Pe vremuri cine stătea în centru era considerat norocos, acum este o adevărată pacoste, deoarece pe lângă zumzăitul neîntrerupt al oraşului şi al vieţii de noapte, ploieştenii din această zonă zero nu mai găsesc loc nici să-şi parcheze maşinile.

Câţiva ploieşteni care locuiesc în blocul de la Galeriile Comerciale obişnuiau să îşi parcheze maşinile pe trotuarul din faţă. Trotuarul este destul de lat pentru a nu incomoda circulaţia pietonilor, dar totuşi inestetic, în opinia reprezentanţilor SGU, care i-au somat pe proprietari să-şi mute maşinile în altă parte.

Cei de la SGU le-au sugerat locatarilor să-şi parcheze maşinile în parcarea din spatele Casei Sindicatelor pe durata nopţii, ori în parcarea staţiei de taxiuri, dintre Parcul Foamei şi Palatul Culturii.

„Suntem doar cinci proprietari de autoturisme, care locuiesc în această zonă. Cele mai multe maşini, care sunt parcate pe trotuar, aparţin angajaţilor de la Omnia şi din Galeriile Comerciale. În spatele blocului există un spaţiu dar aparţine altei asociaţii de locatari şi este oricum plin. Pe Strada Cuza Vodă unde ni s-a propus iarăşi nu mai este loc. Ni s-a mai dat drept variantă, parcarea de taxiuri din spatele Palatului Culturii. Noi vom face o solicitare către Primărie să ni se permită parcarea pe timpul nopţii în parcarea dintre Palatul Culturii şi Casa Albă“, a declarat Ioan Jilăveanu, preşedintele Asociaţiei de Proprietari Bloc A3 de pe Bulevardul Republicii.

Parcarea din faţa Palatului Culturii are o situaţie incertă, fiind administrat de Consiliul Judeţean, aşa că singura variantă plauzibilă ar fi parcarea din staţia de taxiuri care nu este foarte aglomerată.

Conducerea SGU recunoaşte că găsirea unui loc este o problemă şi caută soluţii: „Da, le-am trimis somaţii. Este centrul oraşului, nu este frumos să avem tot timpul maşini staţionate pe trotuar. Le-am oferit mai multe variante precum parcarea de la «Şapte Etaje», parcarea din spatele Casei Sindicatelor, pe strada Cuza Vodă, ori parcarea din staţia de taxiuri din spatele Palatului Culturii. Recent, am trimis o solicitare Primăriei prin care solicităm să ni se pună la dispoziţie şi parcarea de lângă fostul sediu Petrom care este nefolosită. Ştiu de problema cetăţenilor respectivi, încercăm să le oferim o alternativă legală“, ne-a declarat Ovidiu Negulescu, directorul adjunct al SGU Ploieşti.

O regulă simplă, care funcţionează în Occident de peste 200 de ani, spune că pentru a convinge cetăţenii să respecte regulile, întâi trebuie create condiţiile pentru ca acestea să fie respectate. Ploieştiul a fost extins şi construit în anii 60-80 după alte premise, acelea că o familie din şapte are autoturism, iar spaţiile de parcare nu au constituit niciodată o preocupare a autorităţilor comuniste. Administraţiile ploieştene de după 1989, au făcut paşi foarte mici în această direcţie. Astfel că un oraş de aproape 200.000 de locuitori este sufocat de peste 90.000 de autoturisme (deţinute de ploieşteni) la care se adaugă alte câteva mii de maşini are prahovenilor care lucrează în municipiu.