Membrii organizaţiei patronale „Operatorul portuar“ Constanţa afirmă că îşi vor suspenda activitatea, pentru a se alătura protestelor anunţate de Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare cu privire la intenţia Guvernului de a trece Portul Constanţa în administrarea consiliului local, scrie Agerpres.
„Operatorul portuar“ Constanţa îşi exprimă solidaritatea cu Federaţia Naţionala a Sindicatelor Portuare. Mai mult, membrii patronatului vor suspenda conform legislaţiei în vigoare, activitatea, pentru a se alătura propriu-zis protestelor, până la rezolvarea imediată a solicitărilor, se menţionează într-un comunicat.
„Lipsa de răspuns a Guvernului României poate duce în această situaţie până la blocarea efectivă a Portului Constanţa“, subliniază membrii organizaţiei.
Organizaţia patronală „Operatorul portuar“ reuneşte 33 de companii care îşi desfăşoară activitatea pe domeniul portuar.
În cadrul companiilor membre ale organizaţiei patronale lucrează peste 6.000 salariaţi, reprezentând mai mult de 60% din numărul total de persoane angajate pe domeniul portuar. Companiile membre ale organizaţiei patronale, prin activitatea desfăşurată, contribuie cu peste 85% la veniturile Administraţiei Portului Constanţa (CN APM).
Contribuţia organizaţiei patronale la bugetul local prin activitatea desfăşurată este de circa 2 milioane de euro/trei ani (2011 — 2013), ceea ce reprezintă aproximativ 30% din acesta. Contribuţia organizaţiei patronale la bugetul de stat este de 45.000.000 euro/trei ani (2011 — 2013).
Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat, sâmbătă, la Tulcea, că membrii Comisiei Europene se vor pronunţa cu privire la intenţia autorităţilor române de a transfera 13% din acţiunile deţinute la Portul Constanţa la administraţia locală.
Potrivit acestuia, dacă CE va fi de acord, autorităţile române vor începe demersurile pentru a obţine avizele din partea Ministerului Finanţelor şi a Ministerului Justiţiei, apoi vor scoate la bursă un pachet de 14% din acţiunile deţinute la Administraţia Portului Constanţa.
„Vorbim despre o societate care doar administrează portul, acţionariatul acesteia aparţinând statului român. Transferul gratuit a 13% din acţiuni şi scoaterea pe bursă a 14% din acţiunile deţinute la APC fac parte dintr-o strategie a ministerului legată de apartenenţa României la UE. Vrem ca autoritatea centrală şi cea locală să aibă reprezentare egală în acţionariatul Portului Constanţa, după modelul european“, a precizat ministrul.
Referindu-se la intenţiile anunţate privind organizarea unor proteste în Portul Constanţa din cauza deciziei autorităţilor române, ministrul Transporturilor a precizat că „operatorii privaţi nu au legătură cu acţionariatul APC“.
Şi celelalte porturi dunărene din România, cu excepţia celor de la Brăila şi Galaţi, vor fi transferate autorităţilor locale, potrivit ministrului Şova, răspunsul CE cu privire la legalitatea acestor demersuri urmând să fie primit în maximum o lună de la transmiterea sesizărilor de către autorităţile române.