Noua generaţie a popularului Volkswagen Passat va debuta oficial luna viitoare cu o serie de tehnologii inovatoare şi o gamă de motorizări extrem de variată. Seria informaţiilor referitoare la noua generaţie Volkswagen Passat continuă. Mai multe surse din presa internaţională vorbesc deja despre date tehnice complete, dezvăluite în cadrul unei prezentări desfăşurate în Asia.
Potrivit acestora, noua generaţie a sedanului de clasă medie va avea 4767 mm, adică aproximativ la fel ca modelul actual, dar va slăbi până la 85 de kilograme graţie noii structuri pe care este construit.
Noul Passat va adopta stopuri de tip LED în standard şi va oferi în lista de opţionale şi faruri de tip LED, cu funcţie Dynamic Light Assist. Interiorul va creşte în ceea ce priveşte materialele folosite şi va beneficia de o serie de tehnologii noi: cameră cu vedere la 360 de grade, head-up display, asistenţă la parcare şi un instrumentar digital cu dimensiunea de 12.3 inch şi o rezoluţie de 1440x540 pixeli.
Noutăţi importante şi la capitolul motorizări, modelul german urmând să dispună de o gamă largă de opţiuni de propulsie. Gama unităţilor diesel va include un motor de 1.6 litri şi 120 de cai, alături de alte trei versiuni de putere ale propulsorului 2.0 TDI. Acesta va garanta 150, 190 şi 240 de cai putere.
În ceea ce priveşte propulsoarele pe benzină, Volkswagen va oferi deja popularul agregat 1.4 TSI în verisunile de putere de 150 şi 125 de cai putere. Primul va beneficia şi de tehnologia ACT, care permite dezactivarea unor cilindri în timpul unui regim de exploatare nu foarte intens. Pentru mai mulţi cai putere vor exista 1.8 TSI de 180 de cai şi 2.0 TSI de 220, respectiv 280 de cai putere. Toate motorizările vor respecta normele de poluare Euro 6 şi vor fi disponibile alături de transmisii manuale, de cunoscuta cutia automată cu dublu ambreiaj DSG şi de tracţiunea integrală 4Motion.
În lunile imediat următoare lansării, Volkswagen va introduce pe piaţă şi o versiune hibridă, pusă în mişcare d eun motor pe benzină şi unul electric. Acesta din urmă, ţinuă în viaţă de o baterie litiu-ion de 9.9 kWh, va fi capabil să asigure o autonomie pur electrică de 51 de kilometri. După epuizarea curentului electric, rezervorul va garanta o autonomie totală de 966 de kilometri. Versiunea hibridă va putea fi alimentată de la prize casnice şi va beneficia de un conector amplasat în spatele logo-ului VW din grila faţă.
Debutul noului Passat va fi consemnat luna viitoare, o prezentare live fiind programată pentru Salonului Auto de la Paris.
Sursa: Automarket