Ploieştiul are şansa să aibe un trafic rutier fluid, mai sigur, fără ambuteiaje, însă numai printr-o acţiune unitară a administraţiei la nivelul întregului municipiu şi nu doar pe câteva zone. Implementarea unui astfel de plan necesită în afară de proiectare şi dezbatere, foarte multă voinţă administrativă, mai ales că nu vor lipsi piedici şi păreri virulente împotrivă. Soluţia sensurilor unice este şi concluzia la care a ajuns şi şeful Biroului Rutier Ploieşti, subcomisarul Florin Aristan.
„Sunt şanse ca Ploieştiul să fie fluidizat. Ploieştiul este un oraş aparte ...Nu de puţine ori, în discuţiile cu alţi participanţi la trafic şi colegi dăm exemplul Braşovului cu a sa sistematizare de inel care este gândită pe un sistem de sens unic şi care creează o fluenţă deosebită. Planurile de sistematizare ale municipiului Ploieşti întocmite la nivelul anilor 80 ar fi permis realizarea acestui sistem în zilele noastre, însă acele planuri nu au fost realizate decât într-o proporţie de relativ mică. Trebuie să luăm situaţia ca atare şi administratorul drumului public, adică primăria municipiului Ploieşti să găsească cele mai bune variante pentru trafic şi amenajări rutiere. Cea mai puţin costisitoare soluţie de trafic este sensul unic care nu presupune decât amplasarea unor indicatoare. La început, şoferii vor trebui informaţi asupra noilor reguli în zona respectivă“, a opinat Florin Aristan.
O nouă problemă a apărut acum, după inaugurarea mall-ului AFI despre care se consideră că gâtuieşte circulaţia pe strada Gheorghe Doja în anumite momente ale zilei şi ale săptămânii. Proiectul unui triunghi de sensuri unice în zona de est a oraşului arată că problema nu se va rezolva.
„Odată cu construirea mall-ului AFI, pe un anumit segment de pe raza municipiului, pe câteva străzi, s-a realizat un astfel de studiu. Studiul a luat în considerare străzile Gheorghe Doja, George Coşbuc, Ştefan Greceanu, Poştei. Pe acest triunghi să încercăm să realizăm sensuri unice, avâna la bază studii de specialitate realizate de proiectanţi. Ca urmare a acestor calcule, De exemplu, dacă intersecţia de la Halele Centrale, Gerorge Coşbuc, Decebal, Gherghe Doja are o încărcare de 108,8%, în momentul în care realizăm aceste sensuri unice, intersecţia se încarcă la 140%. Dacă acum dirijăm traficul cu agenţii de poliţie rutieră, în situaţia unui sens unic s-a crea blocaje totale. Mergând în adâncime precum intersecţia Gheorghe Doja cu Romană, ori cea cu Transilvaniei gradul de încărcare ar trece uşor de 120%. Poate că această variantă de sensuri unice care a fost studiată ar putea fi extinsă pe mai multe străzi, în adâncime, pe raza întregului municipiu Ploieşti, atunci intersecţiile ar putea fi coordonate, timpii de aşteptare scurtaţi. Intersecţia de la AFI cu strada Calomfirescu are un sistem de semaforizare cu bucle inductive care măsoară valorile de trafic şi reglează timpii de aşteptare în funcţie de aceste valori. Un astfel de sistem ar duce traficul către centru pe Gheorghe Doja şi l-ar scoate către estul oraşului pe strada Poştei. În plus toţi cei care ar ieşi de pe străzile adiacente în Gherghe Doja ar fi obligaţi să facă dreapta“, a declarat acesta.
Partea de vest a Ploieştiului este un alt subiect delicat deoarece, lucrările de pe Centrura de Vest a Ploieştiului au dus la formarea de cozi interminabile la bariera cu trecerea de nivel cu calea ferată de le vest şi alte cozi de maşini de Bucureşti care se îngrămădesc în Bariera Bucureşti să iasă spre Capitală. Atât terminarea lucrărilor la centură cât şi startul construcţiei pasarelei de peste calea ferată sunt evenimentele mult aşteptate de şoferi.
„Pasarela din vestul Ploieştiului care urmează să fie construită, va ajuta foarte mult. În momentul de faţă se încarcă foarte mult ieşirea către Bucureşti în zona de sud, iar tot ce înseamnă cartierul de vest ar putea să debuşeze în Centura de Vest iar coloana de maşini care se îndreaptă către Bucureşti s-ar diminua semnificativ. Afluxul de autovehicule din Bucureşti se resimte acum, de când sunt reparaţii în oraş. Acum instinctiv, cei care nu cunoşteau vechiul drum, foloseau centrul Ploieştiului. Dar sunt creşteri semnificative ale traficului, vineri şi duminică după-amiază. Categoric, lucrările de pe Centura de Vest favorizează afluxul de maşini din Bariera Bucureşti. De asemenea, ieşirea spre DN72 din Cantacuzino este destul de restricţionată. Şi la Bărcăneşti s-ar impune construirea unui pasaj. Această variantă a fost luată în calcul de foarte multe ori şi există, am înţeles, şi un proiect care trebuie implementat“, a încheiat Florin Aristan şeful Biroului Rutier Ploieşti.