Primăria Municipiului Ploieşti, prin Serviciul Public de Finanţe Locale, anunţă măsurile luate în vederea prevenirii răspândirii noului coronavirus Covid 19 la nivelul acestei instituţii:
Măsurile de mai jos au fost luate ca urmare a instituirii stării de urgenţă, cât şi a anunţului membrilor guvernului referitor la prorogarea primului termen de plată a impozitelor şi taxelor locale până la data de 30 iunie.
- Toate plăţile către bugetul local vor fi efectuate online.
Deoarece primul termen de plată a impozitelor datorate va fi prelungit, cetăţenii pot plăti jumătate din cuantumul acestora până la data de 30 iunie, fără a li se calcula majorări de întârziere.
De asemenea, pot beneficia de bonificaţia de 10 % pentru plata integrală, cu anticipaţie a impozitelor datorate, până la 30 iunie.
2. Toate lucrările de declarare terenuri, imobile, autoturisme, vor fi depuse numai online.
Termenul de declarare a bunurilor se va prelungi in mod corespunzător. Depunerea documentelor se va putea face, fără a fi pasibili de amendă, până la data de 30 iunie, chiar daca se vor depăşi cele 30 de zile prevăzute în lege ca obligatorii pentru declarare. Având în vedere că, pentru toate bunurile dobândite in cursul anului, impozitul se datorează începând cu data de 1 ianuarie a anului următor, contribuabilii nu vor fi afectaţi de aceasta decizie.
3. Pentru a nu perturba, în vreun fel, activitatea imobiliară, se vor desfăşura activităţi de relaţii cu publicul, la ghişeu, însă numai pentru lucrările în regim de urgenţă şi pentru eliberarea certificatelor fiscale.
În acest sens, la sediile de pe Şoseaua Vestului şi de pe Bulevardul Independenţei, accesul publicului va fi restricţionat.
La sediul de pe str. Basarabi ( actuala casierie ), se vor înfiinţa ghişee, după cum urmează :
• Ghişeul Auto
- Radieri auto
- Declarări auto în regim de urgenţă
- Certificate fiscal
* Ghişeu stabilire persoane fizice
- Declarări în regim de urgenţă
- Scoateri din evidenţă in regim de urgenţă
- Certificate fiscal
- Ghişeu persoane juridice
- Declarări în regim de urgenta
- Scoateri din evidenţă în regim de urgenţă
- Certificate fiscal
• Ghişeu Amenzi si popriri
- Documentaţii referitoare la amenzi
- Ridicări popriri
- Certificate fiscal
• Ghişeu registratură
- Eliberare certificate fiscal
• Ghişeu casierie
- Încasare taxe de urgenta- Încasare amenzi în 15 zile
Programul de eliberare a documentelor mai sus mentionate este :
- Pentru lucrările depuse până la ora 12.00 – eliberarea lucrării va fi făcută în intervalul 15.00-16.30 din ziua depunerii.
- Pentru lucrările depuse după ora 12.00 – eliberarea lucrării va fi făcută începând cu ora 9.00 a zilei următoare depunerii.
Cetăţenii pot solicita orice relaţie la telefon, online, sau pe pagina de facebook.
Având în vedere că este o situaţie nouă, fără a avea o experienţă anterioară, ne cerem scuze pentru eventualele disfuncţionalităţi şi vă asiguram că vom perfecţiona în permanenţă procedurile de lucru în această perioadă.
Vă reamintim modalităţile de plată online:
- Plata prin ghişeul unic al Sistemului Naţional Electronic de plată online cu Cardul Bancar GHISEUL.RO
- Plata online cu telefonul în aplicaţia pentru terminale mobile disponibilă pentru sistemele Android -si IOS.
Informaţii detaliate despre modalitatea de efectuare a acestor plăti sunt disponibile pe site-ul nostru www.spfl.ro – secţiunea
Va reamintim modalităţile de depunere a documentelor online:
- Pe adresele de email: [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected] , se pot depune declaraţii pentru stabilirea impozitelor pe clădiri, teren şi mijloace de transport, cereri pentru eliberarea certificatelor fiscale.
Toate cererile vor fi însoţite de documentele scanate precizate pe site-ul – www.spfl.ro, pentru fiecare tip de impozit în parte.
Vom reveni cu precizări de fiecare dată când vor apărea noi acte normative care să ne vizeze activitatea. Vă asiguram de întreaga noastră consideraţie şi de întregul nostru suport !