Industria auto se îndreaptă către momentul în care maşina personală va fi opţiunea a prea puţini oameni. În schimb, vor exista flote de autoturisme care vor funcţiona în sistem ride-sharing. Şi nu e o veste bună pentru marii producători, pentru că acel moment nu e deloc departe.
Constructorii au început deja să-şi pună pe hârtie pierderile cauzate de această schimbare de trend. Care poate fi observată nu oriunde, ci chiar în Germania - patria maşinilor. Acolo unde se dă tonul în industrie. Estimările din prezent îi îngrijorează pe producători: în următorii 10 ani, o maşină folosită în sistem de ride-sharing va înlocui trei autoturisme deţinute de proprietari. Pionerii industriei auto nu vor să lase viitorul în mâinile altora. Dar trebuie să se aştepte că vânzările vor scădea. Şi oricum s-ar adapta, indusrtia se va remodela şi se va diminua.
Numărul germanilor cu vârste cuprinse între 17 şi 25 de ani care urmează cursurile unei şcoli auto pentru a obţine permis de conducere a scăzut în ultimul deceniu cu 28%. În 2007, depăşea 1 milion. Anul trecut, a coborât spre 800 de mii. Şi la fel se întâmplă şi în alte mari economii europene. Ceea ce înseamnă că oamenii încep să opteze în număr cât mai mare pentru deplasarea în sistem ride-sharing, cu servicii precum Uber sau Lyft. Mulţi declară că e mai ieftin decât întreţinerea propriei maşini şi, între altele, nici măcar nu mai au grija locului de parcare.
Cei care încă deţin o maşină susţin că preferă să o folosească doar pe distanţe lungi, atunci când se deplasează, de pildă, în vacanţă.
După mai bine de un secol de la momentul în care au apărut maşinile pe străzi, constructorii auto germani sunt puşi în faţa unui moment dificil. Au mai trecut prin perioade de crize, dar ele erau cauzate nu de comportamentul consumatorilor, ci de situaţia economică de la acel moment.
Pentru a-şi asigura viitorul într-o lume noi reguli, marii producători precum Daimler sau Volkswagen se pot transforma în companii care oferă servicii de ride-sharing. Dar asta înseamnă mai puţine maşini vândute, aşadar încasări mai mici.
Încă din 2016, Mercedes-Benz, divizia premium a Daimler, a cumpărat acţiuni în serviciul de ride-sharing CleverShuttle, care funcţionează printr-o aplicaţie similară Uber. Serviciul e disponibil în cinci oraşe germane, iar numărul clienţilor care îl folosesc s-a dublat de la începutul anului şi a ajuns la 650 de mii.
O firmă de consultanţă din Germania estimează că, în Statele Unite, vânzările totale de maşini, fie către persoane, fie către companii de ride-sharing, vor scădea cu peste 12 procente, până la aproximativ 15 milioane de unităţi.
Dar nu este atât de simplu pentru producători să înlocuiască încasările din vânzări cu cele din servicii de mobilitate. Giganţii Daimler şi Volkswagen au investit sute de milioane de euro în aceste servicii. Divizia de car-sharing DriveNow a BMW are o flotă de peste 6 mii de autoturisme, cu o vechime de şapte ani, dar încă înregistrează pierderi. Anul trecut, a adus venituri insignifiante - 0,07% la nivel de grup.
Pe lângă cheltuielile mari necesare atunci când se produce o flotă suficient de mare pentru a acoperi un oraş întreg, mai sunt cheltuieli suplimentare: lucrările de mentenanţă - mai dese în cazul maşinilor folosite de mai multe persoane, plata şoferilor sau updatarea şi gestionarea softurilor. Constructorii nu au de ales: trebuie să mizeze pe astfel de servicii de mobilitate, dar trebuie să găsească soluţii pentru a le monetiza. Deja Uber şi rivalii chinezi de la Didi valorează împreună aproximativ 124 de miliarde de dolari, o sumă extrem de apropiată de valoarea de piaţă comună a BMW şi Daimler.
Se estimează că, până în 2040, serviciile de mobilitate vor reprezenta o afacere de 200 de miliarde de euro. Iar industria auto clasică trebuie să se asigure că deţine grosul.
Industria auto se apropie de criză şi e în pană de soluţii
18 august 2018
- citeşte totul despre:
- masina,
- industrie,
- autoturism,
- ride-sharing,
- producatori

Din aceeaşi categorie:
Primul SUV Seat. Preţuri pentru România
(19 octombrie 2016)
255 vizualizări
Ce acte sunt necesare pentru schimbarea permisului în 2018
(31 ianuarie 2018)
3648 vizualizări
Slovacii au inventat maşina care zboară: Aeromobilul va fi lansat în 20 aprilie
(20 aprilie 2017)
615 vizualizări
Asiguratorii care plătesc cel mai rapid daunele în caz de accident
(9 aprilie 2018)
78 vizualizări
Maşina asta e în România! O alimentezi în 5 minute şi produce energie care poate alimenta o casă
(25 martie 2018)
851 vizualizări
Vitezomanii, invitaţi la propria înmormântare. Clipul care te convinge să conduci mai încet
(14 aprilie 2014)
333 vizualizări
Atenţie, şoferi! Permisele de conducere, valabile încă 3 luni de la încetarea stării de alertă
(9 martie 2022)
231 vizualizări
Aplicaţia care îţi spune când să te urci în maşină ca să ajungi la timp
(18 martie 2016)
72 vizualizări
Judeţul în care nimeni nu-şi mai permite maşină nouă
(15 octombrie 2014)
57 vizualizări
Volkswagen recheamă peste 150.000 de vehicule Audi, din cauza unei probleme la airbaguri
(29 martie 2021)
88 vizualizări
Volkswagen pregăteşte modelul de 8.500 de euro
(28 aprilie 2014)
171 vizualizări
Venturi America: un crossover cu motor electric de 400 CP
(6 octombrie 2014)
97 vizualizări
De astăzi intră în vigoare prevederile care permit suspendarea înmatriculării unui vehicul fără ITP valabilă
(20 mai 2018)
393 vizualizări
Vânzările de vehicule hibrid plug-in în Europa vor devansa vânzările de hibrid-uri standard în 2019
(27 aprilie 2015)
105 vizualizări
Ferrari F12 Berlinetta Speciale – 200 de kilograme în minus şi 760 CP
(30 iulie 2015)
61 vizualizări
Toyota schimbă banda: Producătorul intră în cursa pentru electrice cu autonomie mare
(8 noiembrie 2016)
51 vizualizări
Un Ferrari 458 Spider casat pentru că nu avea asigurare
(6 iunie 2017)
360 vizualizări

Ingrediente La borşul pescaresc nu se folosesc decât câteva legume: cartofi, ceapă,

Industria serviciilor financiare trece printr-o transformare semnificativă,
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
Singura înregistrare audio de la cutremurul din 4 martie 1977. Ce s-a întâmplat atunci şi la ce să ne aşteptăm
Publicat la data de 4 martie 2025
-
48 de ani de la cutremurul din 4 martie 1977! Cântăreaţa Doina Badea a murit, atunci, împreună cu toată familia / Nu i-a fost niciodată găsit trupul!
Publicat la data de 4 martie 2025
-
Tradiţii şi superstiţii de 1 martie şi de ”babe”! Ce nu trebuie să faci până pe 9 martie ca să ai noroc tot anul
Publicat la data de 1 martie 2025
-
Dragobetele, sărbătoarea iubirii la români
Publicat la data de 24 februarie 2025
-
Tradiţii şi superstiţii de Dragobete
Publicat la data de 24 februarie 2025
-
8 Martie - simbol al luptei pentru drepturi şi prilej de răsfăţ pentru femeile din toată lumea
Publicat la data de 8 martie 2025
-
Bancul zilei din data de 1 martie 2022
Publicat la data de 1 martie 2025
-
Ghid pentru începători la Poker: Iată ce trebuie să ştii
Publicat la data de 22 februarie 2025