Veolia Energie Prahova a emis un comunicat de presă prin care anunţă că, începând cu data de 1 mai, operatorul nu mai are dreptul de a furniza serviciul public de alimentare cu energie termică. Publicăm integral comunicatul Veolia Energie.

Contractul de concesiune dintre Veolia Energie Prahova (VEP) – Municipiul Ploieşti şi Judeţul Prahova (Concedentul) expiră la data 01.05.2019, orele 24.00, iar, după această dată, operatorul nu mai are dreptul de a furniza serviciul public de alimentare cu energie termică (apă caldă şi căldură).

VEP va demara acţiunile necesare în vederea predării gestiunii serviciului de alimentare cu energie termică, ce a fost încredinţat pe o perioadă de 15 ani (01.05.2004 – 01.05.2019) în baza contractului de concesiune încheiat cu Municipiul Ploieşti şi Judeţul Prahova la data de 29.04.2004.

După 15 ani în care compania a asigurat furnizarea de servicii de calitate pentru aproximativ 60% din locuitorii oraşului, aceasta va preda gestiunea sistemului centralizat către autorităţile locale sub responsabilitatea cărora se află serviciul public.

Am fost, suntem şi ne dorim să rămânem un partener pentru Ploieşti. În ciuda eforturilor susţinute de a ajunge la un acord pentru a continua acest contract, am constatat eşecul negocierilor. Refuzul autorităţilor locale de echilibrare a contractului şi actualizarea sa la realităţile economice încă din 2011, a generat pierderi semnificative operatorului care a fost nevoit să finanţeze activitatea sa de zi cu zi pentru asigurarea apei calde şi căldurii, pentru ploieşteni, prin împrumuturi de la compania mamă”, au declarat oficialii companiei.

În următoarea perioadă, se vor efectua toate demersurile de informare a autorităţilor competente cu privire la expirarea contractului şi activităţile necesare pregătirii predării – primirii bunurilor ce compun sistemul. De asemenea, vor fi depuse de către actualul operator toate diligenţele necesare pentru punerea în practică a preluării salariaţilor de către noul operator, conform contractului de concesiune.

Ne-am asumat acum 15 ani un angajament faţă de Ploieşti pe care l-am respectat permanent cu stricteţe. Prin integrarea unui proces amplu de modernizare şi digitalizare, am înregistrat nivele de eficienţă şi performanţe tot mai mari” au continuat oficialii companiei.

VEP rămâne în contact cu autorităţile locale pentru asigurarea unei gestionari cât mai fluide a procesului de predare a gestiunii serviciului, pentru a minimiza impactul asupra celor 122.000 de locuitori ai Ploieştiului. De asemenea, până la încetarea contractului de concesiune vom continua să acţionăm pe baza aceloraşi valori şi principii de profesionalism, ca şi până acum.a