Tot mai mulţi şoferi români îşi montează pe maşini instalaţii de gaz, chiar şi în cazul unor motoare cu capacitate mare. Acest lucru este motivat în primul rând de faptul că un litru de gaz costă doar 3 lei, aproape jumătate din preţul benzinei. Instalaţiile GPL prezintă însă şi dezavantaje.

În 2013, numărul românilor care şi-au montat instalaţii de gaz la maşini a fost cu 20% mai mare decât anul precedent, potrivit unui studiu realizat de unul dintre cei mai importanţi producători de instalaţii GPL din România. În general, şoferii care circulă foarte mult sunt primii care fac conversia la GPL, indiferent de clasa socială din care fac parte. Motivul principal îl reprezintă dorinţa de a economisi desigur, dar şi siguranţa şi factorii de mediu sunt luaţi în calcul de către unii dintre ei. În plus în ultima perioadă s-a înregistrat o creştere a numărului de maşini cu motoare puternice care apelează la sisteme GPL, şoferii acestora fiind şi ei interesaţi să reducă din cheltuielile cu carburantul, spun specialiştii în domeniu.

Preţurile pentru o instalaţie GPL variază de la 2.200 RON pentru o Dacia Logan, până la 8.500 RON pentru un Audi Q7, pe benzină. Diferenţele se fac în funcţie de anumite caracteristici ale maşinii, precum: capacitatea şi puterea motorului, strategia de injecţie şi anumite componente electronice

şoferii ar trebui să aibă întotdeauna şi benzină în rezervor, altfel pompa de benzină se va defecta. Acest lucru se explică prin faptul că, în timpul funcţionării pe GPL, pompa de benzină din rezervor este amorsată şi funcţionează în continuare, iar benzina este întoarsă pe conducta de retur înapoi în rezervor. În cazul în care se doreşte trecerea de la GPL la benzină manual, acest lucru trebuie făcut rapid şi fără ca motorul să îşi schimbe liniaritatea. Din acest motiv, pompa de benzină trebuie să fie tot timpul în funcţiune.

Există şi unele dezavantaje ale montării instalaţiilor: unul ar fi acela că se poate pierde o parte din spaţiul din portbagaj. Pentru rezolvarea acestei probleme au fost introduse rezervoarele toroidale care se montează în locul roţii de rezervă. Un alt inconvenient este acela că nu toate staţiile GPL acceptă si plata cu cardul şi că, deşi sunt suficiente staţii GPL (infrastructura este foarte bună), nu sunt bine semnalizate şi câteodată trec neobservate.