Ministerul Mediului lucrează de zor la forma finală a unei noi taxe de poluare, care se va aplica de la începutul anului viitor. Noul bir nu va fi doar o taxă pe norma de poluare, ci se vor lua în calcul şi capacitatea cilindrică, dar şi alte componente ale maşinilor.
Formula de calcul va fi gata până la 1 ianuarie 2019, dar noua taxă va intra în vigoare 3 luni mai târziu, la 1 aprilie.
„Eu mi-am pus termen şi ştiţi că, atunci când îmi pun termen, mi-am luat angajamentul o şi fac, ca undeva, până la sfârşitul anului, să găsim forma finală ca la începutul anului viitor să ştim exact ceea ce avem de făcut, cum gândim proiectele de mediu. Să intre în vigoare de la 1 ianuarie, sau poate că perioadă de tranziţie 31 martie, ca lumea să se acomodeze pentru că aşa este normal”, a afirmat ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, într-o emisiune la Antena 3.
„Vrem să fie o taxă nu numai pe norma de poluare, trebuie să te gândeşti şi la capacitatea cilindrică şi la tot. Trebuie să avem în vedere toate componentele să nu avem niciun fel de problemă”, a precizat ministrul Mediului. De asemenea, noua taxă va avea la bază studii şi măsurători făcute de Agenţia Naţională de Protecţia Mediului, de Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar şi cu ajutorul specialiştilor din industria autovehiculelor şi de la RAR.
„Nu vom scoate o taxă, să spunem de poluare, noi ne dorim ca acela care poluează să poată să plătească o contribuţie, dar să fim siguri că această contribuţie este elaborată aşa cum trebuie. Ea trebuie să aibă la bază nu numai studii şi măsurători făcute cu ajutorul colegilor mei de la Agenţia Naţională de Protecţia Mediului sau studii asupra impactului sănătăţii făcute de către Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar trebuie să avem alături de noi şi specialiştii din industria autovehiculelor şi de la RAR şi cei din domeniul punerii în circulaţie a unui astfel de autovehicul care poate să îngreuneze traficul rutier. Este un cumul de factori care trebuie să concludă şi să găsim un optim, astfel încât să nu avem nicio fisură şi, în acelaşi timp, românul să înţeleagă că trebuie să plătească o astfel de contribuţie, pentru ce o face şi care sunt motivele şi să te stimuleze“, a explicat Gavrilescu.
Istoricul taxei auto
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii. Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime.
De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.
Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii. Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.
Cum se va calcula noua taxă auto, în vigoare din 2019
8 septembrie 2018



Din aceeaşi categorie:
În ce judeţe se află cei mai periculoşi şoferi din România
(19 ianuarie 2020)
987 vizualizări
Audi ar putea renunţa la motoarele diesel pentru unul dintre modelele sale
(11 mai 2016)
60 vizualizări
Care e distanţa regulamentară între două maşini aflate în trafic
(4 iunie 2018)
4824 vizualizări
Batmobilul marţian care caută extratereştri. NASA dezvăluie noul concept de rover inspirat de Batman
(15 iunie 2017)
380 vizualizări
Maşinile cu volan pe dreapta din România trebuie înmatriculate până la 1 ianuarie 2021
(30 decembrie 2020)
220 vizualizări
Cum trebuie condusă o maşină diesel pentru a-i proteja turbina. Problema traseelor scurte, în regim zilnic
(1 ianuarie 2020)
458 vizualizări
Premiere la Salonul auto de la New York
(4 aprilie 2016)
63 vizualizări
Mercedes va lansa patru modele electrice în următorii patru ani!
(26 mai 2016)
47 vizualizări
Vânzările Dacia în Germania, în creştere
(5 ianuarie 2014)
69 vizualizări
90 de zile fără permis pentru un live pe Facebook la volan
(23 iunie 2018)
922 vizualizări
Industria auto se apropie de criză şi e în pană de soluţii
(18 august 2018)
60 vizualizări
Achiziţie record în domeniul autonomiei auto
(21 martie 2017)
353 vizualizări
Dacia, foarte apreciată pe plan mondial
(11 septembrie 2017)
206 vizualizări
Tesla şi Chevrolet vor vinde maşini electrice cu autonomie de 400 km
(25 februarie 2016)
525 vizualizări
Franţa va interzice vânzarea maşinilor pe benzină, motorină sau gaz
(7 august 2019)
137 vizualizări
Un facelift pentru Mercedes G-Klasse
(5 mai 2014)
61 vizualizări
Noul Land Rover Discovery redefineşte SUV-ul
(7 septembrie 2016)
156 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole