Industria auto se îndreaptă către momentul în care maşina personală va fi opţiunea a prea puţini oameni. În schimb, vor exista flote de autoturisme care vor funcţiona în sistem ride-sharing. Şi nu e o veste bună pentru marii producători, pentru că acel moment nu e deloc departe.
Constructorii au început deja să-şi pună pe hârtie pierderile cauzate de această schimbare de trend. Care poate fi observată nu oriunde, ci chiar în Germania - patria maşinilor. Acolo unde se dă tonul în industrie. Estimările din prezent îi îngrijorează pe producători: în următorii 10 ani, o maşină folosită în sistem de ride-sharing va înlocui trei autoturisme deţinute de proprietari. Pionerii industriei auto nu vor să lase viitorul în mâinile altora. Dar trebuie să se aştepte că vânzările vor scădea. Şi oricum s-ar adapta, indusrtia se va remodela şi se va diminua.
Numărul germanilor cu vârste cuprinse între 17 şi 25 de ani care urmează cursurile unei şcoli auto pentru a obţine permis de conducere a scăzut în ultimul deceniu cu 28%. În 2007, depăşea 1 milion. Anul trecut, a coborât spre 800 de mii. Şi la fel se întâmplă şi în alte mari economii europene. Ceea ce înseamnă că oamenii încep să opteze în număr cât mai mare pentru deplasarea în sistem ride-sharing, cu servicii precum Uber sau Lyft. Mulţi declară că e mai ieftin decât întreţinerea propriei maşini şi, între altele, nici măcar nu mai au grija locului de parcare.
Cei care încă deţin o maşină susţin că preferă să o folosească doar pe distanţe lungi, atunci când se deplasează, de pildă, în vacanţă.
După mai bine de un secol de la momentul în care au apărut maşinile pe străzi, constructorii auto germani sunt puşi în faţa unui moment dificil. Au mai trecut prin perioade de crize, dar ele erau cauzate nu de comportamentul consumatorilor, ci de situaţia economică de la acel moment.
Pentru a-şi asigura viitorul într-o lume noi reguli, marii producători precum Daimler sau Volkswagen se pot transforma în companii care oferă servicii de ride-sharing. Dar asta înseamnă mai puţine maşini vândute, aşadar încasări mai mici.
Încă din 2016, Mercedes-Benz, divizia premium a Daimler, a cumpărat acţiuni în serviciul de ride-sharing CleverShuttle, care funcţionează printr-o aplicaţie similară Uber. Serviciul e disponibil în cinci oraşe germane, iar numărul clienţilor care îl folosesc s-a dublat de la începutul anului şi a ajuns la 650 de mii.
O firmă de consultanţă din Germania estimează că, în Statele Unite, vânzările totale de maşini, fie către persoane, fie către companii de ride-sharing, vor scădea cu peste 12 procente, până la aproximativ 15 milioane de unităţi.
Dar nu este atât de simplu pentru producători să înlocuiască încasările din vânzări cu cele din servicii de mobilitate. Giganţii Daimler şi Volkswagen au investit sute de milioane de euro în aceste servicii. Divizia de car-sharing DriveNow a BMW are o flotă de peste 6 mii de autoturisme, cu o vechime de şapte ani, dar încă înregistrează pierderi. Anul trecut, a adus venituri insignifiante - 0,07% la nivel de grup.
Pe lângă cheltuielile mari necesare atunci când se produce o flotă suficient de mare pentru a acoperi un oraş întreg, mai sunt cheltuieli suplimentare: lucrările de mentenanţă - mai dese în cazul maşinilor folosite de mai multe persoane, plata şoferilor sau updatarea şi gestionarea softurilor. Constructorii nu au de ales: trebuie să mizeze pe astfel de servicii de mobilitate, dar trebuie să găsească soluţii pentru a le monetiza. Deja Uber şi rivalii chinezi de la Didi valorează împreună aproximativ 124 de miliarde de dolari, o sumă extrem de apropiată de valoarea de piaţă comună a BMW şi Daimler.
Se estimează că, până în 2040, serviciile de mobilitate vor reprezenta o afacere de 200 de miliarde de euro. Iar industria auto clasică trebuie să se asigure că deţine grosul.
Industria auto se apropie de criză şi e în pană de soluţii
18 august 2018
- citeşte totul despre:
- masina,
- industrie,
- autoturism,
- ride-sharing,
- producatori
(56 vizualizări)
Din aceeaşi categorie:
Tesla ieftineşte Model S
(11 iunie 2016)
101 vizualizări
Doi ani de închisoare pentru samsarii care falsifică kilometrajul
(8 august 2017)
136 vizualizări
Vânzările de autovehicule electrice prind avânt în Europa
(9 mai 2017)
358 vizualizări
Ce acte sunt necesare pentru schimbarea permisului în 2018
(31 ianuarie 2018)
3642 vizualizări
Ai un buget de 1500 de euro? Uite ce maşini SH îţi poţi cumpăra chiar acum din România!
(29 aprilie 2020)
1467 vizualizări
Creştere accentuată a numărului de maşini cu GPL
(21 februarie 2014)
275 vizualizări
Ţara europeană care interzice complet folosirea telefoanelor mobile în maşină
(8 februarie 2018)
658 vizualizări
Aro renaşte şi se transformă într-un 4X4 modern
(14 aprilie 2015)
745 vizualizări
Ford Fiesta: Carnaval al inovaţiilor în clasa mică
(20 august 2017)
246 vizualizări
Ce înseamnă semnalele luminoase pe care le fac şoferii în trafic
(30 iunie 2019)
243 vizualizări
De senzaţie! Cum poţi să păcăleşti radarul cu o…rochie
(19 august 2019)
217 vizualizări
Alţi români au rămas fără maşină în Bulgaria!Le-a fost furată din parcarea hotelului
(3 septembrie 2017)
683 vizualizări
Ţara din Europa în care jumătate din maşinile vândute sunt electrice. Până în 2025 renunţă la maşinile tradiţionale
(4 iulie 2019)
56 vizualizări
Mercedes recheamă trei milioane de maşini în service
(7 august 2017)
294 vizualizări
Noua gamă de automobile Renault Megane a fost lansată oficial în România
(5 aprilie 2014)
110 vizualizări
Cea mai neinspirată parcare de iarnă. Şoferul va trebui să aştepte primăvara ca să intre în maşină!
(12 ianuarie 2016)
90 vizualizări
Rovinieta pentru dube şi camioane se va scumpi cu cel puţin 85%. Cât vor plăti şoferii în 2018
(14 ianuarie 2018)
192 vizualizări
Untul de arahide si glicemia
Untul de arahide poate controla glicemia si apetitul, conform unui studiu recent. Un
Untul de arahide poate controla glicemia si apetitul, conform unui studiu recent. Un
Cum să alegi ceasul inteligent potrivit pentru tine
Găsirea ceasului inteligent potrivit poate fi o sarcină descurajantă. Cu atât de
Găsirea ceasului inteligent potrivit poate fi o sarcină descurajantă. Cu atât de
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!
A luat foc internetul, au navalit deontologii, au explodat opiniile. Cazul Gheboasa, la mare concurenta cu fata ucisa in Mangalia care avea initial 12 ani si fusese violata, iar apoi 18 si ucisa de colega de camera In fapt, un produs al gradului de cultura aferent unor concetateni, domnul cu pricina a fost lasat sa evolueze intr-o siluire a...
Conflictele dintre Roberta Anastase şi Andrei Volosevici sunt vechi. Certurile dintre ei durează mult şi foarte greu vreun cunoscut reuşeşte să îi facă să comunice din nou. Rezultatul alegerilor interne de la PNL Ploieşti este încă o dovadă a faptului că liberalii au dorit să îi dea o lecţie lui Volosevici, arâtându-i voalat că nu este pe...
Prin 1951 Brâncusi a dorit să lase mostenire României 200 de lucrări si atelierul său parizian. Statul român a respins oferta. A fost o sedinţă si s-a decis că Brâncusi nu poate fi considerat un creator în sculptură pentru că "speculează prin mijloace bizare gusturile morbide ale societăţii burgheze". Cei care au hotărât asta au fost...
„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024
EURO = 4.9705 RON
USD = 4.6276 RON
GBP = 5.8148 RON
Top articole