rusia, afectată de sancţiunile impuse de Occident şi de deprecierea rublei. De asemenea, vânzările Renault au scăzut şi în state ca Argentina şi Algeria. Producătorul auto francez se aşteaptă la un declin al vânzărilor pe pieţele emergente în semestrul doi din 2014.

Renault deţine în prezent 43,4% din acţiunile Nissan, care, la rândul său, are 15% din acţiunile Renault. De la fuziunea lor, în 1999, cei doi parteneri derulează o serie de achiziţii comune pentru a reduce costurile.

În trimestrul doi din 2014, profitul net al Nissan a urcat cu 37%, la 112,1 miliarde de yeni (1,1 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 84,3 miliarde de yeni.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.