Viceprimarii Cristian Ganea şi George Pană, împreună cu Raul Petrescu, directorul RASP Ploieşti, au încercat, într-o conferinţă de presă, să prezinte cronologia exactă a avariei reţelei de apă potabilă, avarie care a pus pe jar aproximativ 30.000 de ploieşteni.

După ce Apa Nova Ploieşti a încercat, tot într-o conferinţă de presă, să iasă basma-curată, directorii societăţii afirmând că "apa a fost perfect potabilă în toată perioada" (ciudată afirmaţie având în vedere că sâmbătă la robinetele din zona de nord a Ploieştiului a curs mâl şi nu apă!), reprezentanţii RASP au prezentat desfăşurarea evenimentelor, prezentând dovezi concrete care să le susţină afirmaţiile.

Astfel, am putut afla că la ora 6.30, în dimineaţa zilei de sâmbătă 9 februarie, la discuţia uzuală de la schimbarea dispecerului din schimb, personalul call-centerului Apa Nova a afirmat că "totul este în regulă şi nu sunt probleme" şi asta în ciuda faptului că echipele Apei Nova erau pe teren pentru a identifica locaţia avariei!
 

Cei doi viceprimari ai Ploieştiului, ignoraţi de primarul Adrian Dobre în această perioadă, au anunţat că se lucrează la "noi proceduri adaptate epocii actuale", proceduri menite să modernizeze comunicarea cu ploieştenii în ceea ce priveşte posibilele avarii ale reţelelor de utilităţi publice. 

"Este nevoie de o procedură nouă, adaptată la momentul în care ne aflăm", a afirmat viceprimarul George Pană, amintind că acordurile cu operatorii sistemelor de apă şi de termoficare sunt din 2000, respectiv 2004, timp în care şi legislaţia în domeniul serviciilor publice s-a modificat.

"Important este că Apa Nova a găsit locul avariei, cam târziu, ce-i drept, şi că nu a făcut anunţul către populaţie. În momentul în care ai apă mizerabilă la robinet trebuie să anunţi, asta e clar! Acum degeaba discutăm, răul a fost făcut, bine că nu a suferit nimeni, haideţi să ne gândim la o procedură, împreună cu RASP-ul, pentru alarmarea populaţiei. Oamenii trebuie să ştie atunci când sunt probleme. Ce s-ar fi întâmplat dacă era o problemă reală, dacă apa era infestată?  Prefer să particip la zece alarme false, decât să am una şi să n-o transmit", a declarat şi viceprimarul Cristian Ganea.

Grav este că primarul Adrian Dobre nu a invitat la comandamentul organizat sâmbătă dimineaţa niciun reprezentant al RASP Ploieşti, deşi regia este cea care are în atribuţii serviciile publice din municipiu, Probabil, edilul a crezut că poate gestiona singur situaţia şi, sfătuit de vajnicii săi consilieri, a încercat să arunce vina în cârca RASP, apărând imaginea celor de la APA Nova....

Suntem curioşi cum vor arăta facturile APA Nova din perioada următoare şi..cine va suporta pierderea de 6000 mc de apă, dipărută în timpul avariei...

RASP Ploieşti a emis mai multe comunicate de presă în care au prezentat situaţia cronologică a crizei privind apa potabilă din zona de Nord a municipiului:

"În data de 09.02.2019 la ora 6.25, la ieşirea din serviciu, din tura de noapte, conform procedurii de la nivelul R.A.S.P, dispecerul de serviciu din tura de noaptea contactat operatorii de servicii şi utilităţi publice S.C. APA NOVA Ploiesti, ISU, Electrica, Serviciul de Ambulanţă, Poliţia Ploieşti,Poliţia Locală, Jandarmeria,întrebând dacă au fost evenimente sau probleme în cadrul municipiului Ploieşti. S-a raportat de către S.C APA NOVA Ploieşti că nu există niciun eveniment. În urma sesizării unui cetăţean la ora 9.50, domiciliat pe Aleea Splaiului bloc 37, dispecerul de serviciu, la ora 10.01, a sunat dispeceratul de la S.C APA NOVA Ploieşti, aceştia recunoscând că au pierderi pe reţea, urmând să se verifice locaţia pentru remedierea avariei.

La ora 10.24, a sunat la dispeceratul R.A.S.P doamna Alina Mihalache, director tehnic la S.C.APA NOVA Ploieşti, confirmând avaria.     Consultând Raportul evenimentelor prezentat de S.C.APA NOVA Ploieşti, observăm că începând cu orele 24.00 s-a constatatde către aceştia că sunt creşteri semnificative de consum pe reţea la staţia 23 August. În tot acest interval, ora 24.00 - ora 8.52, reprezentanţii S.C.APA NOVA Ploieşti, prin serviciul de permanenţă, au căutat să descopere de unde apare această pierdere. Aceştia au semnalat că la ora 8.52 a fost facută prima reclamaţie de la adresa Aleea Splaiului, cu turbiditatea mare (apa nu este potabilă). Se menţionează în Raport că, din partea call- centerului S.C.APA NOVA Ploieşti la ora 9.00, s-a informat dispeceratul Primariei, privind avaria, ceea ce nu se confirmă din înregistrările serviciului dispecerat din cadrul R.A.S.P şi nici din conţinutul convorbirilor ulterioare dintre reprezentanţii S.C. APA NOVA Ploieşti şi dispeceratul R.A.S.P. Menţionăm că R.A.S.P a luat la cunoştinţă de apariţia acestei probleme începând cu ora 9.50, la sesizarea cetăţenilor", anunţase, înainte de conferinţa de astăzi, directorul RASP Ploieşti, în comunicatul transmis presei.

Considerăm că  S.C.APA NOVA Ploieşti a dezinformat prin comunicatul lor conducerea Primariei Ploieşti şi R.A.S.P Ploieşti, iar măsurile coercitive pot fi aplicate exclusiv de către primarul municipiului Ploieşti, prin împuterniciţii acestuia, precum şi Poliţia Locală, în conformitate cu prevederile HCL 228/2006 – Regulamentul privind stabilirea unor măsuri pentru gospodărirea localităţii. R.A.S.P Ploieşti îşi rezervă dreptul să informeze autoritatea competentă -Agenţia Naţională de Reglementare a Serviciilor Comunitare, dacă S.C.APA NOVA Ploieşti, ca urmare a avariei aparute, a respectat Regulamentul serviciului public de reglementare cu apă şi canalizare în municipiul Ploieşti",
se încheie mesajul semnat de Raul Petrescu.

Comunicatul RASP trimis după conferinţă

"Ca urmare a evenimentelor din ultima perioadă apărute în municipiul Ploieşti, pe serviciile de utilităţi publice: apă-canal, salubritate, iluminat public şi furnizare de agent termic, conducerea R.A.S.P. Ploieşti a solicitat Comisiei nr. 3, Utilităţi Publice, Calitatea Vieţii şi Protecţia Mediului, din cadrul Consiliului Local al Municipiului Ploieşti, convocarea de urgenţă a unei şedinţe, pentru completarea şi modificarea procedurilor de lucru în cazul apariţiei unor evenimente deosebite: avarii,întreruperea furnizăriiserviciilorcu impact asupra calităţii vieţii cetăţenilor municipiului Ploieşti. Demararea modificărilor acestor proceduri se va stabiliîn cadrul şedinţei de lucru a Comisiei nr.3, din data de 15.02.2019, la care sunt  invitaţi să participe şi reprezentanţii operatorilor de utilitaţi publice", a transmis, miercuri după-amiază, Regia.