Dacia se pregăteşte să intre în top 10 mărci înmatriculate în Germania. Şi e o performanţă pentru constructorul autohton. În luna august, a înregistrat o creştere de 52%, a doua după SEAT. Parcursul este unul extrem de bun. După primele 8 luni, Dacia a vândut peste 9.800 de autoturisme, urcând la o cotă de piaţă de 3.1%.

Principalul motiv al creşterii este generat de ofertele pe care producătorii au fost obligaţi să le facă pentru a scăpa de stocuri, în condiţiile în care, din septembrie, au intrat în vigoare noile standarde de testare privind consumul de carburant şi emisiile de CO2, care trebuie respectate de toţi producătorii.


Una dintre mărcile care nu a beneficiat, însă, de această conjunctură este Tesla. Producătorul de maşini electrice are o scădere de 37 de procente de la începutul anului, cu doar 82 de vehicule vândute în luna august, mai puţine cu 52% faţă de august 2017.

Evoluţia e influenţată de timpul mare de aşteptare, de incertitudinile privind livrările, de preţurile modificate şi de faptul că două mărci germane, Audi şi Mercedes, şi-au anunţat deja propriile modele electrice premium.

În primele 8 luni, în Germania, au fost înmatriculate deja 2,4 milioane de autoturisme noi, o creştere cu 6,4%.

Cu tot cu vehiculele comerciale, numărul urcă la 2,9 milioane.