Dacă eşti unul dintre şoferii care circulă cu rezervorul aproape gol, ar trebui să ţii seama de opinia specialiştilor, care avertizează că acest obicei poate duce la defecţiuni serioase ale motorului.

Marea majoritate a şoferilor ignoră momentul în care se aprinde în bord martorul de combustibil. Cei mai mulţi dintre noi nu ştim de ce nu e bine să circuli cu becul de benzină aprins şi facem această greşeală foarte des. Tragem de ultimii stropi şi amânăm momentul alimentării cât se poate de mult din varii motive, cum ar fi banii, comoditatea sau timpul.

Chiar dacă te gândeşti că asta este o soluţie comodă pentru buzunarul tău, faptul că nu alimentezi la timp poate avea repercusiuni serioase asupra maşinii. În final, poţi ajunge să scoţi mult mai mulţi bani din buzunar decât ai face-o în mod normal, dacă ai băga combustibil atunci când trebuie. Poţi chiar rămâne cu maşina în câmp dacă nu ai grijă. Specialiştii recomandă alimentarea atunci când indicatorul atinge sfertul rezervorului.

De ce nu e bine să circuli cu becul de benzină aprins: Uzura pompei de combustibil

Combustibilul din interiorul rezervorului acţionează şi ca lichid de răcire asupra pompei de combustibil. Astfel că atunci când nu mai ai aproape deloc benzină sau motorină ea nu mai funcţionează cum trebuie deoarece nu se mai poate răci aşa cum are nevoie. Durata ei de viaţă poate scădea considerabil iar preţul uneia noi este de cel puţin câteva sute de euro.

Depuneri şi complicaţii care au loc dacă circuli cu becul de benzină aprins

Indiferent dacă maşina ta merge pe benzină sau pe motorină, acestea vor lăsa depuneri pe fundul rezervorului. Depuneri care vor ieşi la suprafaţă atunci când nivelul combustibilului este foarte scăzut. Ele vor fi aspirate prin pompă şi vor ajunge direct în motor. Practic, maşina ta va folosi resturile de impurităţi pentru a rula, ceea ce poate avea implicaţii destul de severe pentru mecanismul motor.

Probleme care pot apărea atunci când circuli cu martorul de combustibil aprins

Dacă ai becul de benzină aprins însă computerul de bord îţi spune că mai poţi rula liniştit 80 de kilometri este bine să nu-l crezi pe cuvânt. Acela este doar un număr estimativ, foarte mulţi factori fiind luaţi în considerare atunci când este calculat. De exemplu, dacă îţi place să conduci agresiv poţi fi sigur că vei rămâne fără combustibil înainte să ajungi la range-ul afişat în bord, notează Additech.com.