De foarte mult timp, Sinaia s-a transformat într-un adevărat şantier. Când se vor termina lucrările?
Sinaia este în plină schimbare. Ne aflăm în plin şantier deoarece în centrul Sinăii se derulează un proiect de regenerare urbană fără precedent pentru oraşul nostru. Reabilitarea infrastructurii publice urbane VIA SINAIA - Design Verde Deschis este un proiect pe care l-am gândit cu echipa mea din primărie, încă din anul 2009. Acesta face parte dintr-un Plan Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) în care au fost stabilite principalele axe de dezvoltare ale oraşului pentru perioada 2009-2015. Valoarea proiectului este de aproximativ 20 milioane de euro, finanţat din fonduri europene.
Lucrările au demarat în octombrie 2012 şi vor fi finalizate în septembrie 2014, iar câteva din obiectivele specifice ale proiectului pe care le-aş aminti sunt: refacerea sistemului rutier şi a trotuarelor pe zona centrală, mărirea siguranţei circulaţiei, îmbunătăţirea serviciilor publice şi a imaginii oraşului prin eliminarea stâlpilor de beton şi mutarea tuturor reţelelor de pe stâlpi în subteran, realizarea mai multor toalete publice, crearea de piaţete, locuri de parcare şi esplanade.
VIA SINAIA - Design Verde Deschis este un proiect care îţi schimbă viaţa!
Cum va arăta staţiunea Sinaia după finalizarea acestor investiţii?
Sunt convins că odată cu realizarea acestor investiţii va creşte calitatea vieţii oamenilor şi că se va schimba complet imaginea oraşului Sinaia. Sinaia va fi staţiunea în care veţi simţi siguranţă şi confort.
Lucrările din oraşul dvs au dus la reducerea numărului de turişti?
Este greu de spus dacă lucrările au dus la reducerea numărului de turişti. Într-adevăr numărul turiştilor nu mai este ca în ceilalţi ani şi cu siguranţă asta se datorează în mare parte crizei economice care afectează toate domeniile de activitate. Totuşi, în ultimii doi ani numărul turiştilor care vin la Sinaia a cunoscut un trend ascendent. Surprinzător, avem şi turişti care au auzit de proiectul de reabilitare şi au venit din curiozitate să vadă ce se întâmplă în Sinaia. Aş spune că acest proiect a adus numai beneficii oraşului.
Din câte ştim, în Sinaia se implementează şi un proiect pentru „diminuarea infracţionalităţi”. Când va deveni funcţional? Câte camere de filmat vor fi montate şi în ce zone?
Proiectul privind achiziţionarea şi instalarea de echipamente de supraveghere are ca scop creşterea siguranţei si prevenirea criminalităţii în oraşul nostru. Implementarea lui constă în montarea a 27 de camere de supraveghere în toate şcolile din oraş, la Centrul Cultural Carmen Sylva şi pe bulevardele din zona centrală reabilitate în cadrul proiectului Via Sinaia.
Supravegherea camerelor montate se va face la dispeceratul de monitorizare echipat cu dotări de specialitate al cărui sediu va fi amenajat în cadrul primăriei şi care va deveni funcţional în anul 2014.
Până în prezent au fost montate 18 camere de supraveghere la instituţiile de învăţământ şi cultură, urmând să finalizăm lucrările odată cu cele de la proiectul Via Sinaia.
Poate deveni staţiunea Sinaia în perioada sezonului rece la fel de populară precum este Mamaia în sezonul estival? Ce planuri aveţi în acest sens?
Întâi a fost Sinaia şi apoi Mamaia. De fiecare dată când am fost întrebat cu ce staţiune tinde să se compare Sinaia răspunsul a fost acelaşi, Monte Carlo. Chiar dacă această comparaţie le-a adus unora zâmbetul pe buze le-am argumentat că ţintim spre ceva demn de un oraş regal, cu o istorie şi cultură remarcabile.
Vine iarna. Ce surprize le pregătiţi turiştilor pentru sezonul rece?
Având în vedere ca avem cel mai vast domeniu schiabil şi singurul de altitudine din România vom continua să îmbunătăţim infrastructura necesară practicării sporturilor de iarnă. Dacă în anii trecuţi am construit instalaţii de transport pe cablu moderne şi sigure şi am deschis noi pârtii de schi, anul acesta am continuat cu un proiect de înzăpezire artificială a pârtiilor din Valea Soarelui şi Valea Dorului, investiţie ce va fi dată în folosinţă în sezonul de iarnă 2014-2015. Am modernizat şi îmbunătăţit starea pârtiilor din Valea Soarelui pentru a permite accesul cât mai multor turişti.
Iarna avem patinoar în parcul central, Fun Park, evenimente de deschidere şi închidere a sezonului de iarnă şi evenimente de weekend. Toate acestea vin să completeze oferta turistică să o facă mai atractivă.
Este greu să conduci un oraş precum Sinaia? Ce v-aţi dori să schimbaţi în modul în care se poate face administraţie locală la acest moment?
Da, este greu să conduci un oraş precum Sinaia. Chiar dacă Sinaia este o localitate mică, atât interesele, cât şi presiunile din toate părţile sunt foarte mari, pornind de la cele economice şi sfârşind cu cele politice. Cei nouă ani de experienţă în fruntea oraşului contează foarte mult şi pentru mine contează cel mai mult ca ideile celor care m-au ales să se regăsească în deciziile pe care le iau.
Pentru ca lucrurile să meargă mult mai bine decât până acum cu siguranţă am avea nevoie de mai multă autonomie locală. Deoarece în momentul de faţă nu cred că este normal ca un funcţionar din Sinaia să aibă acelaşi salariu cu un funcţionar dintr-un oraş similar. Problematica oraşelor este diferită şi nu trebuie raportat totul doar la numărul de locuitori. Cu siguranţă o autonomie mai mare în ceea ce priveşte decizia la nivel local trebuie acordată autorităţilor locale şi atunci lucrurile vor merge mai bine, cel puţin de la nivel de oraş în sus.
Sunteţi în prag de festival. Ce înseamnă Sinaia Forever pentru dumneavoastră şi pentru cei care vin la acest eveniment?
“Sinaia Forever” a devenit demult o tradiţie, este un brand al oraşului şi cel mai important eveniment pe care îl organizăm. Am vrut ca acest eveniment să treacă dincolo de clasicul concept de “zilele oraşului”, am vrut să fie un festival care să arate întregii ţări lucrurile de care suntem mândri. Astfel, am vrut să ieşim din umbra micilor şi a berii şi să vedem cum putem schimba ceva în viaţa fiecărui participant la festival.
Vă aştept cu mare drag pe “Via Sinaia Forever“!