Pe timp de iarnă, comportamentul de la volan al şoferilor diferă din pricina condiţiilor meteo, dar şi al felului în care reacţionează automobilul. Pilotul Alex Ardelean a explicat ce măsuri ar trebui luate în condiţii extreme. Iată şapte sfaturi utile:

1. Plecarea dintr-un loc înzăpezit se va face uşor, nu se bruschează maşina. Dozaţi atent pedalele de acceleraţie şi ambreiaj, iar motorul trebuie turat puţin, în general pe la 2.000- 2.500 rpm.

2. Nu bruscaţi comenzile maşinii şi măriţi distanţa obişnuită faţă de maşina din faţă.

3. Folosiţi pe cât de des posibil frâna de motor!

4. Dacă maşina intră în derapaj, aceasta poate fi controlată prin contra-viraj: când autovehiculul patinează spre stânga, tragem de volan controlat în dreapta, încercând să îndreptăm maşina, şi invers.

5. Cele mai multe maşini sunt dotate acum cu ABS (Antilock Braking System), sistem care ajută conducătorul auto să menţină controlul direcţiei şi să împiedice vehiculul să derapeze în timpul frânării. O greşeală frecventă pe care şoferii o fac în momentul în care ABS-ul intervine pentru a preveni blocarea roţilor la frânare e că au tendinţa să micşoreze presiunea de pe pedală. Reacţia corectă e să apăsăm ferm şi continuu pe frână.

6. La maşinile cu sistem antiderapaj ASR, acesta trebuie decuplat pentru a putea porni de pe carosabilul alunecos sau acoperit cu zăpadă, deoarece sistemul comandă frânarea roţilor şi “taie” acceleraţia dacă sesizează tendinţa de derapaj.

7. Atenţie sporită la pietoni, pentru că mulţi dintre aceştia traversează fără să estimeze faptul că automobilele opresc mai greu din pricina zăpezii.


SURSA: Autobild.ro