Industria auto se îndreaptă către momentul în care maşina personală va fi opţiunea a prea puţini oameni. În schimb, vor exista flote de autoturisme care vor funcţiona în sistem ride-sharing. Şi nu e o veste bună pentru marii producători, pentru că acel moment nu e deloc departe.
Constructorii au început deja să-şi pună pe hârtie pierderile cauzate de această schimbare de trend. Care poate fi observată nu oriunde, ci chiar în Germania - patria maşinilor. Acolo unde se dă tonul în industrie. Estimările din prezent îi îngrijorează pe producători: în următorii 10 ani, o maşină folosită în sistem de ride-sharing va înlocui trei autoturisme deţinute de proprietari. Pionerii industriei auto nu vor să lase viitorul în mâinile altora. Dar trebuie să se aştepte că vânzările vor scădea. Şi oricum s-ar adapta, indusrtia se va remodela şi se va diminua.
Numărul germanilor cu vârste cuprinse între 17 şi 25 de ani care urmează cursurile unei şcoli auto pentru a obţine permis de conducere a scăzut în ultimul deceniu cu 28%. În 2007, depăşea 1 milion. Anul trecut, a coborât spre 800 de mii. Şi la fel se întâmplă şi în alte mari economii europene. Ceea ce înseamnă că oamenii încep să opteze în număr cât mai mare pentru deplasarea în sistem ride-sharing, cu servicii precum Uber sau Lyft. Mulţi declară că e mai ieftin decât întreţinerea propriei maşini şi, între altele, nici măcar nu mai au grija locului de parcare.
Cei care încă deţin o maşină susţin că preferă să o folosească doar pe distanţe lungi, atunci când se deplasează, de pildă, în vacanţă.
După mai bine de un secol de la momentul în care au apărut maşinile pe străzi, constructorii auto germani sunt puşi în faţa unui moment dificil. Au mai trecut prin perioade de crize, dar ele erau cauzate nu de comportamentul consumatorilor, ci de situaţia economică de la acel moment.
Pentru a-şi asigura viitorul într-o lume noi reguli, marii producători precum Daimler sau Volkswagen se pot transforma în companii care oferă servicii de ride-sharing. Dar asta înseamnă mai puţine maşini vândute, aşadar încasări mai mici.
Încă din 2016, Mercedes-Benz, divizia premium a Daimler, a cumpărat acţiuni în serviciul de ride-sharing CleverShuttle, care funcţionează printr-o aplicaţie similară Uber. Serviciul e disponibil în cinci oraşe germane, iar numărul clienţilor care îl folosesc s-a dublat de la începutul anului şi a ajuns la 650 de mii.
O firmă de consultanţă din Germania estimează că, în Statele Unite, vânzările totale de maşini, fie către persoane, fie către companii de ride-sharing, vor scădea cu peste 12 procente, până la aproximativ 15 milioane de unităţi.
Dar nu este atât de simplu pentru producători să înlocuiască încasările din vânzări cu cele din servicii de mobilitate. Giganţii Daimler şi Volkswagen au investit sute de milioane de euro în aceste servicii. Divizia de car-sharing DriveNow a BMW are o flotă de peste 6 mii de autoturisme, cu o vechime de şapte ani, dar încă înregistrează pierderi. Anul trecut, a adus venituri insignifiante - 0,07% la nivel de grup.
Pe lângă cheltuielile mari necesare atunci când se produce o flotă suficient de mare pentru a acoperi un oraş întreg, mai sunt cheltuieli suplimentare: lucrările de mentenanţă - mai dese în cazul maşinilor folosite de mai multe persoane, plata şoferilor sau updatarea şi gestionarea softurilor. Constructorii nu au de ales: trebuie să mizeze pe astfel de servicii de mobilitate, dar trebuie să găsească soluţii pentru a le monetiza. Deja Uber şi rivalii chinezi de la Didi valorează împreună aproximativ 124 de miliarde de dolari, o sumă extrem de apropiată de valoarea de piaţă comună a BMW şi Daimler.
Se estimează că, până în 2040, serviciile de mobilitate vor reprezenta o afacere de 200 de miliarde de euro. Iar industria auto clasică trebuie să se asigure că deţine grosul.
Industria auto se apropie de criză şi e în pană de soluţii
18 august 2018
- citeşte totul despre:
- masina,
- industrie,
- autoturism,
- ride-sharing,
- producatori
(61 vizualizări)
Din aceeaşi categorie:
Aproape 2 milioane de unităţi ale Prius rechemate de Toyota pentru o defecţiune la partea electronică
(13 februarie 2014)
109 vizualizări
Maşina acoperită cu carpete. Metoda românească împotriva gerului
(2 martie 2018)
608 vizualizări
Şoferii care vorbesc la telefon rămân fără permis
(14 martie 2017)
522 vizualizări
Viitorul BMW Seria 1 Sedan va avea tracţiune faţă
(10 noiembrie 2014)
616 vizualizări
Samsung revoluţionează depăşirea autotrenurilor de celelalte autovehicule
(6 februarie 2016)
271 vizualizări
Au fost publicate listele cu firmele acceptate în programul Rabla
(11 august 2017)
238 vizualizări
Rechemare pentru mai multe modele Volvo, în România, care pot lua foc. Peste 500.000 de maşini chemate la nivel global
(5 noiembrie 2019)
148 vizualizări
Cele mai mari capcane la cumpărarea unei maşini second-hand
(11 ianuarie 2020)
466 vizualizări
Loganul care merge 100 de kilometri cu 4,5 lei
(8 octombrie 2015)
150 vizualizări
Cum se stabileşte preţul corect pentru maşinile second hand
(16 octombrie 2017)
499 vizualizări
Ford nu mai închide fabrici în Europa
(13 iulie 2013)
127 vizualizări
Video: Noul Audi TT va avea display-ul cu informaţii în faţa volanului
(9 ianuarie 2014)
202 vizualizări
Dacia vine la Frankfurt cu noul Duster facelift
(2 septembrie 2013 - Alex POLICALĂ)
129 vizualizări
Cu Dacia 1300 pe Route 66. Un braşovean vrea să străbată America de la un capăt la altul
(17 august 2016)
541 vizualizări
Veşti bune pentru şoferii cu permisul suspendat. Proiect adoptat tacit
(27 noiembrie 2018)
93 vizualizări
Merkel îndeamnă companiile auto să angajeze imigranţi extracomunitari
(18 septembrie 2015)
323 vizualizări
Suedia deschide primul drum electrificat pentru încărcarea maşinilor electrice
(13 aprilie 2018)
257 vizualizări
Cea mai veche branza din lume, descoperita langa mumii
Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E
De unde vin fructele? File din istoria păcănelelor
Dacă ai jucat vreodată un slot și te-ai întrebat „Ce caută lămâia asta aici?”, nu
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!
A luat foc internetul, au navalit deontologii, au explodat opiniile. Cazul Gheboasa, la mare concurenta cu fata ucisa in Mangalia care avea initial 12 ani si fusese violata, iar apoi 18 si ucisa de colega de camera In fapt, un produs al gradului de cultura aferent unor concetateni, domnul cu pricina a fost lasat sa evolueze intr-o siluire a...
Conflictele dintre Roberta Anastase şi Andrei Volosevici sunt vechi. Certurile dintre ei durează mult şi foarte greu vreun cunoscut reuşeşte să îi facă să comunice din nou. Rezultatul alegerilor interne de la PNL Ploieşti este încă o dovadă a faptului că liberalii au dorit să îi dea o lecţie lui Volosevici, arâtându-i voalat că nu este pe...
Prin 1951 Brâncusi a dorit să lase mostenire României 200 de lucrări si atelierul său parizian. Statul român a respins oferta. A fost o sedinţă si s-a decis că Brâncusi nu poate fi considerat un creator în sculptură pentru că "speculează prin mijloace bizare gusturile morbide ale societăţii burgheze". Cei care au hotărât asta au fost...
„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole


























