Primarul Adrian Dobre şi-a mai trecut o "performanţă" în dreptul realizărilor sale. Lasă din nou Ploieştiul pradă ţânţarilor,căpuşelor li puricilor, deşi se lăuda la începutul primăverii că nu va fi nicio problemă cu dezinsecţia municipiului.

Cu plăţile la actualul contract pentru dezinsecţie, deratizare şi dezinfecţie din Ploieşti blocate de Direcţia Economică din Primărie, autorităţile locale au încercat să depăşească impasul prin lansarea, în iulie, a unei noi licitaţii, însă aceasta e suspendată în prezent, după ce mai mulţi operatori au contestat criteriile de atribuire, scrie Telegrama.ro

Din păcate, ultimele intervenţii ca la carte pentru dezinsecţie în Ploieşti s-au făcut în toamna lui 2015, însă din acel moment reprezentanţii Direcţiei Economice din Primărie au refuzat să mai facă plăţi către operator, invocând faptul că valoarea estimată a contractului iniţial fusese depăşită.

De-atunci şi până în prezent autorităţile susţin cu înverşunare că s-au mai făcut stropiri, probabil mai degrabă punctuale, pe riscul operatorului, însă rezultatele îi contrazic pe reprezentanţii Primăriei, iar reacţiile sunt aproape în totalitate negative, mulţi ploieşteni reclamând, la dispeceratul municipalităţii sau pe reţelele de socializare, faptul că au avut probleme cu insectele, în special cu ţânţarii, atât în vara lui 2016, cât şi în această vară.

La momentul blocajului, au existat voci care i-au contrazis pe economiştii Primăriei, explicând că era vorba de un acord-cadru cu o valoare totală estimativă, care putea varia în funcţie de comenzile date de autorităţi către operator, şi susţinând că depăşirea acestei valori nu este ilegală şi a fost justificată de modificarea legislaţiei în domeniu, care a impus creşterea suprafeţelor pe care se fac intervenţii.

Totuşi, reprezentanţii Direcţiei Economice au ţinut-o pe-a lor, mai ales că n-a fost vorba despre o depăşire cu câţiva lei, ci de mai bine de dublarea sumei estimate iniţial.

În tot acest context, după multe discuţii în forul legislativ al oraşului şi în comisia special desemnată pentru pregătirea documentaţiei, Primăria Ploieşti a lansat, în iulie, o licitaţie pentru un nou contract, care să fie valabil patru ani, cu o alocare bugetară de aproape 69 de milioane de lei, cu tot cu TVA, pentru întreaga perioadă. Asta ar însemna, în medie, că municipalitatea e dispusă să achite până la 17 milioane pe an, mult peste valorile din contractul cu actualul operator.

Numai că n-a fost să fie. O simplă căutare în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice arată că, în prezent, această licitaţie este suspendată, decizia fiind luată în ultimele zile ale lunii iulie. Reprezentanţii Regiei Autonome de Servicii Publice Ploieşti, structura subordonată administraţiei locale care coordonează activităţile de dezinsecţie, deratizare şi dezinfecţie, au explicat motivul, precizând că două societăţi de profil au depus contastaţii.

De la lansarea licitaţiei, municipalitatea a primit mai multe notificări prealabile din partea firmelor interesate, modificând o parte din documentaţia de atribuire şi anunţând în mai multe rânduri măsuri de remediere şi clarificări. Cu toate acestea, o primă contestaţie a fost depusă în data de 19 iulie, iar pe 28 iulie s-a decis suspendarea procedurii de selecţie, conform documentelor publicate în SEAP. Pe 30 iulie a venit şi ce-a de-a doua contestaţie. 

Citiţi mai multe AICI