În urmă cu câteva zile scriam despre tunul dat de anumite societăţi comerciale care au primit cadou Bulevardul Independenţei cu ocazia organizării mai multor evenimente de către Primăria Ploieşti. În marea sa mărinimie, primăria a considerat necesar să ofere exclusivitate în închirierea spaţiilor destinate comerţului pe bulevard, la nişte preţuri ridicol de mici. Cum nimic nu este întâmplător pe lumea asta, firmele beneficiare au fost “selectate” pe criterii extrem de obiective, cum ar fi relaţia cu primarul Dobre şi prietenia cu şefa departamentului Comunicare din primărie, nimeni alta decât cea care a stabilit detaliile manifestărilor. Să dai 3 lei per metru pătrat pentru a închiria cu dedicaţie întreg bulevardul la un festival, trebuie să recunoaştem că nu e la îndemâna oricui.

Dezvăluirile noastre au creat panică, iar cei implicaţi în această maşinărie de fraudare au găsit de cuviinţă să încerce să ne şantajeze, fapt despre care am scris aici. Santajul care s-a vrut a fi “finuţ”, arătându-ni-se pisica unor dezvăluiri “cutremuratoare” din partea şantajistilor. Ne-am asumat aceste lucruri şi am cerut oficial firmei în discuţie să ne remită un punct de vedere pe care urma să îl inseram în acest articol. Insă, până în acest moment, nu am primit absolut niciun răspuns la solicitarea noastră.

Firma cea mai bine cotată în beneficiile închirierilor ieftine este ANTICAFEE NEW EXPERIENCE D SRL. Infiinţată în anul 2015, a terminat primii doi ani de existenţă cu pierderi consistente. Insă acest lucru nu a fost decât un imbold pentru a se califica pentru eligibilitate la exclusivitatea închirierilor. Da, bine, la asta a contribuit şi relaţia politică şi, mai ales, prietenia cu cine trebuie. Şi cum să nu te bucuri când închiriezi un loc de la primărie cu 81 de lei pe trei zile, iar tu îl subînchiriezi cu 350 lei? Nu faci absolut nimic : nu investesti, nu dai cu sapa, nu transpiri.  O simplă socoteala aritmetică arată un profit de aproximativ 432 % făcut pe trotuarul primăriei. Stiam noi că trotuarele aduc bani, dar nici chiar aşa!

Ceea ce este interesant este faptul că există comercianţi care ne-au declarat că au vrut să închirieze direct de la primărie cu 81 de lei, fiind dispuşi să participe la licitaţie, dar au fost refuzaţi şi “îndrumaţi” să ia legătura cu cel care are exclusivitate, şi să închirieze de la el. E adevarat, cam de 5 ori mai scump, dar merită, nu ? Că e circ şi panaramă pe strada noastră!

Că toata schema nu este decât o afacere în care sunt implicaţi directori din primărie şi firme private pe post de bidon este dovedit şi de faptul că tariful plătit de organizatorii primei ediţii a Ploieşti Street Food Festival  este în valoare de …….. 36.000 de lei pentru toate cele trei zile de festival, rezultând o chirie de 15 lei per metru pătrat, faţă de 3 lei, preţ special pentru firmele bidon!

In aceste condiţii întrebăm: care este preţul corect pe care ar trebui să îl încaseze municipalitatea pentru astfel de evenimente? Aşteptăm cu interes tarifele care vor fi încasate cu ocazia celei de a doua ediţii a Festivalului Medieval de la Ploieşti.......Poate ne răspunde directorul de comunicare din primăria Ploiesti.

In episodul următor va intra în scena Raluca, făcătoarea de facturi, stabilită  tocmai pe malurile Albionului şi venită la Ploieşti să facă “biznis”. Dar şi directorimea din primărie strâns legată de evenimente şi care iubeşte închirierile care au devenit ochiul dracului. Şi vom afla şi schema “Bergenbier” sau cum sa foloseşti pe nimic domeniul public.  Adică pe nimic pentru primărie şi folos pentru cine trebuie. Staţi prin zonă! Avem marfă!