Conducerea Consiliului Judeţean a început demersurile pentru rezilierea contractului de execuţie a giratoriului suspendat, cu firma SCT Bucureşti (Societatea de Construcţii în Transporturi).
„Am constatat întârzieri faţă de graficul lucrărilor. SCT, firma contractoare, nu şi-a plătit subcontractorii şi este acţionată în instanţă de mai mulţi creditori pentru recuperarea unor datorii. Consiliul Judeţean a trimis două notificări firmei respective prin care am anunţat că dorim rezilierea contractului. Urmează să facem şi inventarierea lucrării şi ulterior proiectul va fi scos, din nou, la licitaţie“, a declarat Sebastian Danielescu, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Prahova.
Consiliul Judeţean a plătit până acum 6 milioane de lei din suma totală şi ar urma să mai vireze o tranşă de 1,5 milioane. Practic, forul judeţean s-a achitat de obligaţiile ce îi revin, însă reprezentanţii firmei „au uitat“ să îşi plătească subcontractorii care au ridicat deocamdată o parte din pilonii de susţinere, dar ameninţă că nu vor mai lucra fără bani.
Problema plăţilor către subcontractanţi a apărut încă din ianuarie anul acesta, fiind semnalată de Jurnalul Prahova aici şi aici.
Un proiect unic în România
Construcţia giratoriului suspendat denumit „Proiectul DJ 102“ a început în septembrie 2013 şi este programată a dura 24 de luni.
Proiectul respectiv îşi propune construirea unui pasaj suspendat cu geometrie circulară, peste DN1B la ieşirea din nordul Ploieştiului, la intersecţia către Păuleşti. Practic, un uriaş sens giratoriu va asigura legăturile rutiere în patru direcţii, putând fi accesibil inclusiv autovehiculelor de mare capacitate. Prin acest nod rutier se va putea asigura fluidizarea traficului din zona de nord a Ploieştiului şi accesul lejer către/dinspre localităţile aflate în această zonă, prin separarea traficului din jurul oraşului de traficul naţional şi reorganizarea circulaţiei.
Giratoriul care se va construi la intersecţia spre Păuleşti va avea o rază exterioară de 51 de metri şi o lăţime de 11 metri. Virajele de dreapta se desprins atât din DN1B cât şi din DJ102 şi se desfăşoară la nivelul solului. Virajele la stânga acced denivelat în giraţia de pe pasaj cedând trecerea fluxului principal din giraţie. Lungimea totală a pasajului va avea 956,86 metri.
Proiectul va fi finanţat din fonduri europene şi va costa 78,5 de milioane de lei, contribuţia Consiliului Judeţean la acest proiect fiind de doar trei milioane de lei.