Noul Citroen C3 este un pas major faţă la vechea generaţie şi oferă un design inedit cu posibilităţi multiple de personalizare, un interior reuşit cu patru ambianţe din care poţi să alegi şi soluţii tehnice foarte interesante, scrie Automarket.ro. Prima apariţie publică a noului C3 va avea loc la Salonul Auto de la Paris, la sfârşitul lunii septembrie. Debutul în showroom-uri este programat pentru primăvara anului 2017.

Noul C3 împrumută elemente estetice caracteristice gamei mărcii franceze, iar interiorul şi unele soluţii tehnologice fac din modelul francez o alternativă cât se poate de interesantă la orice alt model de oraş disponibil în prezent pe piaţă. Şi mai mult decât atât.

Liniile rotunde şi clasice ale vechii generaţii C3 au fost date complet uitării, iar noul model pare rezultanta unei relaţii între C4 Picasso, C4 Cactus şi C1. Cu blocuri optice duble, cele superioare fiind integrate ca extreme ale grilei frontale şi cu un look „cross” oferit de spoilerele frontal şi posterior care par preluate de la un SUV, noul model al celor de la Citroen se integrează perfect în linia actuală promovată de Citroen pe modelele sale. Portierele sunt protejate de Airbumps, pernele din cauciuc inventate pe C4 Cactus şi care au rolul de a proteja caroseria în cazul unor şocuri laterale minore.

La interior Citroen C3 oferă unul dintre cele mai reuşite designuri de habitaclu din segmentul mic al anului 2016. Dominat de linii orizontale şi de puncte focale cu colţuri rotunjite, aşa cum sunt aeratoarele de interior sau ramele comenzilor de pe volan, Citroen C3 mizează pe o simplitate sofisticată care va atrage foarte mulţi clienţi până acum neinteresaţi de modelul francez. Conform mărcii franceze, C3 oferă patru combinaţii estetice de interior. Scaunele oferă perne din spumă cu memorie pentru un confort suplimentar la drum lung. Portbagajul vine cu 300 de litri, o valoare medie în segment.

La noul model există un element regăsit în premieră pe o maşină de serie: o cameră auto de bord integrată în oglinda retrovizoare care filmează non stop ceea ce se întâmplă în faţă. În caz de accident, spun cei de la Citroen, camera va înregistra automat ceea ce s-a întâmplat cu 30 de secunde înainte şi la un minut după împact. În plus, camera poate face fotografii sau poate filma, fişierele urmând să fie salvate în cloud sau trimise foarte uşor pe reţelele sociale cu ajutorul unei aplicaţii dedicate.

La nivelul motorizărilor, best-seller-ul francez oferă trei motorizări pe benzină: un propulsor cu 3 cilindri de 1.0 litru care dezvoltă 68 CP şi unul de 1.2 litri care dezvoltă fie 82, fie 110 CP. Există şi două motoare diesel: 75 şi 100 de cai putere, ambele cu Start-Stop. Motorizările vor fi disponibile în prima fază exclusiv cu transmisii manuale, o cutie automată cu şase trepte urmând să îmbunătăţească oferta francezilor după lansare.