Patru dintre cei mai mari constructori de maşini recheamă în service mai multe modele de autoturisme. Problemele descoperite pot fi extrem de periculoase.
Patru constructori auto care îşi vând produsele şi în România au anunţat la sfârşitul anului trecut rechemări în service, din cauza unor probleme tehnice, ale unor modele de autoturisme. Reprezentanţii respectivelor companii au făcut cunoscute motivele acestor demersuri.
Conform rapoartelor trimise către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, problemele descopertite la unele autoturisme pot fi extrem de periculoase.
Este cazul rechemărilor decise de Daimler AG prin reprezentanţa sa în România, Mercedes-Benz România SRL. Compania a decis să cheme în service modelele A class, B class, C class, CLA, GLA sau GLC. Seriile maşinilor afectate Daimler susţine că a constat că „este posibil ca legarea la masă din punct de vedere electric a coloanei de direcţie să nu corespundă specificaţiilor" fapt ce ar putea duce în final la o "declanşare nejustificată a airbagului şoferului". Reprezentanţa din România a companiei germane susţine că pot fi afectate de această problemă 937 de maşini aflate România.
Probleme la capsele pirotehnice
Tot Daimler AG a identificat încă o eroare de fabricaţie care poate fi periculoasă pentru pasageri. De această dată este afectat modelul E class. Seriile maşinilor afectate Daimler AG susţinea, pe 22 decembrie 2017, în documentul oficial de rechemare că în cazul a 38 de maşini „proporţia de amestec a soluţiilor anumitor capse pirotehnice ale întinzătoarelor de centură ar putea să nu corespundă specificaţiilor. În urma producerii unui accident soldat cu activarea întinzătorului de centură stânga şi dreapta spate, acestea ar putea să nu se declanşeze.(...) Consecinţa ar fi amplificarea riscului de rănire a pasagerilor aflaţi în autovehicul".
În ambele cazuri, Daimler AG susţine că nu are date despre eventuale urmări negative produse de aceste problema de fabricaţie.
Frâna de parcare şi furtunul de combustibil
Constructorul japonez Mazda a comunicat la rândul lui pe 27 decembrie că recheamă 247 vehicule model Mazda6, produse in intervalul 31 Iulie 2012 – 18 Noiembrie 2014, din cauza unei erori de fabricaţie depistate la mecanismul frânei de parcare. Această defecţiune ar avea “ca efect atât acţionarea parţială a frânelor spate în timpul deplasării vehiculului cât şi o forţă scăzută de frânare în timpul cât vehiculul este parcat, ceea ce poate eventual conduce la deplasarea neintenţionată a vehiculului dacă acesta este parcat în pantă, crescând astfel riscul apariţiei unei coliziuni”.
Volkswagen AG prin reprezentanţa din România a anunţat că a descoperit problema la modelul T6. În acest caz „furtunurile de combustibil pot avea scurgeri” care pot duce la la accidente care “implică autovehiculul propriu sau autovehicule care circula din spate”. VW a precizat că, în România, nu au avut loc accidente din acest motiv şi că de opraţiune sunt vizate 133 de maşini.
Triplă rechemare la Toyota
În fine Toyota a anunţat campanii de rechemări pentru modelele C-HR (reprogramare calculator Skid Control) sau RAV4 (înlocuirea conectorului conductei de combustibil şi instalarea un filtru de motorină îmbunătăţit). În primul caz, Seriile maşinilor afectate defecţiunea ar avea ca efect „imposibilitatea decuplării frânei de parcare sau, în alte cazuri, imposibilitatea cuplării acesteia”. La RAV4 Seriile maşinilor afectate problema tehnică poate provoca „scurgeri de combustibil în timpul utilizării”. De o altă rechemare a constructorului japonez sunt vizate modelele RAV4 şi Avensis cu motoare 2,0 l turbo diesel. Seriile maşinilor afectate Ele vor ajunge în ateliere pentru repararea sau înlocuirea turbo-compresorul.
Autovehiculele cărora li se pot declanşa fără motiv airbagurile, iar centurile nu funcţionează
5 ianuarie 2018
- citeşte totul despre:
- masini,
- probleme,
- service,
- autoturisme,
- pericol,
- toyota,
- daimler,
- mercedes,
- mazda



Din aceeaşi categorie:
Industria auto de lux din Japonia se zbate in umbra germanilor
(9 februarie 2016)
266 vizualizări
Trucuri pentru a scăpa de gheaţa depusă pe parbriz în timpul iernii
(11 decembrie 2017)
552 vizualizări
Manual de şofat dedicat femeilor, în China
(7 noiembrie 2017)
599 vizualizări
Cea mai puternică berlină din lume: Dodge Charger SRT Hellcat cu 717 CP
(15 august 2014)
213 vizualizări
Cele mai ciudate numere de maşină din România
(13 februarie 2016)
1276 vizualizări
Un facelift pentru Mercedes G-Klasse
(5 mai 2014)
61 vizualizări
Care sunt cele mai căutate maşini pe Google
(11 aprilie 2016)
89 vizualizări
Noi modificări privind cartea de identitate a maşinii
(10 octombrie 2017)
1029 vizualizări
Australia nu mai are Opel!
(3 august 2013)
76 vizualizări
Trotineta electrică poluează mai mult decât un autobuz diesel
(10 septembrie 2019)
189 vizualizări
Ce acte sunt necesare pentru schimbarea permisului în 2018
(31 ianuarie 2018)
3664 vizualizări
Scandalul de la Volkswagen a pus cruce dieselului. Încă un producător auto renunţă la motorină
(26 septembrie 2018)
68 vizualizări
Tehnologia de parcarea autonomă a autoturismului
(24 iunie 2013)
99 vizualizări
40 de ani de Volkswagen Passat
(26 iulie 2013)
96 vizualizări
Nissan 370Z, o sălbatică splendoare
(20 iulie 2013)
75 vizualizări
Cum se stabileşte preţul corect pentru maşinile second hand
(16 octombrie 2017)
498 vizualizări
Viitoarea Dacia Duster – 4,5 metri lungime şi un preţ mai mic de 12.000 de euro
(4 martie 2015)
574 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole