Cu două zile înainte de debutul alegerilor din India, Facebook a facut publică strategia pe care a folosit-o pentru a evita influenţarea acestora prin intermediul platformei sale sociale.
Oficialii Facebook spun că s-au pregătit pentru alegerile din India încă din urmă cu 18 luni, când au început să facă estimarea riscurilor şi să realizeze planul de combatere a dezinformării şi manipulărilor inclusiv prin intermediul reclamelor.
În acest scop, au fost create zeci de echipe care monitorizează conturile, paginile şi reclamele cumpărate atât în India, cât şi în alte regiuni ale lumii.
Facebook a deschis două noi centre de operaţiuni regionale în Dublin şi Singapore. În aceste centre activează ingineri, cercetători şi diverşi alţi specialişti care conlucra cu angajaţii companiei din Delhi în vederea monitorizării alegerilor din India.
Alături de componenta umană, Facebook foloseşte în acest efort şi instrumente automatizate, unele dintre acestea bazate pe învăţarea mecanică. Cu ajutorul acestor instrumente, sunt eliminate în prezent aproximativ 1 milion de conturi pe zi.
Doar săptămâna trecută, au fost eliminate peste 700 de pagini, grupuri şi conturi din India care se încadrau la “comportament neautentic” şi spam.
Facebook a lansat în India un instrument numit “Candidate Connect”, ce îşi propune să informeze corect oamenii cu privire la candidaţii care participă la alegeri.
Toate aceste eforturi şi instrumente pe care Facebook le face acum pentru alegerile din India vor fi folosite şi îmbunătăţire în perioada următoare pentru a fi aplicate şi în alte regiuni ale lumii, inclusiv pentru alegerile europene din luna mai.