Ministerul Mediului lucrează de zor la forma finală a unei noi taxe de poluare, care se va aplica de la începutul anului viitor. Noul bir nu va fi doar o taxă pe norma de poluare, ci se vor lua în calcul şi capacitatea cilindrică, dar şi alte componente ale maşinilor.
Formula de calcul va fi gata până la 1 ianuarie 2019, dar noua taxă va intra în vigoare 3 luni mai târziu, la 1 aprilie.
„Eu mi-am pus termen şi ştiţi că, atunci când îmi pun termen, mi-am luat angajamentul o şi fac, ca undeva, până la sfârşitul anului, să găsim forma finală ca la începutul anului viitor să ştim exact ceea ce avem de făcut, cum gândim proiectele de mediu. Să intre în vigoare de la 1 ianuarie, sau poate că perioadă de tranziţie 31 martie, ca lumea să se acomodeze pentru că aşa este normal”, a afirmat ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, într-o emisiune la Antena 3.
„Vrem să fie o taxă nu numai pe norma de poluare, trebuie să te gândeşti şi la capacitatea cilindrică şi la tot. Trebuie să avem în vedere toate componentele să nu avem niciun fel de problemă”, a precizat ministrul Mediului. De asemenea, noua taxă va avea la bază studii şi măsurători făcute de Agenţia Naţională de Protecţia Mediului, de Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar şi cu ajutorul specialiştilor din industria autovehiculelor şi de la RAR.
„Nu vom scoate o taxă, să spunem de poluare, noi ne dorim ca acela care poluează să poată să plătească o contribuţie, dar să fim siguri că această contribuţie este elaborată aşa cum trebuie. Ea trebuie să aibă la bază nu numai studii şi măsurători făcute cu ajutorul colegilor mei de la Agenţia Naţională de Protecţia Mediului sau studii asupra impactului sănătăţii făcute de către Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar trebuie să avem alături de noi şi specialiştii din industria autovehiculelor şi de la RAR şi cei din domeniul punerii în circulaţie a unui astfel de autovehicul care poate să îngreuneze traficul rutier. Este un cumul de factori care trebuie să concludă şi să găsim un optim, astfel încât să nu avem nicio fisură şi, în acelaşi timp, românul să înţeleagă că trebuie să plătească o astfel de contribuţie, pentru ce o face şi care sunt motivele şi să te stimuleze“, a explicat Gavrilescu.
Istoricul taxei auto
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii. Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime.
De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.
Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii. Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.
Cum se va calcula noua taxă auto, în vigoare din 2019
8 septembrie 2018



Din aceeaşi categorie:
Maşinile Mercedes, blocate de francezi
(10 iulie 2013)
138 vizualizări
Ford renunţă la producţia multora dintre autoturisme pe piaţa americană, în favoarea camionetelor şi crossoverelor
(29 aprilie 2018)
749 vizualizări
Un american s-a reîntâlnit cu maşina sa la 33 de ani după ce a fost furată
(19 februarie 2020)
317 vizualizări
Video: Cum arată automobilul zburător
(4 noiembrie 2014)
248 vizualizări
Mercedes SLS AMG ar putea avea un succesor
(8 octombrie 2013)
148 vizualizări
Vrei să scapi de amendă? Locurile din România de care trebuie să te fereşti
(7 martie 2017)
382 vizualizări
RCA 2018. Cine va plăti mult mai puţin pentru asigurarea auto
(29 ianuarie 2018)
328 vizualizări
Când pot fi depuse cererile pentru restituirea taxelor auto
(9 august 2017)
411 vizualizări
Cât costă să aduci o maşină din Germania dacă alegi să faci asta printr-o firmă de specialitate
(19 februarie 2020)
701 vizualizări
Cel mai mare fond suveran din lume dă în judecată Volkswagen
(16 mai 2016)
133 vizualizări
Jaguar lansează primul SUV
(11 ianuarie 2015)
299 vizualizări
Ţara în care vor circula milioane de maşini electrice până în 2020
(15 august 2017)
787 vizualizări
Vânzările de vehicule hibrid plug-in în Europa vor devansa vânzările de hibrid-uri standard în 2019
(27 aprilie 2015)
106 vizualizări
Aproape 650 de autoturisme ecologice, cumpărate în România în primele două luni din 2019
(21 martie 2019)
31 vizualizări
Adio, VW Transporter !
(3 ianuarie 2014)
280 vizualizări
Nissan Qashqai, primul SUV care se conduce singur
(7 martie 2016)
61 vizualizări
Preţul rovinietei se poate scumpi cu 66%
(6 octombrie 2013)
102 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole