Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) va organiza în aprilie o licitaţie pentru achiziţionarea de echipamente IT&C şi aplicaţii software destintate modernizării infrastructurii sistemului de urgenţă 112 în Bucureşti şi Ilfov, contractul fiind estimat la 13,1 milioane de lei, cu TVA.

"Contractul are ca obiect furnizarea unui sistem informatic la cheie, complet integrat în arhitectura Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 (SNUAU) şi perfect interoperabil cu toate centrele 112 judeţene, sistem informatic a cărui realizare va cuprinde furnizarea unei componente hardware (echipamente IT&C), inclusiv instalarea, configurarea şi punerea în funcţiune a acesteia, respectiv dezvoltarea şi implementarea unei componente software în vederea modernizării SNUAU la nivelul municipiului Bucureşti şi judeţului Ilfov", se arată în anunţul de participare al licitaţiei publicat pe www.e-licitatie.ro.

Contractul va avea o durată de 5 luni de la data atribuirii şi va fi finanţat de la bugetul de stat şi din fonduri externe nerambursabile.

În a doua parte a lunii februarie, STS a mai lansat o licitaţie care vizează furnizarea de echipamente IT&C, inclusiv instalarea, configurarea şi punerea în funcţiune a acestora, precum şi dezvoltarea şi instalarea de aplicaţii software în vederea punerii în practică a proiectului "Extinderea infrastructurii informatice a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) pâna la nivelul resurselor mobile ale agenţiilor de intervenţie Ambulanţă şi SMURD şi al Unităţilor de Primiri Urgenţe".

Contractul a fost estimat la 57,7 milioane de lei (TVA inclusă).

Ofertele vor fi deschise la începutul lunii aprilie, conform anunţului de participare.

Autoritatea contractantă a stabilit durata contractului la 6 luni, iar finanţarea va fi asigurată de la bugetul de stat şi din fonduri externe nerambursabile.

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este operatorul SNUAU, cunoscut şi sub denumirea serviciul de urgenţă 112.

SNUAU a fost lansat la nivel naţional în aprilie 2005, în urma unei investiţii de 40 milioane de euro, şi a avut ca furnizor principal compania suedeză Ericsson, care a livrat aplicaţia software şi echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor şi agenţiile dispecer.