BMW a prezentat primele imagini şi informaţii oficiale cu noul 740e, versiunea hibridă a actualului Seria 7. Modelul vine cu peste 300 de cai putere şi cu un consum mediu utopic.

Modelul dă startul unei noi divizii, botezată iPerformance, care în viitor va reuni toate modelele hibride alimentate la priză ale celor de la BMW.

Noul 740e este cel care sparge gheaţa, fiind şi modelul care aduce alte două versiuni distincte în gama iPerformance: cea cu ampatament mărit (740Le) şi cea cu ampatament mărit şi tracţiune integrală (740Le xDrive).

Indiferent de versiunea la care ne referim, limuzina hibridă foloseşte un motor pe benzină cu patru cilindri, conectat la un agregat electric. Motorul cu ardere internă oferă 258 de cai putere şi un cuplu motor de 400 de Nm, disponibil între 1250 şi 4800 de rotaţii. Ansamblul hibrid dezvoltă însă în total 326 de cai putere şi poate ajuta limuzina să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 5.5 sau 5.7 secunde, în funcţie de specificaţie.

Cu ajutorul unei baterii litiu-ion de 9.2 kWh, limuzina poate oferi o autonomie de 40 (740e şi 740Le), respectiv 37 de kilometri (740Le xDrive). Pentru reîncărcare, clientul are nevoie de patru ore dacă foloseşte o priză casnică şi de mai puţin de trei ore dacă apelează la un transformator special BMW i Wallbox.

Motorul clasic funcţionează în mod normal împreună cu cel electric. Chiar şi aşa, BMW promite un consum incredibil de mic pentru o maşină de asemenea dimensiuni: între 2.1 şi 2.3 litri şi emisii de numai 49 g/km.

Noul 740e vine disponibil cu un buton special eDrive, montat pe consola centrală. Acesta permite rularea doar în modul electric, oprind unitatea pe benzină. Rularea fără emisii se va face până în momentul în care bateria este epuizată sau până când şoferul apasă la fund pedala de acceleraţie.

Ca şi pe versiunea de serie, clientul va avea la dispoziţie şi Driving Experience Control, adică acel centru de comandă care va permite şoferului să aleagă între modurile de rulare Eco Pro, Comfort, Sport şi Adaptive.

Automarket