Înşelătoria ia forma unui sondaj pentru bere în urma căruia victimele ar putea câştiga bere.

 

Dezvoltarea unor noi forme de comunicare a deschis în mediul online, în mod inevitabil, calea către noi forme de înşelătorie, una dintre cele mai recente forme pe care aceste înşelătorii o pot lua apare pe WhatsApp. The Sun notează faptul că victimele acestei înşelătorii primesc un sondaj din partea Heineken, în urma căruia ar putea primi patru butoiaşe de bere.

 

Heineken a anunţat deja faptul că în acest moment NU derulează o astfel de campanie. Experţii sunt de părere că acest sondaj reprezintă un atac de tipul phishing care are ca scop obţinerea datelor confidenţiale pentru a accesa date legate de conturile bancare. În general, cei care derulează un astfel de atac încearcă să îşi asume identitatea unor instituţii sau companii care se bucură de recunoaşterea şi încrederea publicului.

 

Pentru nu a ridica suspiciunile victimelor, atacatorii creează site-uri care să le confirme afirmaţiile, adesea acestea fiind clone ale site-urilor adevărate. Dat fiind faptul că acest tip de atacuri vizează adresele de mail, conturile de social media, apelurile sau mesajele telefonice este recomandat să fim sceptici faţă de toate link-urile pe care le primim, mai ales faţă de cele pe care le primim de la necunoscuţi sau pe care nu le-am solicitat.

 

La fel de important, trebuie să fim atenţi la eventualele greşeli de scriere sau elemente care ne atrag atenţia în email-urile primite şi dacă nu avem încredere în conţinut sau în expeditor să le ştergem cu totul.

 

 

 

sursa: www.descopera.ro